Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@01:31:08 GMT

واکنش چین به اعلام استقلال لوهانسک و دونتسک

تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۲۷۲۶

واکنش چین به اعلام استقلال لوهانسک و دونتسک

وزیر خارجه چین در گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود در زمینه تشدید تنش روسیه و اوکراین گفت، تنش‌زایی به دلیل عدم اجرای توافقات مینسک است.

به گزارش مشرق، چین درباره اقدام روسیه در به رسمیت شناختن جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» اعلام کرد، تشدید تنش‌ها با اجرا نشدن توافقات مینسک، مرتبط است.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشاتودی» «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با همتای آمریکایی «آنتونی بلینکن» گفت: «این تحولات به اجرایی نشدن توافقنامه مینسک در سال ۲۰۱۵ مربوط می‌شود که نقشه راهی برای ادغام مجدد صلح‌آمیز مناطق جداشده دونباس ارائه داده است».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز دوشنبه، روسیه این دو جمهوری خودخوانده را به عنوان نهادهای مستقل به رسمیت شناخت. مسکو گفت که امتناع کی‌یف از اجرای تعهداتش بر اساس پروتکل مینسک و امتناع آشکار از دستیابی به راه حلی از طریق مذاکره با مناطق جدایی طلب، این اقدام را توجیه می‌کند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با به رسمیت شناختن جمهوری‌های جداشده به عنوان کشورهای مستقل، دستور داد نیروهای روسیه در این مناطق مستقر شوند تا از آنها برابر اقدام نظامی احتمالی نیروهای اوکراینی دفاع کنند.

این دیپلمات ارشد چینی گفت که موضع پکن در مورد موضوع اوکراین ثابت است. وانگ گفت: «نگرانی‌های امنیتی مشروع هر کشوری باید مورد احترام قرار گیرد و اصول منشور سازمان ملل باید رعایت شود.»

وی از همه طرف‌های درگیر خواست تا خویشتنداری کنند، اهمیت اجرای اصل تقسیم ناپذیری امنیتی را درک کنند، اوضاع را تسهیل کنند و اختلافات را از طریق گفت‌وگو و مذاکره حل کنند.

به رسمیت شناختن مناطق جدا شده از سوی روسیه در بحبوحه افزایش تنش‌ها بین مسکو و ناتو صورت گرفت، ائتلاف نظامی که مسکو آن را به تضعیف امنیت ملی خود از طریق گسترش به سمت شرق در اروپا متهم می‌کند.

ایالات متحده و متحدانش پیشنهاد روسیه برای تعلیق گسترش ناتو و عقب‌نشینی از حضور نظامی خود در این قاره را رد کردند. در عوض، آنها مسکو را به برنامه ریزی برای جنگ علیه اوکراین متهم کردند.

حامیان خارجی کی‌یف هواپیماهای مملو از تسلیحات پیشرفته را به اوکراین ارسال کرده و مدعی شدند که برای دفاع از کشور برابر روسیه به آنها نیاز است. مسکو، اما اعلام کرده  این محموله‌ها برای تقویت توانایی‌های ارتش اوکراین در آماده‌سازی برای حمله به جدایی طلبان بوده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس سفر به قطر قیمت لوهانسک اوکراین سازمان ملل وانگ یی ولادیمیر پوتین ارتش اوکراین روسیه خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۲۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو

دریافت 6 MB

به گزارش همشهری آنلاین، روسیه، تانک‌ها و تسلیحات غرب را که از نیروهای اوکراینی به غنیمت گرفته است، در «پارک پیروزی» واقع در مسکو به نمایش گذاشته و قرار است این نمایشگاه از تاریخ اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت) برای عموم افتتاح شود.

نمایش زره‌پوش‌های غربی غنیمتی در پارک پیروزی مسکو نمایش زره‌پوش‌های غربی غنیمتی در پارک پیروزی مسکو نمایش زره‌پوش‌های غربی غنیمتی در پارک پیروزی مسکو کد خبر 848037 منبع: ایسنا برچسب‌ها تسلیحات نظامی خبر ویژه روسیه - اوکراین روسیه اوکراین

دیگر خبرها

  • شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • آمریکا ۸۱ فروند بمب‌افکن اسقاط برای کی‌یف خرید؛ اهداف پنهان واشنگتن زیر ذره‌بین رسانه‌ها
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • اعلام وضعیت قرمز و وخیم جنگی در جبهه شرقی اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه
  • مسکو: روسیه «نووباخموتوکا» را آزاد کرد/ دفع ۱۳ ضدحمله اوکراینی‌ها
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد