Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - رضا رحیمی در آیین معارفه سرپرست جدید شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، صنعت را پیشران توسعه اقتصادی کشور دانست و گفت: شهرک‌های صنعتی اصلی‌ترین مولفه‌ای است که در بستر سازی برای تحقق این توسعه نقش موثری دارند.

او گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهرک و ناحیه صنعتی در استان فارس به مرحله واگذاری به متقاضیان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رحیمی؛ در جای جای استان پهناور فارس بستر‌های لازم برای شکل گیری و ایجاد واحد‌های تولیدی و صنعتی در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی، فراهم شده است.

او گفت: در استان فارس با تعامل و همکاری مناسب شرکت شهرک‌های صنعتی با سازمان صنعت معدن و تجارت اقدامات اثر گذاری در زمینه احیای واحد‌های راکد انجام شده است کهامیدواریم این موضوع مهم تداوم یابد.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه بر رویکرد افزایش ظرفیت شهرک‌های تقاضا محور به ویژه در مرکز فارس تاکید کرد.

او گفت: حمایت از توسعه و تکمیل زیرساخت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کمتر توسعه یافته استان نیز یکی از اولویت‌های این سازمان قرار دارد و از منابع سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به این منظور اعتباراتی اختصاص خواهد یافت.

رحیمی، اجرای زیرساخت‌ها و خدمات دستگاه‌های اجرایی تا ورودی شهرک‌های صنعتی را یک اصل مهم در استان فارس دانست.

او در این زمینه از معاون استاندار فارس خواست به نحوی عمل شود که دستگاه‌های اجرایی خدمات خود را تا ورودی شهرک‌های صنعتی تامین کنند تا زمینه توسعه و پیشرفت شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان و ایجاد تولید و اشتغال تسریع یابد.

رحیمی؛ همچنین خواستار همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی استان به منظور تخصیص اراضی مناسب برای ایجاد شهرک‌های تخصصی در مرکز استان فارس شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس نیز گفت: شهرک‌های صنعتی از زیرساخت‌های اساسی پیشرفت و توسعه استان محسوب می‌شوند که با تلاش‌های انجام شده در مجموعه شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس هم اکنون در تمام نقاط استان شهرک یا ناحیه صنعتی ایجاد شده و در این زمینه گام‌های موثری برداشته شده است که قابل تقدیر است.

عبدالعلی کریمی گفت: مهمترین مزیت ایجاد شهرک‌های صنعتی جلوگیری از پراکندگی صنایع و صرفه جویی هزینه‌ها است و از مهمترین اهداف طرح آمایش سرزمینی استان، تمرکز و استقرار همه واحد‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی است.

او یکی از مهمترین چالش‌های شهرک‌های صنعتی فارس را تامین آب بیان کرد و گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی مجموعه مدیریتی استان با مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های صنعتی استان اقدامات اثرگذاری انجام شود.

معاون استاندار فارس گفت: شهرک صنعتی بزرگ شیراز در آستانه تکمیل است، بر لزوم مکان یابی و تعیین اراضی برای هدایت و جذب سرمایه گذار در شهر شیراز تاکید کرد.

او گفت: در این زمینه شهرک سروستان ۲ نیز در نظر گرفته شده که باید علاوه بر آن اراضی دیگری نیز با همکاری دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شود.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این مراسم با اشاره به جلسه با استاندار فارس، گفت: دغدغه‌های صنعتگران و تولیدکنندگان را در قالب ۲۰ اقدام مهم و اساسی دنبال خواهیم کرد.

سید مصطفی هاشمی گفت: شهرک صنعتی ایده‌آل ما به جای مدل کارفرمایی و پیمانکاری با جامعه صنعتگران، قطعاً مدل شراکت راهبردی است و ما به سمت گسترش اصلاح گفتمان خدمت رسانی به نفع مصالح مردم و استان حرکت خواهیم کرد.

او ، سرمایه گذاران حوزه صنایع نوین و شرکت‌های دانش بنیان از این به بعد پشت در‌های شهرک صنعتی نخواهند ماند، از اجرای طرح انطباق در برنامه‌ها با هدف عرضه و تقاضا به نفع مردم و جمع کردن بساط دلالی و بازار سیاه خبر داد.

این مقام مسئول گفت: مرزبندی ما با منش و گفتمان دولت انقلابی تعیین و در این راهبرد، جایی برای دلالی باقی نخواهد ماند.

هاشمی بر تعامل با همه دستگاه‌های اجرای استان برای تسهیل گری و رفع موانع تولید و پشتیبانی از صنعت تاکید کرد و گفت: تعامل ما حداکثری و میدانی خواهد بود.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: برای تحول از همه ظرفیت‌ها، پیشنهادات و انتقادات استقبال خواهیم کرد و مبنای بهره گیری کار تیمی و خرد جمعی است.

هاشمی بر سر کشی‌ها از واحد‌های صنعتی و شهرک‌های صنعتی با پیوست برنامه و کار میدانی و عملیاتی تاکید کرد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با تاکید بر اینکه اهل شعار نبوده و جز برای خدمت به مردم و تکلیف و درخواست صنعتگران این مسئولیت را نپذیرفتم، گفت: کار سالم و بی منت و شفاف را در راس برنامه‌ها قرار می‌دهم و با رهنمود‌های استاندار فارس و همراهی همه دستگاه‌های مرتبط استان و نیز سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و سازمان صنعت معدن و تجارت استان، فرآیند‌ها و شفافیت‌ها را به نفع مردم تغییر خواهیم داد.

مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی فارس نیز در این مراسم به بیان بخشی از عملکرد ۵۳ ماهه خود در این شرکت پرداخت و از مهمترین این اقدامات را تامین ۸۲ مگاوات برق در ۱۲شهرک صنعتی، گاز دار کردن ۱۰ شهرک صنعتی، افزایش ۲۵۰ هکتار به مساحت اراضی شهرک‌های صنعتی استان، اجرای ۱۶۶ هکتار فاز عملیاتی، اجرای ۲۲۶ پروژه زیرساختی و عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، امکان سنجی ۶ خوشه صنعتی و تامین آب به میزان ۵۰ لیتر بر ثانیه برای شهرک صنعتی بزرگ شیراز برشمرد.

احد فتوحی با بیان اینکه در این مدت منطقه ویژه اقتصادی کازرون نیز به مرحله بهره‌برداری و واگذاری اراضی به متقاضیان رسید، گفت: تاکنون چند قطعه زمین در این منطقه ویژه اقتصادی به سرمایه گذاران واگذار شده است.

او همچنین با بیان اینکه ۴۳شهرک وناحیه صنعتی استان در مناطق محروم قرار دارد، افزود: توسعه وتکمیل زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها و نواحی در دستور کار قرار گرفت و خدمات مطلوبی انجام شد.

در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های پنجاه و سه ماهه احد فتوحی؛ مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، سید مصطفی هاشمی به عنوان سرپرست این شرکت معرفی شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ایجاد شهرک های تخصصی مشاغل صنفی صنایع آلاینده شهری شرکت شهرک های صنعتی فارس شهرک ها و نواحی صنعتی شهرک های صنعتی دستگاه های اجرایی دستگاه های اجرای شهرک های صنعتی استاندار فارس صنعتی استان شهرک صنعتی استان فارس زیرساخت ها او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۳۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید صادقی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید علیرضا فخاری، استاندار تهران از ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی «ایران اکسپو ۲۰۲۴» و واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مفتخر شدیم که امروز در خدمت استاندار تهران بودیم و ایشان از غرفه شرکت شهرک های صنعتی استان تهران بازدید کردند.

صادقی حضور شهرک های صنعتی استان تهران در این نمایشگاه را متفاوت از سال های دیگر دانست و گفت: امسال برای حضور تعدادی از واحدهای صنعتی یک پاویون اختصاصی در نظر گرفتیم و با توجه به اینکه نمایشگاه در سالن های مختلف در رشته صنعت های خاص برگزار می شود، ما در سالن ۳۸ و در رشته صنعت ساختمان حضور پیدا کردیم.

وی در ادامه به بازدید استاندار تهران از ۱۰ شرکت فعال در حوزه صادرات و مستقر در نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» اشاره و عنوان کرد: ایشان در این بازدید از میزان توانمندی، صادرات و مشکلات این واحدها مطلع شدند، که انشالله با پپگیری های لازم در حوزه رفع موانع شاهد حل معضلات و افزایش میزان صادرات خواهیم بود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران برپایی نمایشگاه توانمندی های صادراتی را فرصت خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی بین کشورها اعلام کرد و افزود: با وجود تمام محدودیت هایی که در دنیا برای ایران ایجاد کرده اند، خوشبختانه شاهد تلاش همه صنعتگران، کارگران، کارآفرینان، جوانان و دانشمندان هستیم که روز به روز به دانش تولیدی ما افزوده شده و دنیا نمی تواند چشمش را بر تولیدات با کیفیت و بادوام ایرانی ببندد.

صادقی با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۱۶ هیات تجاری در پاویون شرکت شهرک های صنعتی استان تهران حضور پیدا کردند، گفت: بسیاری از جلسات توسعه بازار برگزار شد و به نظر می رسد که پس از پایان نمایشگاه بتوانیم گزارش خوبی از انعقاد تفاهمنامه و قراردادهای همکاری و فروش محصولات را اعلام و افزایش صادرات محصولات تولیدی کشور با اولویت تهران را داشته باشیم.

کد خبر 6092487

دیگر خبرها

  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • بازدید رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از دانش‌بنیان‌های شهرک صنعتی هشتگرد
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • آموزش اتوماسیون صنعتی به صورتی تخصصی و عملی
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد
  • ایران اکسپو رسما آغاز به کار کرد/ میزبانی از ۲ هزار تاجر خارجی
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود