Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان قم - مهدی پهلوانی گفت: از این تعداد افراد تحت پوشش، ۲۲ هزار خانواده درگیر معلولیت هستند و ۲ هزار تَن از آن‌ها نیز در مراکز خاص نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان قم همچنین با تقدیر از کمک و توجه مراجع تقلید و علما به بهزیستی گفت: ۱۰۰ تن از سالمندان عزیز ما در این موسسه خیریه انوار آفتاب نگهداری می‌شوند، اگر نیکوکاران عزیز نباشند، بسیاری از کار‌ها بر زمین می‌ماند و از آیات عظام، علما و همه نیکوکاران که کمک ما هستند، تشکر می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پهلوانی با بیان اینکه مددجویان زیر پوشش بهزیستی، نیازمند توجه و کمک هستند گفت: بهزیستی اگر چه کمکی به آن‌ها می‌کند، اما موسسه‌های خیریه و خیران نیز در کنار ما خدمات ارایه می‌دهند، مربیانی که در آسایشگاه سالمندان و معلولان استان فعالیت می‌کنند؛ کار بسیار سخت، همراه با عشق انجام می‌دهند که شایسته تقدیر است.

مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: شرکای اجتماعی بهزیستی موسسات خیریه هستند که غیرانتفاعی و غیرتجاری فعالیت می‌کنند، ۱۰ مرکز شبانه‌روزی در زمینه سالمندان و معلولان در حال فعالیت هستند، برای مراکز ایتام نیز مراکزی به صورت جداگانه فعالیت می‌کنند.

پهلوانی گفت: کم‌ترین آمار مرگ‌ومیر و مشکلات کرونا را در مراکز نگهداری سالمندان و معلولان داریم و تعداد فوت افرادی که در مرکز‌های نگهداری سالمندان هستند، کمتر از شش‌دهم درصد بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم با اشاره به اقدام‌های صورت گرفته برای مقابله با کرونا در آسایشگاه‌های استان گفت: در ابتدای کار شیوع ویروس کرونا در مورد سالمندان نگران بودیم و نخستین گروه از سالمندانی که در استان واکسینه شدند، سالمندان حاضر در آسایشگاه سالمندان و معلولان استان بودند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه رصد معلولان یکی از وظایف سازمان بهزیستی است، گفت: رصد شیوع میزان معلولیت‌ها در قم مورد توجه است، برخی از معلولان نیازمند نگهداری هستند، در طرح «رصد شیوع میزان معلولین» همکاران ما با کارت دارای هولوگرام و مُهر بهزیستی هستند و قصد داریم میزان شیوع معلولیت در استان را به دست بیاوریم.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی آسایشگاه سالمندان مدیرکل بهزیستی استان قم سالمندان و معلولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۶۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، جهان‌بخش سلیمیان مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و به‌منظور کمک به بخش محروم جامعه و سایر اماکن واجد شرایط در سال گذشته، تعداد ۶۴۵ اشتراک رایگان به مددجویان کمیته امداد امام خمین (ره)، سازمان بهزیستی و ایثارگران و اماکن واجد شرایط واگذار شد.

وی افزود: از این تعداد ۴۵۱ مورد به مددجویان کمیته امداد، ۱۱۱ مورد به مددجویان بهزیستی، ۲۹ مورد به خانواده شهدا، ۳۲ مورد به جانبازان و ۲۲ مورد نیز به سایر واجدین شرایط واگذار شده است.

سلیمیان با اشاره به اینکه متقاضیان واجد شرایط دریافت اشتراک رایگان گاز فقط برای یک‌بار از پرداخت حق انشعاب معاف هستند، تصریح کرد: متقاضیان مشمول می‌توانند با دریافت معرفی‌نامه از دستگاه متولی و ارائه آن در زمان اشتراک‌پذیری از این امتیاز قانونی برخوردار شوند.

وی تأکید کرد: بر اساس بند (د) ماده ۳۹ قانون بودجه سال ۹۲، افراد تحت پوشش سازمان‌ها و نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و خانواده ایثارگران (جانبازان بالای ۲۵ درصد و خانواده شهدا) با ظرفیت مصرفی ۶ مترمکعبی می‌توانند از اشتراک رایگان شرکت گاز بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال‌وبختیاری در پایان، خاطرنشان کرد: این اقدام به‌منظور محرومیت‌زدایی و حمایت از خانواده‌های کم‌بضاعت همچنان در دستور کار گاز استان است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901241

دیگر خبرها

  • حمایت بهزیستی از ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چندقلو
  • ۶۷۷ خانواده دارای فرزند چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • واگذاری ۶۴۵ اشتراک رایگان گاز در استان چهارمحال‌وبختیاری
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • اقلام مورد نیاز معلولان خانواده یاسوجی تامین شد
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان
  • کمک ۳ میلیارد ریالی خیران به مرکز نگهداری معلولان در فسا
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد