Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که شبکه تعاونی‌های روستای استان با شرکت زیست فناور سبز انعقاد شده کشاورزان می‌توانند با هزینه‌ای مناسب‌تر از کودهای شیمیایی و با کیفیتی بالاتر به صورت اعتباری کودهای زیستی در مزارع و باغات خود استفاده کنند.

وی با اشاره به اهداف تفاهم‌نامه‌ای که با شرکت زیست فناور سبز انعقاد شده، افزود: با توجه به اینکه بیش از پنج هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه دارای کشت‌های قراردادی تعاون روستایی استان است انعقاد این تفاهم‌نامه به منظور تأمین کودهای زیستی در استان کرمانشاه صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون روستایی استان کرمانشاه تصریح کرد: هدف از مصرف کودهای زیستی تقویت حاصلخیزی و باروری خاک، تأمین نیازهای غذایی سالم و غنی‌تر، افزایش برداشت دور از آلوده سازی زیست‌بوم و افزایش محصول از نظر کمی و کیفی بدون آسیب رساندن به اکوسیستم مزرعه است.

صفایی با اشاره به قیمت مناسب کودهای زیستی در مقایسه با کودهای شیمیایی، بیان کرد: مصرف کودهای زیستی به صورت استاندار به صورت ۱۴ لیتر در یک هکتار است که قیمت هر لیتر برای کشاورزان ۴۵۰ هزار ریال است و این قیمت یک سوم قیمت کودهای شیمیایی برای کشاورزان است.

وی تاکید کرد: کشاورزان می‌توانند در کشت بهاره خود کودهای زیستی که در اختیار آنها قرار می‌گیرد را جایگزین کودهای شیمیایی کنند.

کد خبر 5431369

منبع: مهر

کلیدواژه: کرمانشاه تعاون روستایی کرمانشاه کشاورزی کشت قراردادی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیوع کرونا بارش برف تبریز واکسن کرونا بارش باران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز گرگان سنندج ایلام کودهای زیستی کودهای شیمیایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۴۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته هشتم رقابت چابکسواران در کورس سراسری بهاره یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، مسئول برگزاری مسابقات کورس بهاره یزد گفت:این مسابقات در مسافت یک هزار و ۴۰۰ متر برگزار شد.
یثربی افزود:۷۷ سوارکار از ۱۲ استان کشور در این رقابت‌ها حضور داشتند و به برترین‌های این مسابقات سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال جوایز نقدی اهدا شد.
وی ادامه داد:این مسابقات سه هفته دیگر در مجموعه سوارکاری صفاییه یزد ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • موضوع اصلاح قیمت خرید گندم به درخواست کشاورزان پیگیری شد
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم
  • قیمت گندم مشخص شد
  • 530 تن کود کشاورزی در میاندورود توزیع شد
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد
  • نظارت مأموران محیط زیست آذربایجان‌غربی بر بیش از۷۶۰ هزارهکتار ازمناطق تحت مدیریت
  • هفته هشتم رقابت چابکسواران در کورس سراسری بهاره یزد
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • امدادرسانی به ۲۶ خانوار کرمانشاهی