Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@04:41:57 GMT

معامله گران به دنبال فروش دلار

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۷۵۵۶

معامله گران به دنبال فروش دلار

ایران اکونومیست- بازار ارز تهران روز گذشته شاهد صعود قیمت دلار به کانال 26 هزار تومان بود اما معامله گران قیمت دلار را برای امروز چهارم اسفند 1400 چگونه پیش بینی کرده اند؟

بازار ارز تهران روز گذشته شاهد صعود قیمت دلار به کانال 26 هزار تومان بود. نرخ دلار روز گذشته تا نیمه کانال 26 هزار تومان پیش رفت اما در نهایت نتوانست در این مرز باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت دلار روز گذشته برروی 26 هزار و 380 تومان قرار گرفت.
معامله گران به دنبال فروش دلار

خبر احتمال توافق هسته ای در وین در بازار ارز تهران و در میان معامله گران دلار برجسته شده و برخی از معامله گران به دنبال فروش دلارهای خود به بالاترین قیمت هستند. این در حالی است که عده ای دیگر در انتظار اخبار قطعی تر به تماشای بازار نشسته اند. این گروه معتقدند نوسان گیران می دانند که در صورت احیای توافق برجام ،‌ایجاد نوسان در بازار دلار سخت است، در نتیجه در روزهای اخیر تلاش زیادی کرده اند که روند نرخ دلار را دچار تغییرات معنادار کنند.

 

اما معامله گران قیمت دلار را برای امروز چهارم اسفند 1400 چگونه پیش بینی کرده اند؟

قیمت دلار در معاملات پشت خطی شب گذشته نسبت به معاملات نقدی روز سه شنبه نزولی بود اما در مقایسه با معاملات پشت خطی دوشنبه شنبه بر مدار صعود قرار گرفت.
پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم

قیمت درهم در معاملات پشت خطی روز گذشته بر روی 7 هزار و 175 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت معاملات نقدی روز سه شنبه 15 تومان افت کرده بود. بنابراین پیش بینی قیمت دلار از مسیر قیمت درهم نزولی است.
پیش بینی قیمت دلار از مسیر بازار فردایی

قیمت دلار فردایی در معاملات پشت خطی دیشب بر روی 26 هزار و 300 تومان قرار گرفت که نسبت به قیمت دلار در معاملات پشت خطی دوشنبه شب 200 تومان بالا رفته بود. در معاملات پشت خطی دوشنبه شب قیمت دلار فردایی بر روی 26 هزار و 100 تومان قرار داشت. بنابراین معامله گران قیمت دلار در بازار ارز امروز چهارشنبه 4 اسفند 1400 را صعودی پیش بینی کرده اند.
پیش بینی قیمت دلار از کانال هرات

در معاملات پشت خطی دلار هرات دیشب با 25 هزار و 720 تومان معامله شد که نسبت به قیمت شنبه شب 270 تومان رشد کرده بود. دوشنبه شب در معاملات پشت خطی قیمت دلار بر روی 25 هزار و 450 تومان قرار داشت. بدین ترتیب در بازار هرات معامله گران به استقبال افزایش قیمت دلار رفتند. در واقع معامله گران دلار پیش بینی کردند که قیمت دلار در بازار ارز امروز چهارشنبه 4 اسفند بر مدار صعود قرار می گیرد.
همچنین بخوانید

اقتصادنیوز

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پیش بینی قیمت دلار معاملات پشت خطی معامله گران قیمت دلار تومان قرار بازار ارز قرار گرفت روز گذشته شنبه شب بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۷۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها

قیمت جهانی طلا در روز جمعه (۲۶ آوریل) کاهش یافت و با توجه به تمرکز سرمایه‌گذاران به داده‌های کلیدی تورم ایالات‌متحده برای نشانه‌هایی در مسیر نرخ بهره فدرال رزرو، برای کاهش هفتگی تعیین شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۱۵ سنت رسید. قیمت‌ها تقریباً ۱۰۰ دلار آمریکا نسبت به بالاترین رکورد تاریخ ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل کاهش یافته است که ناشی از آشفتگی ژئوپلیتیکی است. هر اونس طلای آمریکا بدون تغییر به ۲۳۴۳ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت شمش در هفته ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول با کمترین سرعت خود در نزدیک به دو سال اخیر رشد کرد اما افزایش تورم انتظارات فدرال رزرو را برای کاهش نرخ بهره قبل از سپتامبر تقویت کرد. اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو حاکی از آن است که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد. نرخ‌های بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

داده‌ها نشان داد که واردات خالص طلای چین از طریق هنگ‌کنگ در ماه مارس ۴۰ درصد نسبت به ماه قبل افزایش یافت. جی پی مورگان اظهار کرد که هدف اوج طلا ۲۶۰۰ دلار آمریکاست. شرکت نیومونت از برآوردهای وال‌استریت برای سود سه ماهه اول پیشی گرفت زیرا بزرگترین معدن طلای جهان از تولید قوی، قیمت‌های بالاتر و هزینه های عملیاتی پایین‌تر بهره‌مند شد.

طبق گزارش رویترز، بانک مرکزی ژاپن قرار است پیش‌بینی کند که تورم در سال‌های آینده نزدیک به هدف دو درصدی خود باقی خواهد ماند و آمادگی خود را برای افزایش نرخ‌ها از نزدیک به صفر نشان می‌دهد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۱۹ دلار و ۹۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم با ۱.۱ درصد افزایش به ۹۸۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

دیگر خبرها

  • سقوط طلا دامن‌گیر نقره شد/ معامله‌گران در لاک احتیاطی!
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • پیش‌بینی قیمت‌ها در بازار خودرو؛ وارداتی‌ها گران‌تر می‌شوند؟!
  • عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳