Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-05-05@06:54:27 GMT

کلیات طرح صیانت از فضای مجازی تصویب شد

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۲۶۷۰

اعضای کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در جلسه امروز کمیسیون با ۱۸ رای موافق کلیات این طرح را به تصویب رساندند.

نماینده مجلسی که کشف حجاب کرد

جلال رشیدی کوچی در این جلسه گفت: من نه مخالف نظام هستم و نه مخالف انقلاب از خانواده‌ای آمده‌ام که پنج شهید تقدیم کرده است. عده‌ای برای موافقت با این طرح با من تماس می‌گیرند و من را تهدید می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که بعد از گذشت مدتی به آغاز به کار کمیسیون مشترک مردم هنوز نگران تصویب این طرح هستند.

وی ادامه داد: این موضوع هم دلیل دارد برای مثال به یکباره اعلام می‌شود که در خلال بررسی بودجه جلسه‌ای برای بررسی این طرح برگزار شود. کسی مخالف ساماندهی فضای مجازی نیست اما آیا این طرح در راستای ساماندهی فضای مجازی است؟ از نظر مردم اینگونه نیست من در کنار مردم هستم.

در ادامه رضا تقی پور انوری رییس کمیسیون مشترک در پاسخ به اظهارات جلال رشیدی کوچی گفت: برگزاری جلسه امروز به یکباره نبوده است و از دو روز قبل در این خصوص نظرخواهی شد. ۱۴ نفر از اعضای کمیسیون با برگزاری این جلسه موافق بودند.

نوروزی: تلویزیون در برابر حمله به مجلس و حرم امام تعطیل بود

وی اضافه کرد: متاسفانه هنوز تخریب‌ها و تهدیدها در خصوص این طرح ادامه دارد. متاسفانه یکی از دوستان امروز در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی هم مطالبی مطرح کرده است و در رسانه‌ها گفته شد که قرار است جلسه ۴۵ دقیقه‌ای تصمیم گیری شود. این در حالی است که قرار بود جلسه ۱۲:۴۵ برگزار شود نه یک جلسه ۴۵ دقیقه‌ای. باید توضیح داده شود این ۴۵ دقیقه از کجا آمده است.

رییس کمیسیون مشترک در پایان عنوان کرد: جرئیات طرح نیز در جلسات بعدی کمیسیون بررسی خواهد شد، برگزاری این جلسات اطلاع رسانی می شود.

در پایان نیز کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران به رای گذاشته شد و با رای مثبت ۱۸ نفر از اعضای کمیسیون همراه شد.

به گزارش ایسنا، از همان ابتدای مطرح شدن این طرح انتقادات زیادی به آن وارد شد از جمله این که این طرح باعث محدودیت در کسب و کار در فضای مجازی و نقض حقوق شهروندی و حریم خصوصی می شود اما هر بار مدافعان آن اعلام می کردند که طرح تغییر کرده است. پس از مدتی نیز مرکز پژوهش‌های مجلس انتقادات اساسی درباره طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی وارد کرد. در پی افزایش انتقادها از مشخص نبودن طرح و شفاف نبودن روند بررسی آن رییس مجلس تاکید کرد که جلسات کمیسیون مشترک باید علنی برگزار شود. 

با رسیدن فصل بودجه پیش بینی این بود که رسیدگی به این طرح به بعد از مشخص شدن تکلیف بودجه موکول شود.

بررسی پرونده احسان علیخانی و مهران مدیری درصحن مجلس

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: فضای مجازی مجلس شورای اسلامی طرح صیانت اینترنت ملی کمیسیون مشترک فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۲۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند

به گزارش صدای ایران از ایرنا از حوزه علمیه خراسان، آیت‌الله سیداحمد حسینی خراسانی روز شنبه در مراسم اقامه عزای امام جعفرصادق (ع) در مدرسه علمیه آیت‌الله خویی (ره) مشهد افزود: حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند و باید برای دفاع از ذخایر شیعی تدابیر هوشمندانه‌ای داشته باشد.

وی گفت: حوزه باید عالم به زمان خود و فرهنگ‌های رایج روزگارش باشد و از سیاست و سیاست مداران زمان با خبر و دنیای خودش را بشناسد و از آنچه که در غرب، مراکز نظامی، اماکن صنعتی و نظام بانکداری اطلاع جامع داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: حوزه علمیه علاوه بر عالم بودن و نگهبانی از ارزش‌های دینی، و صیانت از عزت، شرف و استقلال ملت باید اهل عمل باشد، چرا که اگر از پیشرفته‌ترین فنون و مهارت‌ها در عرصه‌های مختلف دانش برخوردار باشد، اما اهل عمل نباشد در انجام رسالتش موفق نخواهد شد.

وی افزود: حوزه با مردم و در میان مردم باشد، چرا که اگر حوزه به عنوان علامه دهر روزگار خود شناخته شود، اما از مردم بریده و جدا باشد، دیگر نمی‌تواند نگهبان ایمان، عقیده، فرهنگ، اخلاق، ادب و حجاب و عفاف ملت باقی بماند.

آیت الله حسینی خراسانی گفت: حوزه‌های علمیه و روحانیت مایه چشم روشنی رهبر معظم انقلاب هستند.

وی همچنین با اشاره به عملیات وعده صادق گفت: نظام جمهوری اسلامی به فرماندهی فرمانده کل قوا و فقیهی از مکتب امام صادق (ع) توانست مراکز حساس اسرائیل را هدف قرار دهد و گنبد آهنین این رژیم منحوس را در هم کوبد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه مردم پشتوانه حوزه‌های علمیه هستند، یکی از دلایل پایداری روحانیت را، حمایت ملت خواند و افزود: حوزه‌های علمیه با همه زهد، تقوا و دیانت بدون حمایت مردم اعتبار ندارند.

وی به وضعیت معیشت طلاب و روحانیت اشاره و بیان کرد: اگر معیشت سامان نگیرد، از هر قشر و ملتی که نیز باشند، دچار آسیب خواهند شد، البته با قناعت، زهد و مجاهدت می‌شود شرایط زندگی را مدیریت کرد، اما باید مشکل معیشت به صورت اساسی حل شود.

دیگر خبرها

  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی تصویب شد
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت تصویب شد
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • همان‌ها که موافق صیانت بودند، وارد مجلس آینده شده‌اند
  • جبهه پایداری به دنبال کلید زدن «طرح صیانت جدید» در مجلس دوازدهم؟ 
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • فضای مجازی باید قانون داشته باشد/لزوم قانونمندی پدیده‌های اجتماعی