Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنا ن، سرهنگ محمدحسن سلامی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان صبح امروز در اختتامیه  جشنواره های فرهنگی ادبی دفاع مقدس که با حضور هنرمندگان و نویسندگان در مرکز فرهنگی و موزه  دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد اظهار داشت: زبان هنر ساده ترین و تاثیرگذارترین راه برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس به نسل های جدید است؛ زیرا زبان هنر زبان احساس است و بواسطه شعر، موسیقی، تصویر سازی و نمایش بهتر می توان به ترویج فرهنگ دفاع مقدس کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: دفاع مقدس یک قله رفیع و دست نیافتنی در تاریخ انقلاب است و ارزش های دفاع مقدس باید در قالب هنر به نسل های امروز و فردا منتقل شود، همانگونه که هنر در نسل گذشته اثرگذار بود، امروز نیز می تواند مخاطبان زیادی را به خود جذب کند.
سلامی افزود: هنرمندی که احساس وظیفه می‌کند برای انقلاب ارزش‌ها و شهدا کاری انجام می‌دهد او رزمنده دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تلقی می‌شود، کار و هنرش عبادت ،جهاد و مجاهدت است و این وجه تمایز هنرمندان انقلابی و غیرانقلابی است. 
مدیر کل حفظ آثار و نشر ارز شهای دفاع مقدس سمنان  با بیان این که  امروز همه وظیفه داریم در هر سنگری که هستیم برای نشر و ترویج ارزش‌ها دفاع مقدس تلاش کنیم، افزود:  نقش نویسندگان و هنرمندان در ترویج فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس و روحیه  ایثار و شهادت در جامعه بسیار اثرگذار است و این قشر باتوجه به ظرافت و حساسیت فعالیت های خود میتوانند نسل جوان جامعه را به ارزش های دفاع مقدس جذب کنند.
وی گفت: مفاهیم دفاع مقدس زمینه برای بروز و ظهور استعدادها و اقدامات ارزشمند هنرمندان ماست و استان سمنان در رشته‌های مختلف هنری، نویسندگی، شعر، داستان دارای استعدادهای درخشانی است.
این مسئول ادامه داد:  بازتعریف و بازتولید مفاهیم دفاع مقدس برای نسل جوان از ضروریت‌های امروز ماست و باید افتخارات عظیم دوران دفاع مقدس در قالب‌های گوناگون ازجمله هنر و ادبیات دفاع مقدس به جوانان امروز منعکس کنیم.
مدیر کل حفظ آثار  و نشر ارز شهای دفاع مقدس سمنان افزود: دفاع مقدس بازدارندگی برای نظام جمهوری اسلامی ایجاد کرد و اگر رزمندگان امروز آن حماسه بزرگ و فراموش‌نشدنی را خلق کردند، رزمندگان امروز نیز باید در عرصه فرهنگ، هنر، ادبیات، رسانه و فضای مجازی حماسه‌های بزرگ را خلق کنند.
در ادامه  این مراسم  از  تشکل مردم نهاددفاع مقدس کانون شهدای اروانه،  موسسه خشت  اول،  موسسه ستارگان پرفروغ،  موسسه مرصاد،موسسه مهد کرامت  به عنوان  برگزیدگان جشنواره تشکل های برتر مردم نهاد دفاع مقدس و  از نویسندگان  محمد رضا ملکی،  عطیه رضایی،  زینب جهان پرور،  فاطمه مصطفوی فر،  فاطمه زهرا اکرامی به عنوان برگزیدگان دهمین جشنواره  جایزه ادبی  داستان کوتاه دفاع مقدس و  شاعران  زینب بندری،  نسیبه یعقوبی،  زینب دولتخواهی، مائده اسفندیار، شیدا  جلالوند  به عنوان برگزیدگان  جشنواره  شعر  دفاع تقدیر و  قدردانی شد.
 انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس مفاهیم دفاع مقدس روزهای دفاع مقدس دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۵۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دکتر محمد مهدی اسماعیلی در پیام ویدئویی خود به مراسم بزرگداشت ادیب دزفول گفت: خیلی مشتاق بودم در مراسم نکوداشت و تقدیر از شاعر عزیز و گرانقدرمان آقای دکتر محمدرضا سنگری در شهر مقاومت در دزفول عزیز حاضر شوم.

وی افزود: دزفول یکی از مهم‌ترین حوزه‌های دفاعی و افتخار آفرینیِ ما در دفاع مقدس بوده است؛ در دفاع مقدس شاید کنار خرمشهر عزیز بیشترین بازخورد، خاطره، قصه و بعضی وقت‌ها غصه در شهر عزیز دزفول به وجود آمده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: به هر حال اتفاق مهم دیگر این است که این خطه در کنار دفاع‌مقدس و حضور نورانی در ایام دفاع مقدس اساساً خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیقی را در پیشینه خود دارد.

دکتر اسماعیلی بیان کرد:دزفول در شمال خوزستان از هزاره‌های قبل از ورود اسلام عزیز تا امروز مهد تربیت فضلا، حکما، ادبا، فقها و سیاستمداران بزرگ و نجیب و شعرا و اهل قلم بسیاری بوده است.

وی گفت: کتاب افتخارات دزفول کتاب بسیار قطوری است و برای همچون منی و آن هم در چنین زمان کوتاهی شاید فرصت نباشد حتی قطره‌ای از این یم را بازگو کنم.

ولی به هر حال نمی‌شود به دزفول و سابقه پرافتخارش توجه کرد و یادی از اولین دانشگاه رسمی در تمام نقاط دنیا و قدیمی‌ترین دانشگاه، دانشگاه جندی شاپور نکرد.

وزیر فزهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از دزفول عزیز یاد کرد و از بزرگانی، چون شیخ مرتضی انصاری خاتم الفق‌ها و المجتهدین نام نبرد، از دزفول عزیز نام ببریم و از بزرگان تاریخ‌سازش در ایام پیش از پیروزی انقلاب در ایام مبارزه و دفاع مقدس نام نبرد؛ تا به امروز دزفول و دزفولیان در پیشانی افتخارات این مرز و بوم درخشیده اند.

 

دکتر اسماعیلی افزود: از آقای دکتر محمدرضا سنگری به عنوان یکی از مهم‌ترین ادبای معاصر قدردانی و از نقش آفرینیشان در مبارزات قبل از انقلاب و در ایام دفاع‌مقدس نیز تقدیر می‌کنم.

 

وی ادامه داد: بسیاری از سرایندگان اشعار حماسی از اندیشه‌های ایشان وام گرفته‌اند و بسیاری از خوانندگان و هنرمندان نام نیک ایشان را در کنار آثارشان با افتخار ثبت کرده‌اند، امروز هم این شخصیت بزرگ برای کشور و مملکت ما نعمت است. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این پیام خود اظهار کرد: خوشحال هستم که مردم عزیز دزفول و مسئولان شهرستانی و استانی این همت را گمارده اند که از این شخصیت تابناک و این چهره ادبی که در عین حال معلمی دلسوز و محققی پژوهشگر و پرتلاش است تجلیل کنند.از راهی دور، از طریق فضای مجازی خدمت تک تک شما بزرگواران، آقای دکتر سنگری و همه شرکت کنندگان عزیز عرض سلام و ادب و احترام دارم، انشاالله به زودی توفیق داشته باشم و در دزفول عزیز حاضر شوم و خدمت عزیزانمان در آنجا از نزدیک عرض سلام و ارادت داشته باشم، در پناه خداوند متعال باشید.

دیگر خبرها

  • دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق
  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • دزفول خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیقی در پیشینه خود دارد
  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من