Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@23:32:50 GMT

اجرای 8 پروژه ملی برای حفظ ذخایر ژنتیکی در کشور

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۷۴۱۲

اجرای 8 پروژه ملی برای حفظ ذخایر ژنتیکی در کشور

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ذخایر ارزشمندی که به بهبود و ارتقای کیفیت زندگی، سطح سلامت و پیشرفت کشور کمک و این ثروت عظیم خدادادی را برای نسل آینده حفظ می‌کند. ثروتی خدادای، بومی و انحصاری که می تواند برای کشور تولید ثروت کند. به همین دلیل ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اجرای 8 پروژه به دنبال این است که حفاظت از این دارایی‌های ارزشمند را در کشور نهادینه و قانونی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«حفاظت و بهره‌برداری ا ز منابع گاو سرابی»، «حفاظت و بهره برداری ا ز منابع گاو گلپایگانی»، «حفاظت و بهره‌برداری از منابع شتر دوکوهانه»، «حفاظت و بهره‌برداری از منابع بز نجدی»، «حفاظت و بهره‌بردرای از منابع ژنتیکی سبزی و صیفی بومی (ایجاد اراقام تجاری)»، «حفاظت و بهره‌برداری از منابع بز عدنی»، «حفاظت و بهره‌برداری ا ز منابع کمای ایرانی ( تولید داروی گیاهی از ضمغ گیاه)» و «حفاظت و بهره‌برداری از منابع درخت سرخدار»؛ 8 پروژه قابل اجرا در این حوزه هستند.

طرح‌هایی که با افزایش تاب‌آوری ملی در کشور می‌توانند حدود 400 اشتغال پایدار ایجاد و ارزش اقتصادی بالایی نصیب کشور کند.

  همه این موجودات زنده (اعم از گیاهان، جانوران، میکروارگانیسم هاو…) و در اقلیم‌ها و شرایط جغرافیایی مختلف پراکنده هستند، نه تنها تاثیر زیادی در همه عرصه‌ها از تولید غذا گرفته تا تولید دارو، درمان بیماری‌ها، محیط زیست و غیره دارند، بلکه به عنوان تنوع زیستی و ژنتیکی هر کشور و ثروت ملی و آینده حیات بشریت به شمار می‌روند و رکن اصلی برای امنیت غذایی، امنیت سلامت و امنیت اقتصادی هستند که باید برای حفظ و نگهداری آنها تلاش کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تنوع ژنتیکی خبرخوب زیست فناوری حفاظت و بهره برداری از منابع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۷۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان

به گزارش خبرنگار مهر، بابک دارابی عصر امروز سه‌شنبه در جلسه مصوبات سفر رئیس جمهور از محل وزارت نفت که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم با رویکرد جهادی که مدیران خوزستان دارند و با توجه به پیگیری هایی که استاندار، معاون عمرانی استاندار و آقای نیکو دارند که همیشه هم به صورت مستمر پیگیر مصوبات سفر و اجرایی شدن پروژه‌ها هستند امروز بتوانیم به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: در مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور، مسوولیت‌های اجتماعی که باید در استان خوزستان داشته باشیم حدود ۸.۷ همت بوده که تا کنون ۴.۲ همت پرداخت کرده‌ایم، همچنین از حدود یک هزار و ۷۰۰ پروژه در خوزستان نیز یک هزار پروژه در استان تکمیل و به بهره‌برداری رسیده که به عنوان خدمتگزار به مردم خوزستان تحویل داده‌ایم.

مشاور وزیر نفت یادآور شد: امیدواریم امسال هم بتوانیم این رویکرد مثبت را در خوزستان داشته باشیم و نماینده شایسته‌ای از صنعت نفت برای اجرایی شدن پروژه‌ها باشیم.

کد خبر 6093561

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • بهره‌برداری ۱۰۰۰ پروژه مسوولیت اجتماعی در خوزستان
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • اجرای ۱۰ طرح راه سازی در استان همدان
  • نمونه‌های دریایی ایران در مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران ذخیره می‌شود
  • رفع مشکل آب شرب روستا‌های تمتان و قلعه اسماعیل آقا در ارومیه
  • ‌بیمارستان نیایش خرم‌آباد کی به بهره‌بردا‌ری می‌رسد؟ + فیلم
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان