Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اختلال عملکرد تیروئید، یکی از اختلالات شایع غدد درون‌ریز است. تیروئید نقش حیاتی در رشد، تنظیم متابولیسم بدن، تولید مثل، رشد عصبی و ... دارد و در صورت عدم تشخیص اختلال عملکرد یا عدم درمان، می‌تواند پیامدهای جدی به همراه داشته باشد. به همین دلیل بررسی هورمون‌های تیروئید برای شناسایی افراد پرخطر ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مطالعات مختلف مواردی مانند کمبود ید، ناهنجاری‌های مادرزادی تیروئید به عنوان عوامل خطر ایجاد کننده اختلالات تیروئید مطرح شده است و عوامل خطری مانند سیگار کشیدن، جنسیت زن، مصرف الکل، دیابت، برخی داروها و ... نیز می‌تواند در ایجاد این مشکل نقش داشته باشد. همچنین اخیراً تاثیرات مواجهه‌های محیطی و شغلی در ناهنجاری‌های تیروئید، مورد توجه پژوهشگران قرار گرفته است.

در برخی مطالعات حیوانی گزارش شده که قرار گرفتن در معرض صدا، می‌تواند یک عامل خطر برای عملکرد تیروئید باشد و ممکن است باعث تغییرات سطوح هورمون‌های تیروئید شود. ولی با این حال مطالعه‌ای بر روی انسان‌ها در مورد تاثیر قرارگرفتن طولانی‌مدت در معرض سر و صدا بر سطح هورمون‌های تیروئید انجام نشده بود.

بر همین اساس؛ پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با انجام یک مطالعه تاثیر مواجهه طولانی‌مدت با سر و صدا بر هورمون‌های تیروئیدی را بررسی کردند.

برای انجام این تحقیق؛ ۲۹۷ نفر از کارگران نیروگاه حرارتی بیستون در کرمانشاه که سابقه بیماری تیروئید نداشتند، به مدت چهار سال (از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۹) و در فواصل یک ساله، مورد بررسی قرار گرفتند. 

اطلاعات شرکت‌کنندگان در مورد سن، سیگار کشیدن، میزان ورزش منظم، وضعیت تاهل و تحصیلات با استفاده از پرسش‌نامه جمع‌آوری شد و همچنین میزان قد و وزن آن‌ها نیز اندازه‌گیری شد. به علاوه؛ هورمون‌های تیروئیدی، میزان چربی و قند خون افراد نیز از طریق آزمایش خون مورد بررسی قرار گرفت. 

برای مشخص کردن میزان مواجهه شرکت‌کنندگان با صدا، افراد را بر اساس نوع شغلشان در چهار دسته تقسیم کردند و بر اساس نوع شغل، دو مهندس بهداشت حرفه‌ای با حضور در محل کار، میزان سر و صدای محیط و میزان فشار صدا در مدت زمان هشت ساعت را با دستگاه اندازه‌گیری کردند.

یافته‌های این مطالعه نشان داد که قرار گرفتن طولانی‌مدت در معرض سر و صدا ممکن است با تغییرات در سطوح هورمون‌های تیروئید مرتبط باشد و خطر ابتلا به بیماری‌های تیروئید را افزایش دهد؛ اگرچه مطالعات بیشتری در این زمینه لازم است.

از آن‌جا که سازوکار زیستی ارتباط مواجهه با سر و صدا با اختلالات تیروئید به طور کامل شناخته شده نیست، پژوهشگران این مطالعه می‌گویند که ممکن است قرار گرفتن در معرض صدا، عملکرد تیروئید را به طور غیرمستقیم از طریق فعال‌سازی تحریکی هیپوتالاموس و به طور مستقیم از طریق ایجاد تغییرات در ساختار تیروئید، تحت تأثیر قرار دهد.

در انجام این تحقیق؛ مسعود خسروی‌پور، مسعود قنبری کاکاوند، فرشاد ندری و فرامرز قره‌گوزلو؛ پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مشارکت داشتند.

یافته‌های این مطالعه مهر ماه سال جاری به صورت مقاله علمی با عنوان «اثرات بلندمدت قرار گرفتن در معرض سر و صدا بر سطوح هورمون‌های تیروئید: یک مطالعه اندازه‌گیری مکرر چهار ساله» در نشریه بین‌المللی Science of The Total Environment منتشر شده است

منبع: ایسنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد سر و صدا تیروئید کمبود ید غدد درون ریز هورمون تیروئید اختلال تیروئید اخبار مرتبط دو عارضه مهم کمبود یُد تاثیر کارکرد تیروئید بر سلامت قلبی آیا باید از نمک یددار استفاده کنید؟ کمبود ید را جدی بگیرید روشی برای توقف ریزش موی تیروئیدی خوراکی که به درمان کم کاری تیروئید کمک می کند! ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها سر و صدا می تواند باعث اختلالات تیروئید شود؟ آتشفشان کوه اتنا در ایتالیا دوباره فعال شد + فیلم علت افزایش قیمت برنج چیست؟ سرنوشت جالب جامی که دزدیده شده بود + عکس ملوانی ها، مرادمند و یزدانی را نمی خواهند! بخشنامه سازمان استخدامی درباره دورکاری مادران ارایه درخواست لغو روادید قزاقستان برای ایرانی ها کدام دستگاه های دولتی تولیدکننده را مجبور به فاکتورسازی می کند؟ تهران کسری کالای اساسی ندارد رای گیری کمیسیون قابل قبول نیست فیلترینگ یا محدودسازی پهنای باند در کار نیست توزیع روزانه ۱۵۰۰ تن مرغ گرم و منجمد در پایتخت دیپلمات های روسیه هم اوکراین را ترک می‌کنند جو بایدن تحریم های روسیه را آغاز کرد پولتیکو: دیدار وزرای خارجه عضو برجام در روزهای آینده با امید به بازگشت به برجام در وین مستاجران افسریه چقدر اجاره می دهند؟ علت آتش سوزی قطار هیتاچی در تهران سر قیمت مسکن حمایتی اختلاف افتاد! قیمت مسکن چه زمانی کاهشی می شود؟ تاسیس دفتر تجاری ایران در قطر سریعا باید انجام شود گرسنگی علت تلفات گله ای دام ها لغو دیدار وزیر خارجه فرانسه با لاوروف پوتین پایان توافق مینسک را اعلام‌کرد تاکید وزیر ارتباط بر راه اندازی «اینترنت ایمن» برای آموزش دولت متعهد به تأمین اینترنت با کیفیت و پرسرعت است معرفی بی ام و x۹ IX M۶۰ لاکچری معرفی دستاوردهای شرکت مس در نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی زاهدان توافق وین در اوایل هفته آینده انتقادات تند تنها مخالف طرح صیانت از فضای مجازی + فیلم واکنش وزارت جهادکشاورزی به احتمال تخلف در قیمت خرید میوه های شب عید یک کیلو گوشت قرمز چند؟ (جدول) قیمت خودروهای برلیانس + جدول قیمت کامل (۳ اسفند ۱۴۰۰) امیر عبداللهیان: مذاکرات برای توافق خوب حضور‌ مهاجم‌ گابنی معروف گل گهر در استقلال قیمت خودروهای بسترن + جدول قیمت کامل (۳ اسفند ۱۴۰۰) در مرحله آخر مذاکرات وین هستیم قطر کانال ارتباطی تهران-واشنگتن رابرت مالی خواستار آزادی زندانیان آمریکایی شد چهار عامل مرگ در مردان چیست؟ قیمت خودروهای بورگوارد + جدول قیمت کامل (۳ اسفند ۱۴۰۰) این غذا از ریزش مو جلوگیری می کند! چه وقت دچار پیر چشمی می شویم؟ قیمت خودروهای بی وای دی + جدول قیمت کامل (۳ اسفند ۱۴۰۰) پایان سفر رییسی و بازگشت به تهران طرح صیانت با قانون اساسی مغایرت دارد! با ۳۰۰ هزار تومان هم می توان بخاری خرید + جدول زنان در محل کار با پتو خود را بپوشانند تجمع اعتراضی معلمان در برخی استان ها + فیلم قیمت خودروهای جِی ام سی + جدول قیمت کامل (۳ اسفند ۱۴۰۰) امروز شش شرکت در ایران واکسن می سازند بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سر و صدا تیروئید کمبود ید غدد درون ریز هورمون تیروئید اختلال تیروئید هورمون های تیروئید اختلالات تیروئید جدول قیمت کامل قیمت خودروهای ۳ اسفند ۱۴۰۰ قرار گرفتن سر و صدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۴۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول

بازار امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ نشان می‌دهد قیمت خودرو در تمامی محصولات نسبت به روز گذشته تغییری ندارد و با همان قیمت ثابت، بدون تغییر معامله می‌شود.

به گزارش مشرق، قیمت خودرو امروز، شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با آغاز روند دوباره معاملات در بازار، هیچ‌گونه تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و تمامی محصولات در ثبات کامل خرید و فروش می‌شوند. در ادامه نرخ دلار به عنوان مهم‌ترین محرک بازار خودرو تاثیری بر قیمت تمامی محصولات نداشته است.

قیمت خودروهای داخلی

در روز جاری قیمت خودروهای داخلی هیچ تغییری نداشته و ثابت مانده‌اند.

دنا پلاس توربو اتوماتیک (آپشنال) یکی از محبوب‌ترین محصولات ایران‌خودرو با قیمت ثابت یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان قابل خرید و فروش است.

قیمت پژو پارس سفارشی ELX نسبت به روز گذشته تغییر ندارد و با قیمت ۷۴۷ میلیون تومان می‌توان آن را از بازار خریداری کرد.

رانا پلاس پانوراما (ارتقاء) از دیگر محصولات ایران‌خودرو، هیچگونه تغییری نداشته و با قیمت ۷۱۸ میلیون تومان معامله می‌شود.

کوییک R اتوماتیک از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که همانند سایر محصولات این شرکت بدون تغییر است و با قیمت ۵۴۲ میلیون تومان می‌توان خرید کرد. سایر محصولات نیز به همین ترتیب بدون تغییر بوده‌اند.

قیمت خودروهای مونتاژی

از ابتدای معاملات امروز، قیمت خودروهای مونتاژی همانند خودروهای داخلی تغییری ندارند.

آریزو ۵ اسپورت از محصولات برتر مدیران خودرو با قیمت یک میلیاردو ۴۱۷ میلیون تومان قابل خرید است که این محصول هیچ تغییر قیمتی نسبت به روز گذشته خود نداشته است.

قیمت تیگو ۸ پرو (هیبرید) در حال حاضر ۳ میلیارد و ۱۶۵میلیون تومان بوده که یکی دیگر از محصولات مدیران خودرو به شمار می‌رود.

جک S۵ از دسته محصولات کرمان موتور است که با قیمت یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شود. سایر محصولات مونتاژی نیز بدون هیچ تغییر قیمتی ثابت مانده‌اند.

هایما ۸ اس از محصولات ایران‌خودرو بوده که تغییری نسبت به روز گذشته ندارد و در بازار با قیمت یک میلیارد و ۹۳۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

منبع:تجارت‌نیوز

دیگر خبرها

  • قیمت نیسان آبی برای سال ۱۴۰۳ اعلام شد (+جدول)
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • قیمت سکه و طلا امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت +جدول
  • آخرین وضعیت بازار طلا و سکه؛ طلای ۱۸ عیار گرمی چند؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول