Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، درحالی که فضای عمومی کشور از صبح سوم اسفند ماه تحت تاثیر خبر تصویب طرح صیانت از فضای مجازی با رای ۱۸ نماینده کمیسیون ویژه بود و این مصوبه انتقادات عمومی و نگرانی بسیار از سوی مردم درباره تصویب قانونی که نمی دانند چه بر سر کسب و کارهای اینترنتی شان می آورد را ایجاد کرده بود، سخنگوی دولت در نشست خود با اشاره به انتقادات عمومی از کاهش سرعت اینترنت در یک ماه اخیر لستفاده زیاد از اینترنت به خاطر آموزش آملاین را دلیل کاهش سرعت اعلام کرد و دولت قبل را متهم کرد که به دلیل عدم پرداختن به زیرساخت ها باعث مشکلات امروز است اما دو روز بعد از اظهارات سخنگوی مخابرات درباره مشکلات در ارائه پهنای باند اینترنت بین الملل به اپرانور از سوی شرکت زیرساخت، این بار تبیان در گزارشی نوشت مشکل اینترنت دستور کاری است که دولت بر اساس تائید شورای عالی فضای مجازی در دستور کار قرار داده یعنی کاهش بی سر و صدای پهنای باند اینترنت بین الملل.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش خبرساز که بازتاب های بسیاری داشت سبب شد تا هم دولت و هم دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی خود را از این اتهام مبری کنند.

ایرنا در این باره ابتدا از قول دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی نوشت:«در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی درخصوص کاهش و یا افزایش پهنای باند بین الملل و اختلال در سرویس دهی اینترنت به کاربران کشور هیچ گونه تصمیم گیری نشده است، لذا هر گونه خبر و مطلب منتشر شده در این خصوص تکذیب می شود.»

همچنین این خبرگزاری در ادامه از قول وزیر ارتباطات نوشت:«بر خلاف اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی، درخواست این وزارتخانه برای افزایش پهنای باند بین الملل مطرح شده است.

با توجه به مباحث مطرح شده در این جلسه، پیشنهاد وزارت ارتباطات برای بررسی بیشتر به مرکز ملی فضای مجازی ارجاع شد تا در جلسه آتی شورا مورد بررسی قرار گیرد.

برخی رسانه‌های نزدیک به اعضای شورای عالی فضای مجازی، با انتشار اخباری مدعی درخواست دولت برای کاهش پهنای باند بین الملل اینترنت در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی شدند که بررسی‌ها نشان می‌دهد این اخبار خلاف واقع و مغایر با مواضع این افراد در جلسات شورای عالی بوده است.»

بیشتر بخوانید: یک اصلاح طلب: محدود کردن فضای مجازی باعث از دست رفتن مشاغل می شود/طرح صیانت حتی با شعارهای نمایندگان هم در تعارض است در سایه غیبت مخالفان و طی کمتر از ۴۵ دقیقه/ کلیات طرح صیانت با ۱۸ رأی تصویب شد

۴۱۴۱

کد خبر 1605742

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی فضای مجازی مجلس یازدهم شورای عالی فضای مجازی پهنای باند بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۴۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود

قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machine سخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

به گزارش ایسنا، به نقل از ایتنا، شرکت نوکیا مشغول توسعه سیستم ارتباطات LTE/۴G برای ماه است و نخستین قطعه از شبکه احتمالا در اواخر سال جاری میلادی به این سیاره ارسال شود.

قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machine سخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می‌کند و به این ترتیب قابلیت‌های شبکه اینترنتی در مسافت‌های کوتاه و طولانی آزموده می‌شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می‌شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری‌های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته‌اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم‌های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می‌کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می‌شود و در آینده به ۵G ارتقا می‌یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • وزیر ارشاد: به کنسرت رپ مجوز ندادیم
  • درخواست تعاونی مسکن سازمان جنگل‌ها برای استقرار روی گسل
  • سیر صعودی و نزولی مشترکان اینترنت موبایل و ثابت در ایران
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • تغییر محمد خزاعی در سازمان سینمایی تکذیب شد
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟