Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@13:50:16 GMT

صادرات ایران به روسیه ۶۰ درصد رشد کرد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۵۲۲۸

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، از موسسه بین المللی پژوهش‌های صنعتی و تجاری، دومین همایش بین‌المللی تجارت و همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه با حضور فعالان و مسئولان اقتصادی دو کشور در  محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار شد.

هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و فدراسیون روسیه  با حضور در این کنفرانس با استناد به آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران از افزایش بیش از ۶۰ درصدی صادرات ایران به کشور روسیه از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت:  برگزاری چنین کنفرانس‌هایی باعث می‌شود تا حوزه تجارت در کشورهای دیگر بخصوص روسیه از زوایای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای تجارت خارجی باید نقشه راهی ترسیم شود، افزود: برای توسعه صادرات در کشور باید زیرساخت‌هایی از جمله لجستیک مورد بازنگری قرار گیرد، این ظرفیت در مرز آستراخان با ایران وجود دارد از این رو از سال ۱۳۹۶ سرای تجاری ایرانیان در شهر آستراخان تأسیس شده است. این سرای تجاری به‌عنوان یک مرکز اقتصادی می‌تواند زمینه و تقویت حضور صادرکنندگان در روسیه را فراهم کرده و سکوی تجارت با این کشور باشد.

راه‌اندازی خانه تجارت ایران در کشورهای دیگر

احمد اصل رکن‌آبادی،‌ مشاور فراکسیون تسهیل تجارت داخلی و خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در این کنفرانس از راه‌اندازی خانه تجارت خارجی در کشورهای دیگر خبر داد و گفت: طی جلسه‌ای که فراکسیون تسهیل تجارت داخلی و خارجی مجلس شورای اسلامی با رئیس سازمان توسعه تجارت داشت طرح ۱۴ بندی راه‌اندازی ۱۹۵ خانه تجارت ایران در کشورهای دیگر داده شده است.

وی ادامه داد: برای حرکت تجارت خارجی ایران در کشورهای دیگر نیاز به رایزن‌های اقتصادی  بیشتری داریم تا امروز بخش‌های خصوصی از طریق اتاق‌های بازرگانی این مسئولیت را به دوش کشیده‌اند و دولت نیز تلاش‌های قابل توجهی برای توسعه صادرات کرده است اما کافی نیست.

 رکن‌آبادی با اشاره به توسعه صادرات محصولات پتروشیمی گفت: بر اساس آمارهای موجود کشور روسیه دارای مواد اولیه برای تولید محصولات پتروشیمی است اما همیشه میزان تقاضای آن بیشتر از تولید است، از این رو سالانه ۳۰  میلیارد دلار واردات انواع محصولات پتروشیمی دارد و کشورمان می‌تواند از این فرصت به بهترین شکل استفاده کند باید برای سرمایه‌گذاران در این حوزه مشوق‌هایی در نظر گرفت.

منبع: ایرنا این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد هادی تیزهوش تابان اتاق بازرگانی ایران و روسیه اخبار مرتبط سهم ناچیز ایران از واردات ٢٠٠ میلیارد دلاری روسیه مشکل صادرات محصولات ممنوعه ایران به روسیه رفع شد می‌توانیم کالاهای ایرانی به روسیه صادر کنیم برآورد تجارت ۲میلیارد دلاری با روسیه تا پایان سال/ رفع تعهد ارزی قانون دست‌وپاگیر صادرکنن… روسیه چطور پول نفت ایران را می‌دهد؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها صادرات ایران به روسیه ۶۰ درصد رشد کرد با محصولات وارداتی قطر آشنا شوید جزییات چهارمین روز بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۱؛ جلسه صبح صادرات مواد معدنی از چابهار ۴ برابر شد قیمت خودروهای بایک + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) هشدار ورود سامانه بارشی به کشور ارزان ترین خودرو چری چند؟ + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) قیمت تلویزیون‌‌ ۳۲ اینچ (جدول) پیام دعوت همکاری از سوی ایران گمانه دستمزد ۴.۵ میلیون تومانی برای سال ۱۴۰۱ گرانی هایی که با قیمت گذاری آمد قیمت آفرهای ویژه تور باکو آذربایجان + جدول قیمت خودروهای جک + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) علائم شایع ترین بیماری مزمن تنفسی در کودکان پروبیوتیک ها در تسریع روند بهبود کرونا موثرند همکاری بهمن با مزدا و ایسوزو از سر گرفته می شود + فیلم صفحه اول روزنامه های امروز (۱۴۰۰/۱۲/۰۴) شنیدن پیام های صوتی در واتساپ بدون تیک آبی اصلی ترین علامت حمله قلبی چیست؟ شایع‌ ترین علایم آسم در کودکان سر و صدا می تواند باعث اختلالات تیروئید شود؟ آتشفشان کوه اتنا در ایتالیا دوباره فعال شد + فیلم علت افزایش قیمت برنج چیست؟ سرنوشت جالب جامی که دزدیده شده بود + عکس ملوانی ها، مرادمند و یزدانی را نمی خواهند! بخشنامه سازمان استخدامی درباره دورکاری مادران ارایه درخواست لغو روادید قزاقستان برای ایرانی ها کدام دستگاه های دولتی تولیدکننده را مجبور به فاکتورسازی می کند؟ تهران کسری کالای اساسی ندارد رای گیری کمیسیون قابل قبول نیست فیلترینگ یا محدودسازی پهنای باند در کار نیست توزیع روزانه ۱۵۰۰ تن مرغ گرم و منجمد در پایتخت دیپلمات های روسیه هم اوکراین را ترک می‌کنند جو بایدن تحریم های روسیه را آغاز کرد پولتیکو: دیدار وزرای خارجه عضو برجام در روزهای آینده با امید به بازگشت به برجام در وین مستاجران افسریه چقدر اجاره می دهند؟ علت آتش سوزی قطار هیتاچی در تهران سر قیمت مسکن حمایتی اختلاف افتاد! قیمت مسکن چه زمانی کاهشی می شود؟ تاسیس دفتر تجاری ایران در قطر سریعا باید انجام شود گرسنگی علت تلفات گله ای دام ها لغو دیدار وزیر خارجه فرانسه با لاوروف پوتین پایان توافق مینسک را اعلام‌کرد تاکید وزیر ارتباط بر راه اندازی «اینترنت ایمن» برای آموزش دولت متعهد به تأمین اینترنت با کیفیت و پرسرعت است معرفی بی ام و x۹ IX M۶۰ لاکچری معرفی دستاوردهای شرکت مس در نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی زاهدان توافق وین در اوایل هفته آینده انتقادات تند تنها مخالف طرح صیانت از فضای مجازی + فیلم واکنش وزارت جهادکشاورزی به احتمال تخلف در قیمت خرید میوه های شب عید بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران و روسیه کشورهای دیگر راه اندازی جدول قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۵۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه

مبادلات تجاری ایران و اتحادیه اروپا در دو ماهه نخست سال جاری میلادی با رشد ۸ درصدی به حدود ۸۵۰ میلیون یورو رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار اروپا (یورو استات) نشان می‌دهد تجارت ایران و 27 عضو اتحادیه اروپا در دو ماهه نخست سال جاری میلادی به 847 میلیون یورو رسیده است.

مبادلات ایران و اتحادیه اروپا در دو ماهه نخست 2024 نسبت به مدت مشابه سال قبل 8 درصد افزایش داشته است. در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل 780 میلیون یورو کالا بین دو طرف مبادله شده بود.

بر اساس این گزارش واردات اتحادیه اروپا از ایران در دو ماهه نخست 2024 با افزایش 3 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 144 میلیون یورو رسیده است. در ماه‌های ژانویه و فوریه سال قبل 139 میلیون یورو کالا از ایران توسط کشورهای اروپایی وارد شده بود.

صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه‌های ژانویه و فوریه امسال نیز 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته و به 703 میلیون یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در دوماهه نخست سال قبل 641 میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

جهش 46 درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه 2024

بر اساس این گزارش تجارت ایران و اروپا در دومین ماه سال جاری میلادی رشد قابل توجه 30 درصدی داشته و از 358 میلیون یورو در فوریه سال 2023 به 468 میلیون یورو در فوریه 2024 رسیده است.

صادرات اروپا به ایران در فوریه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 32 درصدی مواجه شده و به 392 میلیون یورو رسیده است. صادرات اروپا به ایران در فوریه سال قبل 297 میلیون یورو گزارش شده بود.

صادرات آلمان به ایران در فوریه امسال 46 درصد رشد کرده و به 141 میلیون یورو بالغ شده است. صادرات فرانسه به ایران نیز با 37 درصد رشد به 33 میلیون یورو و صادرات ایتالیا با کاهش 6 درصدی به 42 میلیون یورو رسیده است.

صادرات رومانی به ایران 22 برابر شد

اما صادرات رومانی به ایران در فوریه 2024 نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 برابر شده و از 2.5 میلیون یورو در فوریه سال قبل به 57 میلیون یورو در فوریه امسال افزایش یافته است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران نیز در فوریه 2024 با رشد 24 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 76 میلیون یورو رسیده است. این رقم برای فوریه سال 2023 بالغ بر 61 میلیون یورو اعلام شده بود.

واردات ایتالیا از ایران 2 برابر شد

واردات آلمان از ایران در فوریه امسال تغییر محسوسی نداشته و در سطح 19 میلیون دلار باقی مانده است. اما واردات اسپانیا از ایران با رشد 66 درصدی مواجه شده و به 9.3 میلیون یورو رسیده است. واردات ایتالیا از ایران نیز 96 درصد رشد کرده و به 26.1 میلیون یورو افزایش یافته است. ایتالیا در فوریه سال قبل 13.3 میلیون یورو کالا از ایران وارد کرده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • پیش‌بینی آغاز تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده 
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در شروع۱۴۰۳/ تراز تجاری با و بدون نفت مثبت شد
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • فراتر رفتن تجارت خارجی از ۱۰ میلیارد دلار
  • رشد ۴۸درصدی تجارت در اولین ماه سال/صادرات۴میلیاردی دلار نفت