Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@19:21:31 GMT

کاهش 36 درصدي بارندگي در استان تهران

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۴۶۱۱

خبرگزاری آریا-مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: بارش 21 میلی متری دو روز اخیر در استان تهران میزان بارندگی را در سال آبی جاری از 91 میلی متر به بیش از 112 میلیمتر رساند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 متر کاهش را نشان میدهد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران، "بهزاد پارسا" افزود: با توجه به پیش بینی بارش‌های نرمال از سوی سازمان هواشناسی، امیدواریم با تحقق آن، بخشی از کمبود بارش‌های استان طی ماه‌های گذشته جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران ادامه داد: حجم آب سد‌های تامین کننده آب شرب استان تهران در حال حاضر 310 میلیون مترمکعب می‌باشد که در مقایسه با ذخیره 566 میلیون مترمکعبی در روز مشابه سال گذشته، حدود 257 میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.
پارسا با بیان اینکه از ابتدای سال آبی (ابتدای مهر امسال) تاکنون بیش از 112 میلی متر بارندگی در حوزه عملکردی استان تهران ثبت شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش 36 درصدی را نشان می‌دهد، تصریح کرد: میزان ورودی آب سد‌های پنج گانه تامین کننده آب استان، از ابتدای سال آبی جاری تا کنون، حدود 222.9 میلیون متر مکعب می‌باشد که این مقدار در مدت مشابه سال آبی گذشته بیش از 332 میلیون متر مکعب بوده است.
وی در پایان با اشاره به اینکه میزان ورودی آب به این سد‌ها نسبت به روز مشابه سال گذشته 33 درصد کاهش یافته است خاطرنشان کرد: با این حال نتایج برف سنجی نشان می‌دهد که ارتفاعات استان تهران از پوشش برفی نسبتاً مناسبی نسبت به سال گذشته برخوردار است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استان تهران سال گذشته استان تهران میلیون متر مشابه سال سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۴۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟

به گزارش همشهری آنلاین، سامانه خدمات و فوریت های شهری (۱۳۷ پلاس) با هدف بهبود و تسریع و تسهیل خدمات رسانی به شهروندان در محلات تهران راه اندازی شده است. آمارهای این سامانه در راستای شفاف سازی به صورت ماهانه روی سامانه شفافیت شهرداری تهران بارگذاری می‌شود. در چند سال گذشته موضوع نظافت معابر جزو اصلی ترین مطالبات مردمی بود و بیشترین فراوانی را داشت اما با پیگیر های صورت گرفته و طبق آخرین اطلاعات سامانه ۱۳۷ پلاس (اسفند ۱۴۰۲) ثبت درخواست شهروندان در خصوص نظافت معابر کاهش یافته است.

علت این موضوع نیز به تغییر رویکرد شهرداری تهران در حوزه پسماند بر می‌گردد. کاهش پیمانکاران حوزه جمع آوری پسماند و نظافت شهر از ۱۳۰ پیمانکار به ۱۴ نفر و همچنین اجرای طرح هایی مانند نوماند و تغییر جمع آوری زباله خشک باعث افزایش رضایت مردم در حوزه نظافت و تمیزی تهران شده است.

همین اعداد و ارقام نشان می‌دهد که مدیران شهری مناطق و نواحی موضوع نظافت معابر و نگهداشت شهر را با جدیت پیگیری کرده اند. آن طور که اعداد و آمارها نشان می دهد، اسفند سال گذشته ۱۴۵ هزار و ۷۸۳ پیام در سامانه ۱۳۷ پلاس ثبت شده است که شهروندان ۲۰۳ هزار و ۴۸۶ تماس تلفنی، ۲۲۸۷۹ تماس اینترنتی و ۴۴۸۹ تماس هم به صورت پیامکی و ... داشته اند. همچنین اعداد این سامانه نشان می دهد که کاشت نهال در منزل و باغچه معابر، رکوردار تماس ها بوده اند.

جزئیات تماس ها بیشترین فراوانی: مناطق ۱، ۲، ۴، ۵ و۱۵ کاشت نهال در منزل: ۲۳۲۸۴ کاشت نهال در باغچه: ۱۲۹۵۸ نظافت معابر: ۵۵۷۱ آلودگی صوتی: ۳۲۰۴ جمع آوری زباله و ضایعات: ۳۱۲۱ لایروبی جوی: ۲۶۸۳ سد معبر اصناف در پیاده رو: ۲۴۴۹ سد معبر دستفروشی وانتی ها: ۲۳۷۰ سد معبر دستفروش در پیاده رو: ۲۳۳۷ جمع آوری خاک و نخاله: ۲۱۴۰ سهم حوزه پاسخگویی خدمات شهری: ۶/۷۸ درصد فنی و عمرانی: ۲/۹ ذرصذ شهرسازی: ۲/۷ درصد ترافیک: ۴/۴ درصد اجتماعی و فرهنگی: ۶/۰ درصد

کد خبر 848636 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها پسماند ۱۳۷ و ۱۸۸۸ شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • بازدید بیش از ۶۱ هزار مسافر کشتی کروز طی ۳ ماه از ترکیه
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش ها در استان یزد
  • رشد ۴۳ درصدی میزان بارش در استان یزد
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • کاهش ۲۳ درصدی حوادث کار در کرمانشاه
  • جا به جایی ۲۳۵ هزار تن کالا با ناوگان حمل و نقل باری خراسان شمالی تا پایان فروردین
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • کاهش ۲۲ درصدی تعداد حوادث ناشی از کار در زنجان