Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@23:16:29 GMT

بررسی «گرایش بیوشیمی» در نشستی دانشجویی

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۵۱۶۳

بررسی «گرایش بیوشیمی» در نشستی دانشجویی

انجمن سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه الزهرا (س)، نشست دانشجویی گفت و گو درباره «گرایش بیوشیمی» را برگزار می کند.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، بیوشیمی یا شیمی حیات، علم مطالعه ساختار و ویژگی‌های مواد موجود در سلول‌ها و بدن جانداران و بررسی واکنش‌های شیمیایی در آنها است. بیوشیمی را همه به‌عنوان شاخه‌ای از زیست‌شناسی می‌شناسند اما شاخه ای از شیمی آلی نیز به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع نام لاتین واژه‌ی بیوشیمی: Biochemictry خود از دو بخش Bio به معنی "زیست" و Chemistry یا همان "شیمی" تشکیل یافته که برگردان لغوی آن به معنی "زیست شیمی" است که این خود نشان از تلفیقی بودن این دانش و بین رشته‌ایی بودن ماهیت آن بین رشته‌های زیست شناسی و شیمی آلی است. 

هدف رشته بیوشیمی تبیین مولکولی تمام فرآیندهای شیمیایی سلول‌های زنده، درک کامل تمام فرآیندهای شیمیایی مرتبط با سلول‌های زنده در سطح مولکولی، تلاش برای شناخت چگونگی آغاز حیات، به دست آوردن درک واضح از واکنش‌های شیمیایی درون سلول زنده و همچنین ارتباط این واکنش‌ها با ساختار و کار سلول است. دانش بیوشیمی که در آن از روش‌های شیمیدانان برای درک و شناخت فرایندهای فناوری زیستی که درون موجودات زنده روی می‌دهد استفاده می‌شود، دارای اهمیت روزافزونی است؛ تمام گیاهان و جانوران از ترکیب‌های شیمیایی ساخته شده‌اند و وظیفه بیوشیمیست ها آن است که ساختمان این مواد و نقش آنها را در حیات موجودات زنده بررسی و شناسایی کنند.

این برنامه با حضور و ارائه شادی حجتی زاده ـ دانشجوی کارشناسی ارشد بیوشیمی، چهارشنبه چهارم اسفند، ساعت ۱۹، به صورت آنلاین برگزار می شود.

علاقه مندان می توانند جهت شرکت در این برنامه به لینک https://www.instagram.com/scrm.alzahra/ مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم

حیدریان فر گفت:دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر مشاور و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو _ زهره عرب زاده در رابطه با چالش‌های نوجوانان در شهر‌های جنوبی کشور اظهار داشت: متاسفانه در جنوب کشور به دلیل بدی آب و هوا والدین بیشتر ساعت‌های روز را با فرزندان خود در خانه سپری میکنند و فضای مناسب برای بازی را ندارند و همین مسئله باعث میشود که کودکان و نوجوانان بیشتر زمان خود را با فضای مجازی پر کنند.

متاسفانه دنیای مجازی هم نمایانگر دنیای پر زرق و برقیست که با دنیای واقعی تفاوت زیادی دارد و کودکان و نوجوانان هم به انداره بزرگسالان توانایی درک این موضوع را ندارند.

وی افزود: دنیای مجازی به دنبال یکسان سازی فرهنگ هاست که متاسفانه باعث از بین رفتن بخشی زیادی از بافت فرهنگی و قومیتی میشود.

حیدریان فر ادامه داد: بهترین راه حل ایجاد فضای بیشتر برای بازی و فعالیت کودکان و نوجوانان است. فضا‌های سرپوشیده‌ای که به دور از گرما و آلودگی باشند که بچه‌ها بتوانند مقداری از زمان خود را به فعالیت در مکان‌های مناسب بپردازند.

حیدریان فر با اشاره به دوزبانه بودن کودکان در شهر‌های جنوبی کشور هم گفت که این امر میتواند بر کیفیت یادگیری و تعامل کودکان تاثیر بگذارد که بهترین راه حل همگام و هماهنگ بودن محتوای آموزشی با فرهنگ آن قومیت باشد.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) زیباترین دختر ایران در استادیوم آزادی؛ ندا نویدی‌نسب بانوی پرسپولیسی کیست؟
  • سل تراپی معجزه نمی کند/ حداقل دو سوم سرطانی ها در ایران حتماً زنده می مانند
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • استقبال اوسمار از زنی که قبل از شیمی درمانی به دیدن بازی پرسپولیس رفت+ ویدئو | صحبت های احساسی در تمرین سرخ ها
  • نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد
  • تجمع دانشجویان طرفدار فلسطین در مقابل بزرگترین دانشگاه مکزیک
  • شاگردان امام صادق (ع)؛ از پدر علم شیمی تا ائمه اهل سنت + فیلم
  • گرایش کودکان به فضای مجازی نتیجه نبود امکانات در جنوب کشور+فیلم
  • زن پرسپولیسی قبل از شیمی درمانی در ورزشگاه آزادی؛ به دخترم قول داده بودم!
  • بررسی عوارض زیست محیطی معدن مس دره زرشک به کجا رسید؟