Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@17:51:15 GMT

پنج کردستانی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۷۲۸۰

پنج کردستانی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند

دکتر فریدون عبدالملکی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۱۳۷ بیمار جدید در استان شناسایی شده و هم اکنون ۳۱۳ بیمار در مراکز درمانی بستری هستند و تنها در شبانه روز گذشته ۱۸ بیمار دیگر به تعداد بستری‌ها افزوده شده است.

وی با بیان اینکه ۴۰ بیمار در بخش آی سی یو تحت مراقبت های ویژه و مداوا هستند اضافه کرد: ۹۷ هزار و ۶۸۰ نفر در کردستان تاکنون به کرونا مبتلا شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کردستان تعداد شهرهای با وضعیت بسیار پرخطر (قرمز) استان را چهار شهرستان دیواندره، سنندج، بانه و کامیاران اعلام کرد و گفت: قروه، بیجار، سقز، مریوان وسروآباد در وضعیت پرخطر (نارنجی) و دهگلان در وضعیت خطر نسبی (زرد) قرار دارد که امکان افزایش شهرهای با وضعیت قرمز دور از انتظار نیست.

دکتر عبدالملکی با تاکید بر استفاده از ماسک و اهمیت پوشش همگانی واکسیناسیون جهت کنترل، پیشگیری از بیماری و انتقال آن به دیگران اضافه کرد: شهروندان در اسرع وقت ترزیق واکسن کرونا را با مراجعه به مراکز تجمیعی واکسیناسیون و یا مراکز جامع خدمات سلامت انجام داده و سه نوبت آن را تکمیل کنند.

وی گفت: کرونا از ابتدای شیوع (اسفند ۱۳۹۸) تا امروز یک هزار و ۹۷۴ قربانی در کردستان داشته است.

۲۲ مرکز تجمیعی واکسیناسیون در استان فعالیت دارند که از این تعداد در سنندج ۹ مرکز، بانه، کامیاران و سقز هم هر کدام سه مرکز و در دیواندره، دهگلان، بیجار و مریوان هم هر کدام یک مرکز واکسیناسیون در دو نوبت صبح و عصر فعال است.

برچسب‌ها کرونا سلامت کردستان واکسن کووید 19

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا سلامت کردستان کرونا سلامت کردستان واکسن کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی،رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش کدکن با بیان اینکه باغداران بخش کدکن برای تحقق پویش کاشت یک میلیارد درخت در کشور در سال جاری ۵۲ هزار نهال غرس کردند گفت: از این میزان، تعداد ۱۹ هزار اصله نهال آلو، ۴۰۰ نهال آلوچه، ۳ هزار بادام، ۲ هزار نهال غیر مثمر توسط شهرداری و دهیاری‌ها، ۵ هزار انگور کاشته شده است و تعداد ۲۲ هزار قلمه انگور نیز جهت کشت در پاییز آماده سازی شده است.

عباس عباسیان افزود: یکی از مهمترین راهکار‌ها برای مقابله با تغییر اقلیم نهال‌کاری است از همین رو خواستار مشارکت همه کشاورزان و دستگاه‌ها و نهاد‌ها با این طرح ملی به صورت سالانه هستیم.

وی گفت: در بخش کدکن ۶۰ هکتار باغ میوه‌های دانه دار شامل سیب، گلابی، بِه و ۷۰۰ هکتار باغات میوه‌های هسته دار شامل آلو، آلوچه، آلبالو، گیلاس و زردآلو کشت شده است.

دیگر خبرها

  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • تجمع دانشگاهیان کردستانی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • چند خبر کوتاه از شهرستان های سبزوار و سرخس
  • بزرگ‌نمایی کانال‌های مجازی از تعداد مجروحان واژگونی مینی‌بوس
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • وضعیت دسترسی به داروهای خاص/ افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی