Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس از ارومیه، والیبال ارومیه و تیم شهرداری ارومیه مدتی است خواسته یا ناخواسته با وارد شدن در جریان یک کشمکش مالی، وارد پیچ و خمی از حواشی شده و دوست دارانش را نگران از میزبانی مهمترین رویداد آسیایی 2022 در شهر عشاق والیبال کرده است و پایان دادن به این مسئله همکاری همه جانبه مسئولان ورزش کشور و استان را می طلبد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر والیبال خیز ارومیه در نخستین میزبانی بین المللی خود در سال 89 با برگزاری مسابقات کاپ والیبال آسیا و سپس پیکارهای قهرمانی جوانان آسیا در سال 90 یکی از شایسته ترین میزبانان حال حاضر کشور محسوب می شود .

همچنین در ادامه این میزبانی ها، برگزاری هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال با حضور تیم های ایران، لهستان، روسیه و کانادا در سالن زیبای غدیر ارومیه و برپایی جشن شادی و سرور مردم در خیابان های این شهر به جهت پیروزی های غرور آفرین تیم ملی ایران مقابل حریفان، برگ زرینی دیگری در کارنامه پیشینه دار این شهر والیبال خیز رقم زده است.

پس از انصراف باشگاه آذرباتری، موضوعات مهمی برای والیبال دوستان ارومیه ای مطرح شد که یکی از آنها انتقال محل میزبانی از ارومیه به شهر اصفهان است که این امر مورد مخالفت هواداران والیبال دوست ارومیه ای شده که البته رییس فدراسیون این امر را تایید نکرده و در اظهارنظری، این مطلب را رد کرده است.

رییس فدراسیون: میزبانی شهر ارومیه در جای خود محفوظ است

محمدرضا داورزنی، رییس فدراسیون والیبال در واکنش به بدهی‌های خارجی تیم شهرداری ارومیه و میزبانی این تیم از رقابت‌های قهرمانی باشگاه‌های آسیا گفت: روز شنبه، جلسه شورای شهر ارومیه برگزار شده و در آن جلسه، شورای شهر مصوب کرد بدهی بازیکنان و کادر فنی خارجی پیشین تیم شهرداری ارومیه پرداخت شود. در نتیجه میزبانی شهر ارومیه در جای خود محفوظ خواهد بود. این مصوبه به کمیسیونی در فرمانداری ارجاع شده و مدیرکل ورزش و جوانان استان با جدیت، پیگیر قضیه است.

وی اضافه کرد: چون فرصت تمام شده، باید سریع‌تر در این مورد تعیین تکلیف شود؛ فرمانداری در مورد تعهدات تیم شهرداری برای پرداخت بدهی‌های خود با ما تماس خواهد گرفت. شهرداری باید طی یک ماه آینده بدهی خود را پرداخت کند و قول داده‌اند که این کار را انجام دهند.

وی بیان کرد: میزبانی شهر ارومیه با میزبانی باشگاه شهرداری ارومیه، متفاوت است. ما میزبانی مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا را به ارومیه داده‌ایم و شهرداری ارومیه وقتی می‌تواند به عنوان میزبان در مسابقات شرکت کند که مصوبه شورا را انجام دهد و بدهی خود را پرداخت کند در غیر این صورت میزبانی در ارومیه خواهد بود اما به صورت دیگری.

طی چند روز گذشته نیز جلسه ای بررسی مشکلات میزبانی ارومیه در صحن شورای اسلامی این شهر با حضور شهردار، اعضای شورای شهر و مدیر کل ورزش و جوانان استان برگزار و نقطه نظرات و پیشنهادات ارائه شده مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

حمایت مسئولان وزارت ورزش از والیبال ارومیه را خواستاریم

حجت‌الاسلام محمد خلیل پور رییس شورای شهر ارومیه در جلسه بررسی مشکلات میزبانی ارومیه در صحن شورای اسلامی گفت: چرا دولت بدهی باشگاه شهرداری ارومیه را همانند پرسپولیس و استقلال پرداخت نمی‌کند؟ این میزبانی برای ما حیثیتی است ولی به دلیل بدهی باشگاه شهرداری اورمیه به خانواده تراویسا موجب محرومیت میزبانی شهرداری ارومیه در جام باشگاه‌های آسیا شده است.

وی ادامه داد: در این میان پیشنهاد میزبانی آذرباتری را مطرح کردیم که گویا مدیرعامل این باشگاه اعلام کرده‌ است توان میزبانی این مسابقات را ندارند.

خلیل پور گفت: به دلیل وضعیت مالی شهرداری و لزوم پرداخت حقوق و عیدی کارکنان شهردار، باید دستمزد به میزان ماهانه ۴۷  میلیارد و عیدی کارکنان نیز باید پرداخت کنیم و این مسئله دست ما را برای پرداخت بدهی تراویسا بسته است. البته تعجب می کنم دولت چرا بدهی‌های استقلال و پرسپولیس را حل می‌کند اما بدهی‌های ما را پرداخت نمی‌کند؟ چرا که این باشگاه بیشتر از ده نفر بازیکن ملی پوش به ورزش کشور تقدیم کرده است ولی فدراسیون حاضر به کمک به باشگاه شهرداری ارومیه نیست و وزارت ورزش و جوانان باید از ارومیه حمایت نمی کند.

ارومیه دریایی از بازیکن است و والیبال این شهر باید کاملا بومی شود

حسین مهدی‌زاده شهردار ارومیه درباره مشکلات باشگاه والیبال شهرداری در صحن شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: بایستی تصمیمات‌مان عقلانی باشد، ارومیه مهد والیبال است در این مهد والیبال مردم ارومیه چه منفعتی برده اند؟

وی ادامه داد: در حالی که خودمان دریایی از بازیکن هستیم امروز در عایدات و قراردادهای بازیکنان چرا باید بازیکن ارومیه ای نباشد؟مگر باشگاه با عوارض پرداختی مردم ارومیه اداره نمی شود؟

شهردار گفت: از بدو تشکیل باشگاه  تاکنون اگر مقدار اعتباراتی که صرف شده جمع بزنیم بالغ بر یکصد میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم البته افتخار هم می‌کنیم هزینه کرده‌ایم.ولی می‌توانیم این را به سمت محلات ببریم به سمت مردم و استعدادیابی صرف کنیم چرا که امروز والیبال ایران البته که با والیبالیست‌های ما شناخته می شود ولی مردم ارومیه چه نفعی از این موضوع دارند؟

وی گفت: امروزه ورزش والیبال به جایی رسیده که طرف می‌آید و در والیبال به اوج می‌رسد و بعد پرواز می‌کند و می‌رود و ریالی عاید شهروند ارومیه نمی شود.

شهردار ادامه داد: امروز ما از شهروندانمان در حسین آباد، وکیل آباد یا دانشکده عوارض دریافت می کرده و به بازیکنان غیربومی می‌دهیم در حالی که می توانیم از ظرفیت بازیکن بومی خود استفاده کنیم لذا لازم است مسئولان باشگاه به دنبال راهکار قانونی باشندکه این باشگاه مردمی را حفظ کنند و در موضوع فعالیت باشگاه بایستی به شکل منطقی و در شأن و جایگاه مردم ارومیه و شهروندان تصمیم بگیریم.

وی با اشاره به اینکه والیبال برند ارومیه است و باید از آن استفاده کرد، گفت: ولی واقعیت باید امروز به ما توضیح داده شود در سال ۱۳۹۵ که بدهی داشتیم چرا به موقع پرداخت نکرده‌اند؟ بدهی که آن زمان با مبلغ جزئی قابل پرداخت بود الان تبدیل به موضوع کلانی شده است.

افزایش بدهی شهرداری به خانواده تراویسا بدلیل تورم در قیمت یورو است

احد یوسفی عضو شورای شهر اسلامی ارومیه  و مدیرعامل وقت باشگاه شهرداری ارومیه (در سال 95) گفت: چرا به خاطر جریمه‌های بیشتر کسی تب نمی‌کند ولی بخاطر ۷ میلیارد بدهی به پدر و پسر تراویسا شهرداری را محکوم می کنید.

وی افزود: این رقم بدهی به دلیل افزایش ارزش یورو بوده و به دلیل جریمه نیست  و خانواده تروایسا الان حاضر هستند به دلیل خروج قبل از اتمام قرارداد، نصف قرارداد را دریافت کرده و توافق کنند.

یوسفی ادامه داد: الان شهرداری به دلیل تعویق بیمه‌ کارکنان خود، ۷۰ میلیارد جریمه باید به تامین اجتماعی پرداخت کند، اخیرا بخاطر بدهی شهرداری به یک پیمانکار به مبلغ ۳۰۰ میلیون، با افزایش جریمه‌ها دیرکرد، یک حساب شهرداری توقیف و ۶ میلیاردی برداشت شد چرا کسی برای این موضوع تب نمی‌کند، آیا اعضا برای این موضوعات نیز به همین میزان زمان صرف می‌کنند؟ پس نباید شهرداری را بخاطر ۷ میلیارد تومان بدهی محکوم کرد و نباید این بدهی پاسکاری شود.

 تراکتورسازی و والیبال ارومیه برند ورزش آذربایجان ایران هستند

گلشن نوروزی عضو شورای شهر ارومیه در این جلسه گفت:در بحث بومی‌سازی گلایه داریم اما الان اولویت ما حل مشکل تیم شهرداری ارومیه است.

وی گفت: نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در هر کاری دخالت می‌کنند اما چرا مذاکره‌ای برای حل موضوع بدهی انجام این باشگاه نداده‌اند؟ ۷ میلیارد تومان پولی زیادی نیست اما وضعیت مالی شهرداری خوب نیست و باید از کمک‌های ملی و فدراسیون برای نگهداشتن این میزبانی تلاش کنیم.

حل مشکل میزبانی بخاطر جلب رای مردم نیست بلکه وظیفه ماست

توماج وحید افشار  سخنگوی شورای شهر ارومیه در این جلسه در پاسخ به سخن یکی از اعضای شورا مبنی بر لزوم حل موضوع بدهی باشگاه با توجه مباحث انتخاباتی گفت: ما به خاطر رای به والیبال کمک نمی کنیم، ما به عنوان نماینده مردم وظیفه داریم مسئله بدهی را حل و فصل کنیم، این موضوع بخاطر جلب رای و اقدام پوپولیستی نیست.

وی گفت: هر دقیقه ورزش، ۱۰ دقیقه از آسیب های اجتماعی را کم می‌کند، در ارومیه ۲۰۰۰ اتاق در هتل‌ها داریم و اگر سهم شهرداری از درآمد آنها اخذ شود، ۱۰ میلیارد تومان به شهرداری می‌رسد، این میزبانی فرصتی خوبی برای شهر والیبال خیز ارومیه است و موضوع بدهی‌ها باید از بهترین راه حل به نتیجه برسد.

فدراسیون می خواهد ارومیه میزبانی جام باشگاه های آسیا باشد

کیومرث پورایراندوست مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: اصفهان منتظر گرفتن میزبانی است ولی رییس فدراسیون تمایل دارد که ارومیه میزبان شود.

پورایرندوست گفت: ورزش والیبال فواید زیادی برای شهر ارومیه دارد، در مسابقات جام ملت‌ها هم شهرداری و هم ورزش و جوانان هزینه زیادی کردند که اثرات مثبت آن را شاهد بودیم، و همه می دانیم که اگر شهرداری ارومیه، قهرمان جام باشگاه های آسیا شود به مسابقات جهانی اعزام خواهد شد.

وی گفت: دغدغه‌های مدیریت شهری را درک می کنم اما راضی به میزبانی آذرباتری نبودم، این تیم جایگاه شهرداری ارومیه را ندارد، البته تراویسا آماده مصالحه می‌باشد و بدهی حدودا به ۷ میلیارد تومان کاهش یافته است و باید تمام تلاش خود را برای حل مشکل بکار گیریم  و امیدوارم شورای شهر با نقشه راهی که در پیش دارد این مشکل را حل کند.

ورزش والیبال برند شهر ارومیه است و جایگاه جهانی دارد

مرتضی پیری عضو شورای شهر نیز در این جلسه گفت: باید به دنبال راهی برای حل مشکلات حوزه والیبال بود تا مشکلی در میزبانی شهر ارومیه پیش نیاید و به دنبال راهکاری برای تسویه بدهی باشگاه شهرداری ارومیه با کمک وزارت ورزش و جوانان باشیم چرا که بدهی شهرداری ارومیه به تراویسا بالاخره باید پرداخت شود.

وی گفت: والیبال برند ورزش ارومیه است و مزیت میزبانی نیز برای شهر ارومیه بی شمار است چرا که رسانه های بین المللی و ورزشی جهان طی این مدت، ارومیه را تبلیغ می کنند، موضوعی که با هزینه کرد کلان نیز به دست نمی آید.

پیری گفت: باید قدرت واقعی شهرداری ارومیه را در میزبانی نشان دهیم و نباید از موضوع میزبانی غفلت شود، همچنین ضروری است سالن غدیر نیز به عنوان ورزشگاه خانگی تیم والیبال شهرداری ارومیه تعیین و تثبیت شود.

نباید اجازه دهیم جایگاه والیبال ارومیه به مخاطره بیفتد

حسین پناهی دیگر عضو شورای شهر ارومیه  نیز گفت: برای میزبانی باید چهارچوب مشخصی تعریف کنیم چرا که به دلیل مصاحبه پسر تروایسا،  جایگاه والیبال شهر ارومیه در جهان به مخاطره افتاده است.

وی ادامه داد: متولیان ورزشی باید وارد موضوع این میزبانی شوند، بنده مخالف پرداخت کامل بدهی از سوی شهرداری هستم، بلکه باید چهاچوبی در این خصوص تعریف و این معضل حل و فصل شود و در این میان همکاری با متولیان و نمایندگان مجلس باید در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش فارس، با توجه به مشکلات پیش روی باشگاه شهرداری ارومیه و اظهارنظرات مختلف مسئولان فدراسیون، ورزش استان و مدیریت شهری ارومیه امیدواریم با مشارکت، همفکری و همدلی تمامی مسئولان ذیربط شاهد حل مشکل والیبال ارومیه با خانواده تراویسا و فدراسیون جهانی و میزبانی بدون دغدغه و قدرتمند شهر عشاق والیبال در جام باشگاه های 2022 آسیا باشیم.

انتهای خبر/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: جام باشگاه های والیبال آسیا میزبانی ارومیه باشگاه شهرداری ارومیه شورای شهر ارومیه باشگاه شهرداری ارومیه جام باشگاه های آسیا میزبانی شهر ارومیه تیم شهرداری ارومیه شورای شهر ارومیه والیبال ارومیه میلیارد تومان رییس فدراسیون عضو شورای شهر شهر ارومیه ورزش و جوانان شورای اسلامی مردم ارومیه بدهی باشگاه ۷ میلیارد حل مشکل بدهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۱۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه قرار بود در هفته اول اردیبهشت مسابقات مچ‌اندازی قهرمانی آسیا 2024 در جزیره کیش و به میزبانی ایران برگزار شود، اما برخی اتفاقات مانع برگزاری این رویداد شد. 
حالا کنفدراسیون آسیا بعد از چند روز خبر از برگزاری مسابقات در کشور ازبکستان داده است. 

فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در این خصوص آورده است: 

فدراسیون بدنسازی ایران بر اساس تصمیم مجمع کنفدراسیون مچ‌اندازی آسیا در سال 2023، می‌بایست از تاریخ 31 فروردین تا 8 اردیبهشت در جزیره کیش از بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا در تمامی رده‌های سنی میزبانی می‌کرد. با اینکه تمامی امکانات برای برگزاری این رویداد فراهم شده بود و حتی پروازی از سوی فدراسیون ایران جهت سهولت رفت و آمد تیم‌های خارجی از دوبی به کیش و از کیش به دوبی چارتر شده بود، اما در تاریخ 30 فروردین ماه کنفدراسیون آسیا در نامه‌ای به فدراسیون ایران از تعویق این میزبانی به دلیل سیل بی‌سابقه در امارات و لغو شدن پروازهای کشورهای مختلف از جمله قزاقستان به دوبی خبر داد.

در این نامه صراحتا ذکر شده که کنفدراسیون آسیا نیز از این اتفاق ناراحت بوده و میزبانی ایران را به زمان مساعدتری موکول کرده است.

بعد از این اتفاق و در حالی که فدراسیون ایران به دلیل آماده کردن شرایط جهت میزبانی متحمل هزینه‌های بسیاری شده بود، بار دیگر در مذاکرات شفاهی و مکاتبات رسمی، فدراسیون ایران اعلام کرد آماده برگزاری این رویداد در تاریخ جدید است.

متاسفانه کنفدراسیون آسیا در یک اقدام غیرحرفه‌ای امروز میزبان جدیدی را برای مسابقات معرفی کرده و از ازبکستان به عنوان میزبان مسابقات آسیایی نام برده است.

فدراسیون بدنسازی ایران ضمن اعتراض به تصمیم کنفدراسیون آسیا، در اولین جلسه کمیته فنی مچ‌اندازی در خصوص چگونگی اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی ازبکستان تصمیم‌گیری خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • مسابقات والیبال دانشجویان کشور در دانشگاه شمال آمل شروع شد
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور دردانشگاه شمال آمل
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!
  • همدان میزبان چهارمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی آقایان 
  • انتخاب والیبالیست ارومیه‌ای به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر جمهوری آذربایجان
  • میزبانی سه تیم در جام حذفی در هاله‌ای از ابهام!
  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود