Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@14:32:51 GMT

سفیر فنلاند از بندر چابهار بازدید کرد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۴۸۵۵

سفیر فنلاند از بندر چابهار بازدید کرد

سفیر فنلاند با تاکید بر تمایل این کشور برای ارتباط با کشورهای آسیایی از طریق بندر چابهار، گفت: بندر چابهار خریدار تکنولوژی برتر است و فنلاند به عنوان ارائه کننده تکنولوژی برتر از ارائه خدمات به بندر چابهار استقبال می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ، کاری کاهیلوئوتو سفیر جمهوری فنلاند در ایران در جریان سفر به چابهار با بهروز آقایی، مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان دیدار و از بندر شهید بهشتی و اسکله ها، زیرساخت ها و تجهیزات طرح توسعه بندر چابهار بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بازدید در راستای بررسی فرصت های سرمایه گذاری و زمینه های توسعه همکاری ها در بخش های حمل و نقل و ترانزیت صورت گرفت.

سفیر فنلاند در این بازدید اظهار کرد: بندر چابهار خریدار تکنولوژی برتر است و فنلاند به عنوان ارائه کننده تکنولوژی برتر از  ارائه خدمات به بندر چابهار استقبال می کند.

کاهیلوئوتو تصریح کرد: بندر چابهار در زمینه کمک های بشردوستانه به افغانستان و ارتباط با کشورهای آسیایی برای فنلاند حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: در این بازدید شناخت خوبی حاصل شد و در زمینه ظرفیت های بندر چابهار به شرکت های فنلاندی اطلاع رسانی خواهد شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز با بیان اینکه در سال جاری غالب کشتی های کالای اساسی وارده به بندر شهید بهشتی بالای ۷۰ هزار تن بوده اند گفت: بندر چابهار در چند سال گذشته در بحث های عمرانی و زیرساختی پیشرفت های خوبی داشته و این بندر برای ارائه خدمات محدودیتی ندارد و هر کشوری که در سرمایه‌گذاری در بندر چابهار پیشقدم باشد مورد استقبال ما قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا ایران سیستان و بلوچستان شهید بهشتی فرصت های سرمایه حمل و نقل افغانستان کشتی سفیر فنلاند تکنولوژی برتر بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۴۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمود تارا مسئول پنل پیش نیازهای شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران که در روزهای ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، اظهار داشت: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع‌تر بهبود بخشند. اهمیت آنها در دنیای امروزی این است که این تکنولوژی‌ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده‌ای از تکنولوژی‌های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده‌های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما، در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه‌های اندکی وجود دارند که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته اند.

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیازهای اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، تکنولوژی‌های پردازش داده قدرتمند، استانداردهای امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی‌های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم‌های مشترک با کادر بالینی شروع کننده اولین فعالیت‌ها است.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیازها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیازهای ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آنها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزارهای پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکارهای هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

کد خبر 6089499 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ارائه ۲ زنجیره برتر زنجان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ +فیلم
  • بازدید سفیر ازبکستان از موزه افتخارات سپاهان
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • ارزش گوگل اوج گرفت؛ غول تکنولوژی از ۲ تریلیون دلار گذر کرد
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • بر مدار تراشه؛ ریز اما قلب تکنولوژی
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم