Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:17:29 GMT

آمادگی آرامستان کرج برای روزهای پایانی سال

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۶۵۸۱

آمادگی آرامستان کرج برای روزهای پایانی سال

ایسنا/البرز سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج گفت: پیش‌بینی می‌شود روزهای پایانی سال، زائرین بیشتری به گلزار شهدای بهشت سکینه (س) مراجعه کنند که باید برای این حضور و کنترل جمعیت برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

محمد محمودی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه برنامه ریزی لازم جهت حضور شهروندان در آرامستان بهشت سکینه (س) در آخرین پنجشنبه سال صورت گرفته، اظهار کرد: زیارت اهل قبور در آخرین پنجشنبه سال یکی از رسوم قدیمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: همه‌ساله شهروندان به‌خصوص خانواده‌های عزادار برای زیارت اهل قبور و نثار فاتحه به روح عزیزانشان به آرامستان‌ها مراجعه می‌کنند اما طی دو سال گذشته و شیوع ویروس کرونا این آیین با چالش‌ها و محدودیت‌هایی مواجه شده است.

وی افزود: در واقع طی دو سال گذشته تعداد کثیری از همشهریان، عزیزان خود را در اثر بیماری کرونا از دست‌داده و با توجه به تعطیلی آرامستان‌ها، بسیاری از خانواده‌ها امکان زیارت اهل قبور در ایام پایانی سال‌های ۹۸ و  ۹۹ را نداشته‌اند.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج ادامه داد: در این راستا پیش‌بینی می‌شود روزهای پایانی سال، زائرین بیشتری برای به‌جا آوردن این رسم کهن به گلزار شهدای بهشت سکینه (س) مراجعه کنند که باید برای این حضور و کنترل جمعیت برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

محمودی نژاد یادآور شد: بر این اساس و باهدف حفظ آسایش، مدیریت ترافیک داخلی محدوده، سهولت تردد در دسترسی‌های اصلی و بزرگراهی و درنهایت دریافت خدمات مطلوب‌تر به زائرین اهل قبور، سازمان اقدام به تعیین مسیر رفت‌وبرگشت، پارکینگ‌های مختلف در محوطه آرامستان، استقرار نیروهای انتظامی و پلیس راهور و ... می‌کند.

وی اعلام کرد: در این راستا آرامستان بهشت سکینه (س) از روز چهارشنبه بیست و پنجم اسفند تا یکشنبه بیست و نهم اسفند ۱۴۰۰ از ساعت ۵ صبح الی ۲۰ پذیرای زائرین اهل قبور است که از تمامی شهروندان در خواست می‌شود در صورت امکان زیارت خود را در ساعات و روزهای کم تردد برنامه‌ریزی کنند.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌شود که حتی‌المقدور قبل از عزیمت به آرامستان بهشت سکینه (س) از طریق اپلیکیشن های ترافیکی و یا شماره‌گیری کد دستوری #۱۵۳۰*۶۶۵۵* از آخرین وضعیت تردد و ترافیک محدوده اطلاع یابند.

محمودی نژاد گفت: زائران اهل قبور جهت ورود، خروج و حضور در قطعات، به تابلوهای ترافیکی، علائم و نقشه‌ها در داخل محوطه و خیابان‌های آرامستان بهشت سکینه (س) توجه کنند تا مشکلی در تردد سایر وسایل نقلیه به وجود نیاید.

وی همچنین گفت: یکی از نکات مهمی که زائران اهل قبور باید به آن توجه کنند این است که توقف خودروها به‌صورت دوبله اکیداً ممنوع است و در صورت عدم توجه به این مهم، جرثقیل‌های حمل با هماهنگی پلیس راهور اقدام به جابجایی خودروها می‌کنند.

سرپرست سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج از خانواده‌های عزادار و زائران اهل قبور خواست تا حتی‌المقدور برای پارک خودروها از پارکینگ‌های پیش‌بینی‌شده استفاده کنند و اعلام کرد: عامل اصلی ترافیک داخل محدوده پارک کردن خودروها کنار خیابان و دسترسی‌ها است.

وی در پایان گفت: زائرین اهل قبور در صورت امکان جهت حضور در آرامستان از وسایل نقلیه عمومی استفاده و یا زیارت خود را به‌صورت گروهی و با تعداد خودروی کمتر برنامه‌ریزی کنند تا شاهد کاهش بار ترافیکی در روزهای پایانی سال باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج شهرداری کرج شورای شهر کرج آرامستان بهشت سکینه روزهای پایانی سال برنامه ریزی اهل قبور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۶۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از دیوارکشی و ساماندهی آرامستان شیخ شهاب‌الدین محله آزادان خبر داد و گفت: این پروژه شامل دیوارکشی محوطه، ساماندهی محوطه، بدنه‌سازی و ساماندهی فضای آرامستان و بتن قبور است.

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به درخواست اهالی محله آزادان این منطقه و رفاه حال شهروندان، اطراف این آرامستان به‌زودی توسط شهرداری دیوارگذاری خواهد شد.

وی افزود: این پروژه شامل دیوارکشی محوطه، ساماندهی محوطه، بدنه‌سازی و ساماندهی فضای آرامستان و بتن قبور در مدت زمان چهار ماه در مرحله تحویل زمین و آغاز به‌کار است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال انجام می‌شود.

قاضی‌عسگر با اشاره به اهمیت این پروژه گفت: محصورکردن آرامستان شیخ شهاب‌الدین محله آزادان برای صیانت از اموات، کنترل تردد و توسعه و فضاسازی مناسب و خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان از اهمیت بسزایی برخوردار است و منطقه ۹ شهرداری برای اجرا و اتمام این پروژه تلاش خواهد کرد.

کد خبر 750725

دیگر خبرها

  • بهشت گمشده سیروان
  • اعلام آمادگی ۳ هزار و ۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • این شهرها بهشت جیب‌بُرها است
  • اعلام آمادگی ۳۵۰۰ زائر پیاده برای تشرف به مشهد در دهه کرامت
  • کارگر غسالخانه قم کارگر نمونه استان شد
  • بهسازی آسفالت آرامستان بهشت معصومه (س) قم
  • توزیع اعتبارات در شهرستان بروجن عادلانه باشد
  • آغاز عملیات دیوارکشی اطراف آرامستان شیخ شهاب‌الدین (آزادان)
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • سازوکار‌ها و آمادگی‌ها برای اجرای دور دوم انتخابات مجلس