Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد مهدی نوینی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به اعمال محدودیت‌ها دولت هند برای بانوان محجبه مسلمان اظهار کرد: متاسفانه متعصبان هندو در برخی ایالات این کشور از جمله کارناتاکا با تعرض و توهین به بانوان مسلمان باعث اذیت و آزار آنها می‌شوند.

وی با بیان اینکه سالهاست که شاهد ظلم‌های بسیاری نسبت به مسلمانان هندوستان در کشمیر  هستیم، گفت: در حال حاضر حکومت ملی گرای هند قانون ممنوعیت حجاب در مدارس را به تصویب رسانده است که این موضوع به طور آزادی مذهبی را در این کشور زیر سوال می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائم مقام اتحادیه مجمع اسلامی دانشجویان با تاکید بر اقدامات اسلام ستیزانه دولت هند افزود: حزب بهاراتیا جاناتا که دولت کنونی هند را تشکیل می‌دهد از افزایش روز افزون مسلمانان در هندوستان هراس دارد و به همین دلیل اقدام به اسلام هراسی در این کشور می‌کند. در نتیجه با محدودیت فعالیت برای مسلمانان از گسترش پیروان آن جلوگیری کند.

وی درباره اهداف دولتمردان برای ایجاد محدودیت برای بانوان محجبه در هند افزود: دولت راست‌گرای هند به دنبال به حاشیه راندن مسلمانان و اسلام در این کشور است تا هندوها و سایر فرقه‌های مذهبی تندرو همچنان در قدرت سیاسی باقی بمانند.

نوینی‌فرد با اشاره به اینکه هند در اسلام ستیزی فرانسه و دانمارک را الگوی سیاسی خود قرار داده است، گفت: این کشورها نیز در اقداماتی مشابه حضور دختران محجبه در مدارس و سایر مراکز آموزشی را ممنوع اعلام کرده بودند. 

تقویت محور مقاومت در هند

این فعال دانشجویی درباره راهکار حل مشکلات مسلمانان در هند یادآور شد:  بهترین راهکار این است که مسلمان هند از دادگاه‌های عالی در هند درخواست کنند که قوانین برای مسلمانان و غیرمسلمان در هند باهم برابر و مساوی باشند. همچنین مسلمانان و کشورهای اسلامی نیز  از طرق مختلف اعتراض خود را به این اتفاق نشان دهند.  قدرت گرفتن محور مقاومت در هندوستان نیز راه حلی دیگری است.

وی با انتقاد از انفعال و سکوت دستگاه دیپلماسی و وزارت امور خارجه بیان کرد: انتظار می‌رود که مسئولان با یک روند فعال تر مقابل این جنایت و ظلم علیه مسلمانان واکنش نشان دهند چرا که مسلمانان هند، ایران و سایر کشور های اسلامی را حامی خود می‌دانند. 

نوینی‌فرد در پایان خاطر نشان کرد: جریان دانشجویی نیز همانگونه که چندین بار تجمع اعتراضی برعلیه اقدامات دولت هند برگزار کرد و  پشتیبانی و حمایت خود را از مسلمانان مظلوم ایالات کارناتاکا هندوستان نشان داد، باز مهم بر حمایت خود از مسلمانان جهان تاکید دارد.

انتهای پیام/

مریم شمسایی نیا کد خبر: 1130722 برچسب‌ها هند

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: هند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۷۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است

به گزارش قدس خراسان، سیدصولت مرتضوی دوشنبه شب و در جشن بزرگ کارگران در ورزشگاه امام رضا (ع) با ابلاغ سلام رییس دولت سیزدهم به کارگران و خانواده آنان گفت: رهبر انقلاب کارگر ایرانی را ستون فقرات تولید کشور می‌دانند و در روایات اسلامی نیز به جایگاه پر اهمیت نیروی کار و کارگر توجه بسیاری شده است به گونه‌ای که پیامبر اسلام(ص) بر دست پینه بسته کارگران بوسه می‌زند.

او افزود: همانطور که در بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان کارگری و کارفرمایی اشاره شد، از نگاه اسلام کارگر صاحب ارزش و کرامت است و این موضوع نشان از تفاوت دیدگاه اسلام با سایر تمدن ها و جوامع دارد که به کارگر صرفا نگاه ابزاری دارند.

مرتضوی توجه به امنیت شغلی، آتیه، مسکن و سایر موضوعاتی که موجب آسایش خاطر کارگران شود را از دغدغه های مهم دولت مردمی بر شمرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص وضعیت مظلومان فلسطینی نیز اظهار داشت: هم اکنون شاهد هستیم که مردم فلسطین به خاطر دفاع از خاک و حق حیات خود، موردشدیدترین حملات و تجاوزات رژیم اشغالگر قدس قرار گرفته اند و این اقدامات ظالمانه با حمایت دولت های غربی در حال رخ دادن است.

مرتضوی اظهار کرد: غذای مردم فلسطین اکنون همراه با خون است و وجدان های مردم جهان کجاست که این ظلم را برنتابند.

دیگر خبرها

  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین