Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی با انتقاد از حاشیه سازی ایجاد شده علیه مجلس تاکید کرد: تصویب کلیات طرح صیانت تازه آغاز بررسی جزییات آن در کمیسیون با بهره گیری از نظرات کارشناسان و فعالان این حوزه خواهد بود.

به گزارش ایسنا زهره الهیان در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز بعد از ظهر مجلس بیان کرد: چرا یکی از همکاران مباحثی را علیه کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت مطرح می کند که واقعیت ندارد؟ اتهاماتی را به کمیسیون صیانت وارد کردند که باعث حاشیه سازی برای کل مجلس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت بر اساس  اصل 85 و با رای نمایندگان تشکیل شد و از همه کمیسیون های مجلس، نمایندگانی در آن حضور یافتند.

وی در ادامه اظهار کرد: حدود 48 جلسه تخصصی برای بررسی این طرح برگزار شده و در این جلسات نمایندگان نیروی انتظامی، پلیس فتا، مرکز پژوهش ها، مرکز ملی فضای مجازی و بخش خصوصی و فعالان کسب و کارهای دیجیتال حضور یافتند و نظرات خود را ارائه کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: چرا مجلس را متهم به دیکتاتوری می کنید؟ همان طوری که نایب رئیس مجلس گفت رئیس مجلس حداقل در ده جلسه کمیسیون حضور یافته است. در جلسه امروز کمیسیون نیز فقط کلیات این طرح تصویب شد اما فضاسازی علیه مجلس در رسانه ها به راه افتاده است.

وی در ادامه تاکید کرد: تصویب کلیات طرح صیانت تازه آغاز کار است و در بررسی جزییات از نظرات نخبگان و فعالان فضای مجازی قطعا استفاده می شود. با تصویب کلیات این طرح در دستور کار کمیسیون قرار گرفت چرا در زمانی که تمرکز مجلس معطوف به معیشت و بودجه است این گونه فضاسازی علیه مجلس و کمیسیون صیانت صورت می گیرد؟

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی و ساماندهی پیام رسان های اجتماعی طرح صیانت از فضای مجازی لایحه بودجه ۱۴۰۱ طرح صیانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۲۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کار‌های سکو‌های داخلی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی مظفری با بیان این مهم که اعطای وام براساس تبصره ۱۸ آیین نامه «حمایت از سکو‌ها و کسب و کار‌های اقتصاد دیجیتال» صورت می‌گیرد، در خصوص جزییات بیشتر این خبر گفت: این وام به دسته‌ای از کسب و کار‌های حقیقی، حقوقی و صنفی تعلق می‌گیرد که دارای حداقل سه ماه سابقه فعالیت در زمینه فروش کالا و یا ارائه خدمات بر روی سکو‌های مشمول هستند. به گفته وی، این سکو‌ها شامل: ایتا، روبیکا، سروش پلاس، شیپور، کسبینو، آی گپ و بله می‌شود.

وی با اشاره به وجود دسته بندی در این تسهیلات افزود: سقف این تسهیلات مبلغ پنج میلیارد ریال برای کسب و کار‌های حقوقی، سه میلیارد ریال برای کسب وکار‌های صنفی و ۲ میلیارد ریال برای کسب و کار‌های حقیقی است. نرخ سود آن ۱۵/۳۳ درصد، دارای شش ماه تا یک سال تنفس و بازپرداخت سه ساله است.

مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت، در خصوص چگونگی فرآیند ثبت درخواست وام بیان داشت: متقاضیان برای دریافت این تسهیلات می‌توانند با مراجعه به سامانه ۱۶۴۹ به نشانی https://۱۶۴۹.ir، «شیوه‌نامه اعطای تسهیلات به کسب و کار‌های حوزه اقتصاد دیجیتال» را مطالعه کنند. پس از ارسال فرم، بارگذاری مدارک و انجام ارزیابی اولیه توسط کارشناسان، درخواست به ادارات کل ارتباطات استانی موردنظر ارسال می‌شود و پس از مشخص شدن نتیجه نهایی، به بانک عامل جهت پرداخت، ارسال خواهد شد.

گفتنی است، کوتاه شدن زمان بررسی، اجرا و تصویب این وام نسبت به دوره‌های گذشته، اصلی‌ترین مزیت آن نسبت به دوره‌های گذشته است. به طوری که پیش از این، ۲ ماه الی ۷۵ روز زمان لازم بود تا وام تصویب شده به بانک عامل برسد. اما در شرایط کنونی، این زمان حداکثر به یک ماه کاهش یافته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • اقتصاد اسلامی گره‌گشای مشکلات اقتصادی است
  • اعطای تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به کسب و کار‌های سکو‌های داخلی
  • غیربومی بودن مدیران یکی از اساسی ترین مشکلات البرز است
  • انتخابات دور دوم مجلس در زنجان چالش بین فضاسازی و حقیقت
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • زمان افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان مشخص شد/ رییس کمیسیون تلفیق بودجه درباره همسان‌سازی حقوق چه گفت؟
  • آغاز نشست خبری سخنگوی شورای نگهبان/ زمان متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تعیین شد/ دلایل متعددی برای رد صلاحیت حسن روحانی وجود دارد