Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی سلامت مردان در کشور یکی از برنامه‌ها برای رسیدگی به سلامت مردان خواهد بود. خبرگزاری میزان - به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمداسماعیل مطلق در ششمین کنگره سلامتی مردان، گفت: از هر چهار مردی که مشکل سلامتی پیدا می‌کنند سه نفرشان به مراکز بهداشتی، درمانی مراجعه نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بیماری قلبی، سرطان، اضافه وزن، مصرف مواد دخانی و مواد مخدر و الکل مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در سلامتی و بیماری مردان هستند.

رِئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تصریح کرد: چهار علت اول مرگ در مردان بیماری قلبی با ۴۰.۵ درصد، سرطان با ۱۵.۲ درصد، حوادث غیرعمدی با ۱۴.۲ درصد و بیماری تنفسی با ۷.۲ درصد است.

وی افزود: گزارش‌ها نشان می‌دهد امید به زندگی در هنگام تولد برای زنان بیشتر از مردان بوده و شکاف امید به زندگی بین مردان و زنان افزایش یافته است.

مطلق با اشاره به تهدید سلامت مردان توسط خطرات فیزیکی، شیمیایی و شغلی، بیان کرد: مردان هنگام بیماری کمتر به پزشک مراجعه کرده و زنان بیشتر از خدمات بهداشتی استفاده می‌کنند.

وی افزود: امسال وزارتخانه با توجه به تاکید وزیر بهداشت برنامه‌های خاصی را برای سلامت مردان پیش‌بینی کرده است که با همکاری مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری اجرا خواهد شد. بیشتر بخوانید ۵۰ درصد علت ناباروری متوجه مردان است رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با بیان اینکه یکی از اقدامات ما طراحی خدمات بهداشتی متناسب با ساعت کار آقایان است، گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی سلامت مردان در هر شهر و استان یکی دیگر از برنامه‌ها خواهد بود.

وی افزود: برنامه‌های خودمراقبتی، توجه به سلامت روانی مردان، پیشگیری از حوادث ترافیکی، برنامه‌های مستمر ورزشی، اصلاح شیوه زندگی، حذف مصرف مواد دخانی و الکل، برنامه غذایی سالم در قالب بسته‌های خدمت در شبکه بهداشتی، درمانی مورد توجه هستند.

گفتنی است پیش از سخنان دکتر مطلق دکتر سیدجلیل حسینی رییس مرکز تحقیقات سلامت مردان و بهداشت باروری گزارشی از کنگره‌های قبلی سلامت مردان و برنامه‌های هفته سلامت مردان طی امسال و سال‌های گذشته ارائه کرد.

انتهای پیام/ برچسب ها: سلامت بدن وزارت بهداشت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سلامت بدن وزارت بهداشت سلامت مردان برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۱۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه

در دور ششم مسابقات شطرنج شهرهای آسیا در روسیه، تیم ملی امید مردان و زنان مقابل نمایندگان روسیه به ترتیب به برتری و تساوی رسیدند. 

به گزارش ایسنا، در دور ششم مسابقات شطرنج شهرهای آسیا خانتی مانسیسک روسیه، تیم ملی امید مردان و زنان ایران برابر نمایندگان روسیه با نام‌های تولاسیتی و مسکوسیتی صف‌آرایی کردند که در نهایت با برتری ۳ بر ۱ تیم ملی مردان ایران و تساوی ۲ بر ۲ تیم زنان ایران به پایان رسید.

در پایان دور ششم تیم ملی امید مردان ایران با ۱۰ امتیاز تیمی و ۲ امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشین روس در جایگاه دوم و تیم ملی زنان با ۷ امتیاز تیمی و پوئن‌شکنی بهتر نسبت به رقبا در جایگاه چهارم قرار دارد.

سه دور تا پایان مسابقات باقی مانده و تیم‌های ایرانی برای تصاحب صدر جدول در تکاپو هستند. 

تیم ملی امید مردان با ترکیب بردیا دانشور، سینا موحد، آبتین عطاخان، سیدکیان پورموسوی و مسعود مصدق‌پور و تیم ملی زنان ایران با ترکیب آناهیتا زاهدی فر، میترا اصغرزاده، ملیکا محمدی، طناز ازلی و پروا بهزاد نظیف در مسابقات خانتی مانسیسک حضور دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • بیش از ۹۰۰ هزار نفر، زیر پوشش غربالگری سلامت قلب
  • برتری تیم ملی شطرنج مردان و تساوی تیم ملی زنان مقابل نمایندگان روسیه
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود