Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@16:26:56 GMT

افزایش بیش از ۷۰ درصدی واردات کالا از بندر چابهار

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۵۲۵۹

افزایش بیش از ۷۰ درصدی واردات کالا از بندر چابهار

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بهروز آقایی افزود: در راستای استفاده از ظرفیت‌های بندر چابهار، توسعه سواحل مکران و محور شرق کشور، اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، تامین و واردات کالاهای اساسی از طریق بندر، افزایش صادرات کالاهای غیرنفتی و افزایش عملکرد تخلیه و بارگیری در بندر چابهار را در دستور کار خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در این راستا این اداره کل با انجام بازاریابی منسجم و پیگیری‌های مستمر و ارائه تخفیفات هدفمند بر اساس ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بندر چابهار نسبت به برنامه‌ریزی جذب کالا و کشتی اقدام کرد؛ به‌طوری‌که از ابتدای سال جاری، واردات کالاهای اساسی علی‌رغم محدودیت‌های ناشی از بیماری کرونا و سایر موضوعات، نسبت به مشابه سال قبل، بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته که این میزان افزایش باعث ارتقای جایگاه بندر چابهار مقام سوم در بین بنادر کشور در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی از طریق بندر چابهار نسبت به ۱۱ ماه مشابه سال گذشته بیش از ۴ برابر افزایش داشته است.

آقایی ادامه داد: ارائه خدمات مطلوب به صورت شبانه‌روزی، برنامه‌ریزی جهت حمل، تخلیه و حمل یکسره کالاها به مقاصد مصرف در کمترین زمان ممکن از اقدامات قابل توجه در تخلیه و بارگیری ۴ میلیون تن کالا طی یک سال برای اولین بار در بندر چابهار است. ارائه خدمات مناسب مطابق با نُرم‌های تخلیه و بارگیری و کسب رکوردهای عملیاتی از قبیل بارگیری کالاها تا ۲۵ هزار تن در روز از اقدامات شاخص اداره کل در ۱۱ ماه گذشته است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین سقوط جنگنده اف 5 دنباس چابهار بندر چابهار واردات کالا کالاهای اساسی مذاکرات وین اعتکاف اختلاف روسیه و اوکراین سقوط جنگنده اف 5 دنباس تخلیه و بارگیری بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۵۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای انتشار بوی گاز در بندرترکمن چیست؟

روابط عمومی شرکت گاز گلستان در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی اطلاع رسانی مردمی مبنی بر استشمام بوی گاز در شهر بندر ترکمن و سپس روستا‌های قره‌سو و نیازآباد، گروه‌های عملیاتی و امدادی شهرستان و استان به بررسی ایستگاه و شبکه و تاسیسات گازی منطقه و ایستگاه‌های مجاور تامین کننده گاز بندر ترکمن از کردکوی و بصیرآباد گمیشان پرداختند و هیچ مشکل فنی، نشت و یا خرابی در تاسیسات مشاهده نشد.

این اطلاعیه می‌افزاید: بررسی‌ها در شهر‌های مجاور نشان داد که نیمه شب قبل حدوداً ۱۶۰ لیتر ماده بودار کننده گاز شهری به سرقت رفته و مواد باقیمانده در بشکه‌ها در شهرستان بندر ترکمن تخلیه شد و باعث انتشار بوی ماده بودار کننده (مرکابتان) شده است.

بر این اساس با توجه به اینکه این ماده به صورت مایع در صورت تخلیه بصورت تبخیر در فضا منتشر می‌شود بوی گاز را سبب شده بود که در حال حاضر نیست قطع شده و اوضاع به حالت عادی بازگشت.

طبق این اطلاعیه بحث سرقت از طریق مراجع انتظامی و امنیتی در دست پیگیری است و این شرکت ضمن عذرخواهی از شهروندان بندر ترکمن به اطلاع می‌رساند این ماده بودار کننده صرفاً برای بودار شوندگی گاز شهری، بی‌خطر و غیر سمی است.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان جابجا شد
  • حمل و نقل ۳۰ میلیون تن کالا توسط ناوگان جاده‌ای هرمزگان
  • ذخیره‌سازی ۱۵۰۰ تن مرغ منجمد در لرستان
  • ذخیره سازی ۱۵۲۰ تن گوشت و مرغ منجمد در لرستان
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • ماجرای انتشار بوی گاز در بندرترکمن چیست؟
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار