Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@00:46:32 GMT

سختی کار مددکاران بدنبال پیچیده شدن چهره فقر

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۶۶۱۴

سختی کار مددکاران بدنبال پیچیده شدن چهره فقر

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد می‌گوید: امروز یکی از رسالت‌های اصلی مددکاران ما کار کردن در راستای سلامت اجتماعی افراد است.

به گزارش ایسنا، حسین خدرویسی در چهارمین کنگره آنلاین بین‌المللی و سی و ششمین همایش مددکاری اجتماعی در ایران با بیان اینکه در نهاد کمیته امداد نظام مددکاری مبتنی بر دین مبین اسلام و مبانی انسانی در جهت توانمندسازی افراد و زندگی شرافتمندانه و سعادتمندانه آنهاست، گفت: رسالت اصلی مددکاران کمک به خانواده‌ها و انسانها و حرکت در جهت اهداف عالی انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کار مددکاران با خانواده‌ها و فرزندان آنها، مخصوصا افراد آسیب‌دیده و سالمندان بسیار پیچیده و سخت است. امروزه شاهدیم که با توجه به پیچیدگی‌های فقر و خروج از بعد سنتی، شرایط کار برای مددکاران هم بسیار پیچیده شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد با بیان اینکه مردمی کردن رفع فقر و استفاده از ظرفیت‌های مردمی به ویژه مراکز خیریه و موسسات مردمی و نیکوکاری می‌تواند در این حوزه کمک بزرگی کند، یادآور شد: امروز یکی از رسالت‌های اصلی مددکاران ما کار کردن در راستای سلامت اجتماعی افراد است. مددکاران خانواده با دو طیف در حوزه‌های کاری سر و کار دارند، طیف اول افرادی که دچار آسیب شدند و باید آنها را با مداخلات تخصصی به سوی توانمندسازی و جامعه سوق داد و طیف دوم افراد سالمی هستند که باید با اقدامات پیشگیرانه از آسیب رسیدن به این خانواده‌ها جلوگیری کرد.

خدرویسی معتقد است که کار شریف مددکاری در شرایط فعلی بسیار تخصصی و حرفه‌ای است که همه صاحبان اندیشه باید در این حوزه چاره اندیشی اساسی داشته باشند و مددکاری ما به سمت تخصصی در حوزه های مختلف پیش برود.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مددكاري اجتماعي کمیته امداد امام خمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۶۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه با موضوع ترویج الگوی کشت محصولات زراعی و باغی   در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی  برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مراسم با  اصول تغذیه، مبارزه با آفات، بیماری ها وعلفهای هرز در محصولات سیب درختی و کلزا آشنا شدند.

 مددکاران ترویجی بعنوان عاملین شبکه ترویج در روستاها نقش مهمی در  انتقال دانش فنی و سیاستهای بخش کشاورزی به بهره برداران دارند.

دیگر خبرها

  • رویکرد حکمت بنیان کلید حکمرانی در سلامت
  • چهره برتر هنر انقلاب اسلامی خوزستان معرفی شد
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • هوش مصنوعی گرایش سیاسی افراد را از چهره‌شان می‌خواند
  • لبخند ساختگی ما را شادتر می‌کند؟
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • شخصیت سالم یا ناسام؛ مساله این است؟
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • گردهمایی مددکاران ترویجی شهرستانهای ارومیه، نقده و اشنویه
  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور