Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@23:08:22 GMT

قرص‌های خمیردندان چقدر قابل اعتمادند؟

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۴۴۴۹

به گزارش ایسنا، روزنامه جام جم نوشت: «مسواک‌زدن حداقل دو بار در روز از عوامل اصلی بهداشت دهان و دندان است که ما معمولا آن را در برنامه روزانه می‌گنجانیم. با این حال از آنجا که تیوب‌های خمیردندان‌های معمولی  از آلاینده‌های محیط‌ زیست محسوب می‌شوند، تولیدکنندگان محصولات مراقبت از بهداشت دهان و دندان و دوستدار محیط‌ زیست پیشنهاد می‌کنند لوله خمیردندان معمولی را کنار گذاشته و به جای آن از یک قرص خمیردندان استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما آیا قرص‌های خمیردندان واقعا در پاکیزگی دهان و محافظت از دندان‌ها مؤثر عمل می‌کنند؟

قرص‌های خمیردندان که اغلب طعم‌های مختلفی مانند نعناع، توت‌فرنگی و غیره دارند دارای ترکیبی مشابه خمیردندان‌های معمولی هستند اما به جای این‌ که به‌ صورت ژل یا مایع باشند حالت پودری و کروی دارند. برای استفاده از این قرص‌ها به گذاشتن آنها روی مسواک نیازی نیست بلکه کافی است یکی از آنها را در دهان بگذارید و بلافاصله بجوید. پس از ورود قرص به دهان، ترکیب آن با بزاق ماده خمیری شکلی ایجاد می‌کند که با جویدن آن احساسی شبیه جویدن قرص مولتی ویتامین کودکان به شما دست می‌دهد. پس از آن شما می‌توانید با یک مسواک مرطوب، محلول را در اطراف دهان و روی دندان‌های خود پخش کنید.

برخی دندانپزشکان می‌گویند قرص‌های خمیردندان جایگزین خوبی برای خمیردندان‌های رایج در شرایط خاص هستند. با این حال، پزشکان به بیمارانی که دندان‌های نامرتب دارند یا دچار پوسیدگی روکش دندان هستند توصیه می‌کنند، در استفاده از این قرص‌ها احتیاط کنند، زیرا ممکن است در جویدن با مشکل مواجه شوند. قرص‌های خمیردندان جایگزین مناسبی برای تیوب‌های خمیردندان معمولی برای مسافران و افرادی است که لثه‌های حساس دارند. این قرص‌ها کار ذرات ساینده موجود در خمیردندان‌ها را که باکتری‌ها و پلاک‌های دندان را از بین می‌برند، انجام می‌دهند. با این حال، چیزی که بیشتر دندانپزشکان در مورد قرص خمیردندان به شما خواهند گفت این است که اثربخشی خمیردندان جویدنی به شدت به تکنیک‌های مسواک‌زدن فرد بستگی دارد. از آنجا که این قرص‌ها به‌خوبی در تمام دهان پخش نمی‌شوند، استفاده از آنها ممکن است نتواند تمام فضای دهان را پوشش دهد و به کاهش سطح بهداشت دهان و دندان منجر شود. بنابراین، اگر می‌خواهید بدانید آیا قرص‌ خمیردندان قابل اعتماد است یا خیر، پاسخ این است که بله، برای افرادی که در حال سفر هستند و همین‌ طور افرادی که حساسیت بیش از حد به فلوراید دارند، این قرص‌ها گزینه خوبی است.»

منبع: whatsnew2day.com

منبع: الف

کلیدواژه: قرص های خمیردندان خمیردندان ها قرص ها دندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس

ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیماری‌های دهان و دندان را به عنوان شایع ترین بیماری غیرواگیر برشمرد و از اجرای پویش سلامت دهان و دندان، با هدف ارتقای آگاهی عمومی از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد.

عباس رضاییان‌زاده امروز، ۱۶ اردیبهشت‌ماه ضمن یادآوری شعار جامعه جهانی دندانپزشکی با عنوان «دهان شاد و سالم، بدن شاد و سالم» گفت: پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت، با هدف افزایش آگاهی جامعه درباره اهمیت سلامت دهان و دندان برگزار می‌شود.

وی از بیماری‌های دهان و دندان به عنوان شایع‌ترین نوع بیماری‌های غیرواگیر نام برد و افزود: بیماری‌های دهان و دندان با سایر بیماری‌های غیرواگیر عوامل خطر مشترک دارد و نقش آن‌ها در بیماری‌های قلبی عروقی، بیماری‌های تنفسی، بیماری‌های گوارشی، زایمان زودرس و تولد نوزادان کم وزن در هنگام تولد مشخص شده است.

رضائیان‌زاده با اشاره به روزشمار پویش سلامت دهان و دندان افزود: ۱۷ اردیبهشت به عنوان نخستین روز این پویش با شعار «دهان دریچه سلامت»، ۱۸ اردیبهشت با شعار «سلامت دهان و دندان، سلامت کودک » و ۱۹ اردیبهشت نیز با شعار «نقش سازمان‌های دولتی و نهادهای مردمی در سلامت دهان و دندان» گرامی داشته می‌شود.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عواملی موثر در بیماری‌های ناحیه دهان و دندان، می‌تواند در دیگر قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری کند، به عنوان مثال بین بیماری‌های شدید لثه و دیابت و همچنین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وی ضمن دعوت از مردم برای  شرکت در این پویش گفت: در طول اجرای این پویش و با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها، برنامه‌های مختلفی برای گروه‌های کودکان، دانش‌آموزان و سایر شهروندان اجرا می‌شود که مهم‌ترین هدف آن معرفی عوامل خطر و چگونگی مراقبت از سلامت دهان و دندان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در تبریز
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان کودک
  • آغاز پویش سلامت دهان و دندان از امروز
  • ارتباط بیماری‌های دهان و دندان با افت عملکرد قلب، مغز و بروز برخی سرطان‌ها
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت
  • پویش سلامت دهان و دندان در لرستان اجرا می‌شود
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در فارس
  • پویش سلامت دهان و دندان