Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@02:17:50 GMT

سازمان بهزیستی قم ۳۵ هزار خانواده را تحت پوشش دارد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۱۹۹۴

سازمان بهزیستی قم ۳۵ هزار خانواده را تحت پوشش دارد

گروه استان‌ها- مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم با بیان اینکه سازمان بهزیستی ۳۵ هزار خانواده را تحت پوشش دارد گفت: در طرح "رصد شیوع میزان معلولان" قصد داریم میزان شیوع معلولیت در استان را به دست آوریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، جمعی از خبرنگاران استان عصر امروز با حضور در آسایشگاه سالمندان و معلولان از بخش‌های مختلف آن بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهدی پهلوانی مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 420 مددجوی سالمند و نیازمند در این آسایشگاه نگهداری می‌شوند.

وی افزود: سازمان بهزیستی 35 هزار خانواده را تحت پوشش دارد که 22 هزار خانواده درگیر معلولیت هستند، 2 هزار نفر  در مراکز خاص نگهداری می‌شوند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم بیان کرد: 100 نفر از سالمندان عزیز ما در این موسسه خیریه نگهداری می‌شوند اگر خیرین عزیز نباشند بسیاری از کارها بر زمین می‌ماند و از آیات عظام و علما و همه نیکوکاران که کمک ما هستند تشکر می‌کنم.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان چهارمحال و بختیاری منصوب شدنماینده ولی‌فقیه در استان گلستان بر رفع مشکلات و دغدغه‌های مددجویان بهزیستی تأکید کرد3000 نفر از مددجویان بهزیستی اردبیل صاحب مسکن می‌شوند

پهلوانی عنوان کرد: عزیزانی که تحت پوشش بهزیستی هستند نیازمند توجه و کمک هستند و بهزیستی اگر چه کمکی به آن‌ها می‌کند مؤسسات خیریه و خیران نیز در کنار ما خدمات ارائه می‌دهند، مربیانی که در آسایشگاه سالمندان و معلولان استان فعالیت می‌کنند کار بسیار سخت همراه با عشق انجام می‌دهند که شایسته تقدیر است.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم بیان کرد: شرکای اجتماعی بهزیستی مؤسسات خیریه هستند که غیرانتفاعی و غیرتجاری فعالیت می‌کنند، 10 مرکز شبانه‌روزی در زمینه سالمندان و معلولان در حال فعالیت هستند، برای مراکز ایتام نیز مراکزی به‌صورت جداگانه فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: کمترین آمار مرگ‌ و میر و مشکلات کرونا را در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان داریم، در شرایطی که افراد مدعی حقوق بشر تعداد بالای تلفات در زمینه کرونا را داشتند ولی تعداد فوت افرادی که در مراکز نگهداری سالمندان هستند کمتر از شش‌ دهم درصد بوده است.

پهلوانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مقابله با کرونا در آسایشگاه‌های استان افزود: در ابتدای کار شیوع کرونا بحث سالمندان را نگران بودیم و نخستین گروه از سالمندانی که در استان واکسینه شدند سالمندان حاضر در آسایشگاه سالمندان و معلولان استان بودند.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم بیان کرد: پس از شیوع کرونا مراکز ما قرنطینه شدند و امروز شاهد امیکرون هستیم که اطفال را درگیر می‌کند بحث واکسینه خانواده‌ها و فرزندان سالمندان انجام شد.

وی با بیان اینکه رصد معلولان یکی از وظایف سازمان بهزیستی است گفت: رصد شیوع میزان معلولیت‌ها در استان قم مورد توجه است  برخی از معلولان نیازمند نگهداری هستند، در طرح "رصد شیوع میزان معلولان" همکاران ما با کارت دارای هولوگرام و مهر بهزیستی هستند و قصد داریم میزان شیوع معلولیت در استان را به دست بیاوریم.

 فاطمه پورمحمدی مدیرعامل موسسه خیریه انوار آفتاب نیز با اشاره به اقدامات صورت گرفته توسط این موسسه خیریه گفت: تعدادی از خانواده‌های صاحب معلول از روستا و شهرهای کوچک به امید عنایت حضرت معصومه(س) به قم می‌آیند و از این نظر تعداد معلولین استان درصد بیشتری از استان‌های دیگر بیشتر است.

انتهای پیام/452/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سالمندان و معلولان هزار خانواده تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری مهر، وزیر توسعه اجتماعی عمان که به دعوت معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، به ایران آمده است بعد از بازدید از اکسپوی ایران و آشنایی با دستاوردهای جمهوری اسلامی همچنین در پی بازدید از مرکز شوق زندگی تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران در نشستی دوجانبه با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، مباحث مشترک بین دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانم لیلا احمد عواض النجار، ضمن اظهار خرسندی از مشاهداتش در مورد پیشرفت‌های بانوان ایران و برنامه‌های ایران در آسیب‌های اجتماعی، خواستار تبادل تجربیات و تنظیم برنامه‌های مشترک بین زنان ایران و عمان شد. وی همچنین شیوه‌های به کار گرفته شده در آسیب‌های اجتماعی در مرکز بهزیستی ایران را تحسین کرد.

خزعلی نیز در این دیدار با اشاره به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی بسیار بین ایران و عمان پیشنهاد پروژه‌های مشترک در زمینه خانواده و همچنین برپایی نمایشگاه‌های مشترک برای بانوان خصوصاً در بخش صنایع دستی و شرکت‌های دانش بنیان را ارائه کرد. همچنین لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی از مسائل مورد تاکید خزعلی بود.

کد خبر 6090575

دیگر خبرها

  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه