Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام سید مسعود میریان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به تاریخچه برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت مربی مهد الرضا عنوان کرد: آموزش روخوانی، روخوانی قرآن کریم به روش قصه و بازی برای بچه‌ها جذاب است، اگر می‌خواهیم کودکان ما انس بیشتری با قرآن داشته باشند، باید توجه ویژه به آموزش مربیان قرآنی داشته باشیم، از این رو مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با هدف آموزش و تربیت مربیان متعهد قرآنی، دوره‌های مختلف آموزشی تربیت مربی مهد الرضا (ع) را از سال ۱۳۹۶ در دستور کار خویش قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به استقبال خوب علاقه‌مندان در سراسر کشور به برگزاری دوره‌های آموزشی تربیت مربی مهدالرضا تصریح کرد: خوشبختانه تا به امروز مربیان بسیاری از آموزش‌های دوره‌های تربیت مربی مهدالرضا به صورت حضوری و مجازی برخوردار شدند، به نحوی که از سال ۱۳۹۶ تاکنون ۱۱۷ دوره آموزشی برای مربیان مهد الرضا با حضور ۳ هزار و ۶۳۶ نفر برگزار شده است.

میریان ادامه داد: در سال جاری نیز ۱۱۴۷ نفر از آموزش‌های دوره تربیت مربی مهد الرضا به صورت حضوری و مجازی بهره‌مند شده‌اند. در حال حاضر و در یک ماهه اخیر دوره‌های آموزشی تربیت مربی مهد الرضا به صورت حضوری و مجازی در شهرهای قم ومشهد برگزارشد که با استقبال ۱۱۰ نفر از متقاضیان همراه بود.

وی افزود: در حال حاضر با همکاری مربیان باسابقه و متبحر قرآنی در ۳۱ استان کشور، شهرها و روستاهای مختلف دوره‌های تربیت مربی مهد الرضا به طور متناوب برگزار می‌شود که متقاضیان می‌توانند پس از ارتباط با این مرکز نسبت به ثبت نام در این دوره‌ها اقدام کنند، سپس مدرسان ما در طرح مهدالرضا (ع) برای آموزش مربیان به کلیه شهرستان‌ها، شهرها و روستاها و حتی در میان عشایر اعزام می‌شوند.

از آموزش تا تدریس قرآن به کودکان

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی ادامه داد: پس از برگزاری یک دوره آموزشی ۵۰ ساعته که در دو شیفت صبح و بعدازظهر به صورت حضوری برگزار می‌شود و یک هفته به طول می‌انجامد، آزمونی از متقاضیان گرفته می‌شود که در صورت قبولی در آن گواهینامه‌ای از سوی مرکز قرآن آستان قدس رضوی برای آنها صادر می‌شود. این گواهینامه مجوز فعالیت آنها به عنوان مربی در مهدالرضا (ع) خواهد بود.

میریان خاطرنشان کرد: شرایط حضور برای این طرح در کلانشهرها داشتن سن زیر ۳۵ سال و حداقل مدرک فوق‌دیپلم است و در سایر شهرها تا ۴۰ سال و مدرک دیپلم است. کلیه شرکت‌کنندگان در این طرح نیز باید دوره تجوید مقدماتی را نیز گذرانده باشند. اعتقاد به دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، شهرت اخلاقی، سلامت جسمانی، تکلم روان و آشنایی با مهارت‌های تدریس قرآن، احکام و مهارت ارتباط با کودکان نیز از دیگر ویژگی‌های لازم برای متقاضیان تدریس در مهدالرضا (ع) به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه دوره‌های تربیت مربی مهدالرضا (ع) بعد از شیوع بیماری کرونا به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود، تصریح کرد: کلاس‌های مجازی ما برای مربیان مهدالرضا (ع) با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی است و سقف تشکیل هر کلاس حضوری در این شرایط ۲۵ نفر است که باید با فاصله بنشینند.

اهتمام ویژه به ارائه آموزش‌های قرآنی به شکوفه‌های رضوی

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار کرد: این مرکز قرآنی اهتمام و توجه ویژه به ارائه آموزش علوم قرآنی به نوآموزان دارد و سعی می‌کند با بهره‌گیری از تجارب استادان برتر قرآنی و مربیان کارآزموده، زمینه انس هر چه بیشتر فراگیران قرآنی را با قرآن فراهم کند.

میریان با اشاره به تحصیل بیش از ۱۷ هزار نوآموز قرآنی در سال جاری درمهد الرضا مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی تصریح کرد: خوشبختانه از سال ۱۳۹۵، تعداد فراگیران مهدالرضا با استقبال خوب نوآموزان و والدین آن‌ها از ۱۴ هزار و ۳۸۸ نوآموز به بیش از ۲۵ هزار نفر در سال گذشته رسید. در سال جاری به دلیل تشدید محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی مهد الرضا، بیش از ۱۷ هزار نفر مشغول علم آموزی در مهد الرضاهای قرآنی آستان قدس رضوی هستند.

وی از چاپ جدیدترین کتاب‌های آموزشی مهدالرضا (ع) در ۷ جلد با طراحی و محتوای به روز در سال جاری خبر داد و افزود: از ابتدای مهرماه سال جاری با همکاری انتشارات به‌نشر، کتاب‌هایی با عنوان «شکوفه‌های رضوی» در موضوعات مناسبت‌های ملی و مذهبی، مفاهیم پیش از دبستان، آیات و روایات با مفاهیم کودکانه، قصه‌های ۱۴ معصوم نورانی و کتاب قرآن دوست مهربان چاپ شد و در اختیار فراگیران قرار گرفت.

میریان با اشاره به اهمیت توجه به سلیقه کودکان در فرایند یادگیری تصریح کرد: قطع کتاب، طراحی داخلی، تصویرگری‌های مناسب با سن کودکان و نقاشی‌های زیبایی که به آن افزوده شده است در کنار به روز رسانی محتوای آموزشی آنها از جمله مهم‌ترین تغییراتی است که در این کتاب‌های جدید اعمال شده که بهبود فرآیند آموزش به کودکان را به دنبال دارد.

مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در کلاس‌های مهدالرضا، مجرب‌ترین مربیان حضور دارند و به آموزش قرآن کریم به زبان کودکان می‌پردازند، بیان کرد: تمام تعالیم و آموزه‌های قرآنی در این دوره‌های آموزشی با بازی، شعر و قصه همراه است و کودکان پیش از دبستان با آموزه‌های اصیل اسلام ناب محمدی آشنا می‌شوند.

کد خبر 5430998 سمانه نوری زاده قصری

منبع: مهر

کلیدواژه: آستان قدس رضوی انتشارات به نشر قرآن کریم جمهوری اسلامی فعالیت های قرآنی فعالیت های قرآنی قرآن کریم قرآن معرفی کتاب حوزه علمیه رادیو قرآن جامعه المصطفی العالمیه آیت الله خامنه ای مجمع جهانی اهل بیت ع مقام معظم رهبری حضرت زهرا سلام الله علیها امام خمینی دعای کمیل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی آموزشی تربیت مربی مهد صورت حضوری و مجازی دوره های آموزشی مربی مهدالرضا صورت حضوری سال جاری دوره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم

به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم، همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز علمی کاربردی هلال احمر قم با حضور خانم دکتر مهریزی رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران، امامیان معاون آموزش و برنامه ریزی سازمان امداد و نجات، بهرامی مدیر عامل، حجت الاسلام و المسلمین فقیه مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، جمعی از مسئولین کشوری و استانی هلال احمر در سالن همایش خانه معلم برگزار شد.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم در این همایش، گزارش مختصری از عملکرد این جمعیت ارائه کرد و گفت: بیش از ۳۸ هزار نفر از جوانان استان قم، آموزش‌های امدادی، فرهنگی، هنری، رایانه، اجتماعی و دیگر رشته‌های آموزشی را به همت معاونت امور جوانان فرا گرفتند.

بهرامی افزود: در ۳۲ رشته فنی و حرفه‌ای که در کلاس‌های آموزشی این معاونت در طرح اوقات فراغت آموزش داده می‌شود، در سطح کشور جزو ۵ استان برتر کشور هستیم.

او  تصریح کرد: یکی از افتخارات ما این است که طی چهار سال گذشته به عنوان دستگاه برتر در طرح اوقات فراغت بودیم که حاصل زحمات و تلاش‌های همه همکاران این جمعیت است.

مدیر عامل هلال‌احمر قم افزود: برگ زرین دیگر این جمعیت، کسب عنوان برتر در حوزه آموزش و پژوهش در سال گذشته رقم خورد و به آمار بسیار ایده آلی در تقویت امدادگر در سطوح مختلف امدادی و برگزاری دوره‌های عمومی، ایستگاهی، مخاطرات، تخصصی و ضمن خدمت ویژه کارکنان که به بیش از ۳ هزار نفر آموزش داده شد، دست یابیم.

مدیر عامل هلال‌احمر قم عنوان کرد: در مرکز علمی کاربردی جمعیت هلال احمر استان قم از سال ۱۳۹۰ تاکنون بالغ بر یک هزار و ۷۱۷ دانشجو به همت مدرسان پرتلاش و خستگی ناپذیر این مرکز در رشته‌های مختلف فارغ‌التحصیل شدند و بهترین نجاتگران را در مجموعه کشور در حوادث و سوانح تربیت کرده است.

در ادامه سه نفر از مربیان و مدرسان مرکز علمی کاربردی هلال احمر قم در این همایش به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در این حوزه پرداختند.

رونمایی از دو بروشور آموزش‌های امدادی در زمینه‌های مارگزیدگی، عقرب گزیدگی و هاری، ایمنی در رانندگی و پیشگیری از حوادث رانندگی به همت معاونت آموزش و پژوهش و مربیان این معاونت و همچنین دو فصلنامه تخصصی کمک‌های اولیه و امداد و نجات توسط مسئولین کشوری و استانی، پخش کلیپی کوتاه از فعالیت‌های معاونت آموزش و پژوهش هلال احمر استان و اجرای گروه سرود ساقی کوثر از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شکوری: به دنبال ایجاد تنوع در دوره های آموزشی هستیم
  • رقابت قرآنی ۶۰۰ دانش آموز استان مرکزی
  • رونمایی از نسخه برگردان روزنامه «ادب» قدیمی‌ترین روزنامه مشهد
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • همایش تجلیل از مربیان هلال احمر و مدرسان مرکز آموزش علمی کاربردی هلال احمر قم
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن