Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، و به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌غربی محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی در دیدار و گفت و گو با استاندار اربیل با اشاره به روابط تاریخی بین ایران و اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: حضور امروز ما در اقلیم کردستان عراق نشانه عزم جدی جمهوری اسلامی ایران برای ارتباط با اقلیم کردستان عراق و اربیل دارد؛ نگاه جمهوری اسلامی ایران به این اقلیم همواره نگاه کمک و‌ مساعدت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به دید مثبت جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان توسعه سطح روابط تجاری و اقتصادی با اقلیم کردستان عراق و تسهیل تردد با این اقلیم است. 

معتمدیان با بیان اینکه رده‌های مختلف ملی در جمهوری اسلامی ایران همگی بر توسعه روابط با اقلیم کردستان عراق تاکید دارند، تصریح کرد: پس از حضور استاندار اربیل در ارومیه نشستی در مرز‌ تمرچین به منظور تسهیل مشکلات برگزار و در نهایت به حل شدن بخشی آنها منتج شد و بخش دیگر نیز اکنون در حال رسیدگی است. 

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه به دنبال بهبود مبادلات اقتصادی در مرز تمرچین هستیم، گفت: به غیر از مسائل اقتصادی در زمینه‌های فرهنگی و دانشگاهی نیز زمینه مطلوبی برای ارتباط با اقلیم کردستان عراق وجود دارد؛ اکنون یک هزار و‌ ۵۰۰ دانشجوی اقلیم در دانشگاه‌های آذربایجان‌غربی تحصیل می‌کنند. 

وی با بیان اینکه اعتقاد ما این است که تاکنون به خوبی از ظرفیت‌های اقلیم کردستان عراق و استان آذربایجان‌غربی برای توسعه روابط استفاده نشده است، گفت: باید از ظرفیت ترانزیتی این منطقه به درستی و بیشتر استفاده شود.  

معتمدیان ادامه داد: بخش عمده‌ای از نیازهای اقلیم کردستان عراق اکنون از مرزهای باشماق و پرویزخان تامین می‌شود؛ مرزهای آذربایجان‌غربی نیز از ظرفیت لازم برای تامین نیازهای اقلیم کردستان عراق و افزایش نقش خود در این زمینه برخوردارند. 

وی همچنین بر توسعه روابط مسافری نیز تاکید کرد و گفت: علاوه بر ساکنان استان‌های شمال غربی ایران بسیاری از مسافران کشورهای آذربایجان و ارمنستان نیز برای دسترسی به عتبات عالیات خواهان عبور از اقلیم کردستان عراق هستند؛ این تردد علاوه بر مزیت‌های اقتصادی برای منطقه نیز امنیت آور است. 

محمدصادق معتمدیان با اشاره به امضای تفاهم‌نامه ۱۴ بندی اخیر استانداران آذربایجان‌غربی و اربیل در ارومیه اظهار داشت: پیگیر اجرایی شدن تمامی بندهای این تفاهم نامه هستیم و امیدواریم با اجرای این تفاهم نامه، مفاد آن تبدیل به توافق‌نامه شده و بتوانیم از ظرفیت‌های دو استان برای توسعه روابط که تاکنون کمتر استفاده شده است بیشتر بهره ببریم.

استاندار اربیل مرکز اقلیم کردستان عراق نیز در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران برای اقلیم کردستان عراق جایگاه مهمی دارد؛ ما با نگاه ویژه‌ای به آن‌ نگاه می‌کنیم و تلاش داریم همسایه خوبی برای آن باشیم. 

????امید خوشناو با اشاره به سفر خود به استان آذربایجان‌غربی گفت: براساس تفاهم‌نامه‌ای که امضا شد برخی امورات در مرزهای مشترک با این استان را تسهیل کردیم.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدصادق معتمدیان استانداری آذربایجان غربی اربیل اقلیم کردستان عراق دیپلماسی مرزی اقلیم کردستان عراق اقلیم کردستان عراق اقلیم کردستان عراق جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط آذربایجان غربی تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۴۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارزانی به دیدار رئیسی رفت + تصاویر

به گزارش همشهری‌آنلاین، «نچیروان ادریس مصطفی بارزانی» با سید ابراهیم رئیسی در محل نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

رییس اقلیم کردستان عراق ظهر روز گذشته - یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه - در صدر هیاتی به تهران سفر کرده است.

کد خبر 849674 برچسب‌ها خبر ویژه عراق - اقلیم کردستان ایران و عراق سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • احمدیان: امیدواریم روابط اقلیم کردستان با ایران در بُعد امنیتی گسترش یابد
  • اهمیت پیام‌های رئیس اقلیم کردستان عراق در تهران
  • توجه ویژه رسانه‌های عربی به سفر «مهم» بارزانی به ایران
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • «بارزانی» با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • چرا سفر «نیچروان بارزانی» به ایران مهم است؟
  • بارزانی به دیدار رئیسی رفت + تصاویر
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است