Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@06:05:16 GMT

محیط کسب و کار بخش تعاون نامطلوب تر از قبل

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۶۴۹۴

محیط کسب و کار بخش تعاون نامطلوب تر از قبل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اتاق تعاون ایران، بر اساس نتایج حاصل از پایش ملی محیط کسب ‏و کار بخش تعاون ایران، در پاییز ۱۴۰۰ رقم شاخص ملی بخش تعاون، ۵.۵۶ (نمره بدترین ارزیابی ۱۰ است) محاسبه شد که نشان می‌دهد به صورت بسیار جزئی شرایط محیط کسب و کار نسبت به فصل گذشته بدتر شده است.

بنابراین از نظر فعالان اقتصادی بخش تعاون، همچنان وضعیت محیط کسب و کار بخش تعاون، مطلوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌های آماری نشان داد نامناسب‌ترین مؤلفه‌های محیط کسب و کار بخش تعاون در پاییز ۱۴۰۰، غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت مواد اولیه و محصولات، دشواری تأمین مالی از بانک‌ها، بی ثباتی سیاست‌ها، قوانین و مقررات و رویه‌های اجرایی ناظر بر کسب وکار و موانع در فرایندهای اداری و اخذ مجوزهای کسب وکار در دستگاه‌های اجرایی بوده است.

همچنین مناسب‌ترین مؤلفه‌های محیط کسب و کار بخش تعاون در پاییز ۱۴۰۰ به ترتیب شامل نحوه استقبال مشتریان از نوآوری و ابتکار، محدودیت دسترسی به آب و محدودیت دسترسی به حامل‌های انرژی (برق، گاز، گازوئیل و…) بوده است.

برآورد فصلی شاخص استانی محیط کسب و کار بخش تعاون حاکی از آن بود که استان‌های یزد، زنجان و گیلان به ترتیب بهترین محیط کسب و کار استان‌های بوشهر، گلستان و لرستان به ترتیب بدترین محیط کسب و کار را داشته اند.

یادآور می‌شود، برآورد فصلی شاخص ملی محیط کسب و کار بخش تعاون در بخش‌های عمده اقتصادی شامل خدمات به عنوان بهترین محیط کسب و کار و کشاورزی بدترین محیط کسب و کار بوده است و بر اساس رشته فعالیت‌ها آمارها نشان داد فعالیت‌های مالی و بیمه بهترین محیط کسب و کار و فعالیت‌های تولید صنعتی (ساخت)، بدترین محیط کسب و کار را داشته اند.

کد خبر 5431477

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق تعاون ایران محیط کسب و کار ایران بخش تعاون وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت بانک مرکزی ایران نهضت ملی مسکن وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت طلا قیمت سکه بهار آزادی قیمت برنج گمرک ایران قیمت دلار آزادراه تهران شمال مسکن رستم قاسمی بورس محیط کسب و کار بخش تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۶۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رئیس پارلمان ونزوئلا، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به دلیل نسل‌کشی مردم فلسطین در نوار غزه، یکی از بدترین قاتلان تاریخ توصیف کرد.

خورخه رودریگز طی اظهاراتی در نشست عادی مجلس ملی ونزوئلا همچنین تجمع بزرگ دانشجویان دانشگاه‌های این کشور را در همبستگی با فلسطین تبریک گفت.

رئیس پارلمان ونزوئلا تاکید کرد که نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ بشریت است و رژیم صهیونیستی حاکم بر اسرائیل رژیمی قاتل است که «مجرمان و بیماران اجتماعی» زمامدار آن هستند.

رودریگز از ریاکاری دولت‌های غربی که سلاح تهیه می کنند و ارتش اسرائیل را برای ارتکاب قتل‌عام در فلسطین آموزش می دهند، علی رغم درخواست های مداوم برای پایان دادن به خشونت، انتقاد کرد.

وی موضع اتخاذ شده از سوی رسانه‌های غربی را «ریاکارانه» توصیف کرد و متولیان این رسانه ها را متهم کرد که در کشتار هر کودک، زن باردار و روزنامه نگار در غزه شریک هستند.

کد خبر 6093868

دیگر خبرها

  • متجاوزان به ایران را به بدترین شکل تنبیه خواهیم کرد + فیلم
  • نتانیاهو یکی از بدترین قاتلان تاریخ است/ رسانه‌های غربی منافق‌اند
  • سکوهای خالی: بدترین استقبال فصل از بارسا
  • عملیات در رفح هیچ اهمیت راهبردی ندارد/ شرایط اسراییل نامطلوب است
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • برپایی میز خدمت تبدیل مجوزهای کاغذی در بازار و مترو تهران | ۴۶۸ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا تبدیل شد
  • (ویدئو) فجیع‌ترین و بدترین پرونده قتل به روایت یک کارآگاه
  • بدترین خبر برای فرانسه 6 هفته پیش از یورو
  • دلیل اصلی سفید شدن مو‌های ژوزه مورینیو فاش شد
  • روایت آقای کاراگاه از فجیع‌ترین و بدترین پرونده‌ای که داشت | فیلم