Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سرپرست دبیرخانه اشتغال بهزیستی گفت: تعهد این سازمان در سال جاری، ایجاد اشتغال برای 60 هزار و 119 نفر بوده که با تحقق 71 درصدی هدف؛ موفق به ایجاد شغل برای 42 هزار و 872 نفر شده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، سید محمد حسن صافی افزود : در سال 99 تعهد تسهیل گری اشتغال جامعه هدف برای 56 هزار و 716 نفر بوده است که با تحقق 107درصدی این شاخص؛ برای 60 هزار و 813 نفر ایجاد شغل شده که از این تعداد برای 41 هزار و 408 نفر از محل اعتبارات تبصره 16، اشتغال ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد :همچنین در سال گذشته ابلاغ اعتبار بانک مرکزی در خصوص بند "ب"تبصره 16مبلغ 2100 میلیارد تومان بوده است که از این مبلغ، 1750 میلیارد تومان جذب قطعی صورت گرفته است.
صافی با اشاره به اقدامات سال 1400 در زمینه تسهیل گری اشتغال جامعه هدف نیز گفت: تعهد سازمان بهزیستی در سال جاری، ایجاد اشتغال برای 60 هزار و 119 نفر بوده است که با تحقق 71 درصدی هدف؛ موفق به ایجاد شغل برای 42 هزار و 872 نفر شده است.
وبی افزود: همچنین ابلاغ اعتبار بانک مرکزی برای بند «ب» تبصره 16 رقم 3 هزار میلیارد تومان بوده است که به دلیل عدم ابلاغ برخی بانک های عامل و مانده سهمیه در برخی بانک ها؛ 31 درصد از این مبلغ جذب شده است و 16 هزار و 56 نفر از تسهیلات آن بهره مند شده اند.
صافی درخصوص پرداخت کمک هزینه ارتقای کارایی معلولان (ماده 12 قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت) گفت:سال گذشته 2 هزار و 272 نفر از افراد دارای معلولیت، مشمول این کمک هزینه بوده اند که مبلغ 231 میلیارد و 940 میلیون ریال پرداخت شده است اما برنامه ریزی و هدف گذاری برای تامین اعتبار این شاخص در سال جاری مبلغ 25 میلیارد تومان برای 3515 نفر از افراد دارای معلولیت می باشد که در مرحله اول مبلغ 3 میلیارد تومان تامین اعتبار و توزیع شده است و مرحله دوم نیز در دست توزیع استانی می باشد.
صافی در خصوص پرداخت کمک هزینه بیمه سهم کارفرمایی و خویش فرمایی در سال 99 گفت: در راستای تحقق ماده 13 قانون حمایت از افراد دارای معلولیت؛ مبلغ اعتبار پرداختی این طرح 694 میلیارد و 560 میلیون ریال برای 22 هزار و 634 نفر از افراد دارای معلولیت مشمول این طرح شده اند. همچنین برای 7 هزار و 764 فرد مشمول نیازمند در این طرح نیز مبلغ 393 میلیارد و 920 میلیون ریال اعتبار پرداخت شده است.
­سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی با اشاره به اقدامات سال جاری در این زمینه نیز افزود: در سال 1400؛ تعداد افراد دارای معلولیت مشمول این طرح 24 هزار و 851 نفر بوده اند که توزیع مرحله اول به مبلغ 30 میلیارد تومان صورت گرفته و مرحله دوم نیز در دست توزیع است.
***پیش بینی 40 میلیارد تومانی از محل اعتبارات درون سازمانی برای اشتغال افراد نیازمند تحت پوشش بهزیستی در سال 1400
سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور گفت : هدف گذاری برای سال 1400 به منظور اشتغال افراد نیازمند از محل اعتبارات درون سازمانی به مبلغ 40 میلیارد تومان برای 8 هزار و 189 نفر انجام گرفته و توزیع مرحله اول به مبلغ 10 میلیارد تومان به دفتر بودجه ارسال شده است و در دست اقدام و توزیع استانی می باشد.
صافی افزود :هماهنگی لازم به منظور اجرای کامل معافیت بیمه معلولین با سازمان تأمین اجتماعی صورت گرفته و برابر هدف گذاری سال 1400 پیش بینی تامین اعتبار لازم به مبلغ 128 میلیارد تومان انجام شده است.
وی در خصوص اقدامات آتی و در دست اقدام دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی نیز گفت: تشکیل کارگروه ملی اشتغال افراد دارای معلولیت به منظور رفع موانع موجود و هم افزایی و برنامه ریزی جهت ایجاد اشتغال پایدار برای افراد دارای معلولیت و تشکیل کمیته ای به منظور آموزش فراگیر جامعه هدف بهزیستی (خصوصاً افراد دارای معلولیت) در این زمینه؛ استفاده از ظرفیت بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در راستای اشتغال افراد دارای معلولیت در قالب "رویداد حرکت با برکت" و اجرای بند الف تبصره 18 قانون بودجه در قالب تفاهم نامه چهارجانبه با همکاری بنیاد برکت و همچنین برنامه ریزی جهت راه اندازی سامانه هوشمند اشتغال به منظور تسهیل و تسریع در ارائه خدمات اشتغال به گروه های هدف، از جمله این اقدامات هستند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: اشتغالزایی بهزیستی افراد دارای معلولیت دبیرخانه اشتغال سازمان بهزیستی میلیارد تومان اشتغال افراد نفر بوده سال 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛  فرماندار شهرستان فریدن گفت: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۱۵ میلیارد تومان مجموع اعتبار جذب شده در زمینه اشتغالزایی شهرستان فریدن بوده که زمینه اشتغال هزار و ۷۱۶ نفر فراهم شده است. در سال ۱۴۰۲ نیز هزار و ۲۰۰ نفر با اعتبار جذب شده و پرداخت تسهیلات ۱۶۲ میلیاردتومانی مشغول کار و فعالیت شدند.


عباس نصیری بخشدار بخش زنده رود فریدن نیز گفت: تلاش شده است با پرداخت تسهیلات کم بهره در سطح روستا‌های بخش زنده رود این شهرستان و ایجاد کارگاه‌های اشتغالزایی، زمینه کار و فعالیت را برای کارآفرینان، مردم روستا و جوانان فراهم سازیم که این امر در سال جاری با توجه به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم با جدیت بیشتری در جهت پویایی اقتصاد روستا‌ها پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


اصغر احمدی تولید کننده و کارافرین روستای چهلخانه فریدن گفت: ۵ کارگاه خیاطی در سطح روستا‌های شهرستان فریدن و شهرستان‌های های همجوار با محوریت کارگاه روستای چهلخانه مشغول فعالیت هستند که در همین راستا برای ۱۵۰ نفر از مردم روستا بویژه بانوان اشتغالزایی صورت گرفته است.

این تولید کننده پوشاک افزود: از صفر تا صد فرایند تولید پوشاک شامل بُرش، خیاطی، سنگ‌شور و بسته بندی در روستا صورت می‌پذیرد و در نهایت پوشاک تولیدشده به سراسر شهر‌های کشور ارسال و همچنین به کشور‌های همسایه صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • تحقق ۱۳۵ درصدی تعهدات اشتغالزایی در مهاباد
  • بهره‌مندی ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی از عفو و نهادهای ارفاقی در سال ۱۴۰۲
  • عفو ۱۴۵ هزارو ۸۰۷ زندانی در سال گذشته
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم
  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور