Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش چهارشنبه دفتر امام جمعه یزد آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با رییس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه آرزوی امام خمینی(ره) رفع مشکلات مردم به ویژه محرومان بود، اظهار داشت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و حساب ۱۰۰ امام نیز در همین راستا به فرمان امام تشکیل شد زیرا امام می خواست محرومان بی مأوا نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: مسکن سازی برای محرومان و افراد بی بضاعت کار بسیار بزرگی است به ویژه برای روستاها که متاسفانه خالی از جمعیت شده اند.

امام جمعه یزد تاکید کرد: اگر برخی دستگاه ها نظیر بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی طرح های خود را در روستاها گسترش دهند، می توان  امید داشت که وضعیت جمعیت روستاها بهتر شود.

وی با بیان اینکه روزگاری ۶۰ درصد جمعیت استان یزد در روستاها ساکن بودند و تولیدات کشاورزی و دامی در روستاها انجام می شد، افزود: این موضوع امروز تغییر کرده و ۸۵ درصد جمعیت استان یزد در شهرها ساکن شده اند و روستاییان مایحتاج خود را از شهرها تهیه می کنند.

ناصری تصریح کرد: بنیاد مسکن رسیدگی به افراد بی بضاعت و فاقد مسکن را در اولویت قرار دهد و باید برای افرادی که امکان تامین مالی مسکن را ندارند، چاره اندیشی شود.

امام جمعه یزد ادامه داد: البته در یزد مشکلی به نام مهاجرپذیری وجود دارد که این موضوع علاوه بر مسائل امنیتی و ...، در حوزه مسکن نیز مشکل ساز شده و حاشیه نشینی را در یزد گسترش داده و تامین مسکن افراد بومی را دچار مشکل کرده است.

وی تاکید کرد: روستاها باید احیا شود و بنیاد مسکن در این زمینه می تواند نقش آفرینی بزرگی داشته باشد و این خدمت بزرگی هم به روستاها و شهرها خواهد بود.

ناصری با بیان اینکه انقلاب ما انقلاب محرومان است، عنوان کرد: دولت و دستگاه های مختلف باید به این مردم خدمت رسانی کنند زیرا این مردم همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده اند و در همه صحنه ها به کمک دولت آمده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد، رئیس شورای مرکزی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه یکی از ماموریت های اصلی بنیاد مسکن، تامین مسکن برای محرومان است، اظهار داشت: طرح هایی که اکنون در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر اجرا می شود، همه در راستای محرومیت زدایی است.

وی با اشاره به وضعیت جمعیت ساکن در روستاهای استان یزد بیان کرد: جمعیت در روستاهای استان یزد بسیار کاهش یافته و به ۱۳ درصد رسیده اما با این وجود، ۵۵ درصد خانه های روستاهای استان یزد مقاوم سازی شده است.

روحانی نژاد با اشاره به ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکن محرومان در کشور در سال ۹۵ یادآور شد: سهم استان یزد از این تعداد هزار واحد بوده که این طرح در سال ۱۴۰۱ نیز اجرا خواهد شد.

برچسب‌ها بنياد مسكن انقلاب اسلامی یزد مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنياد مسكن انقلاب اسلامی یزد مسکن بنياد مسكن انقلاب اسلامی یزد مسکن انقلاب اسلامی امام جمعه یزد بنیاد مسکن استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۷۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: احداث سه هزار و ۸۱۱ واحد از پروژه‌های نهضت ملی استان به بنیاد مسکن واگذار شده است.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079167 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ساخت خانه برای اقشار کم درامد
  • دولت تلخ‌کامی اقشار کم درآمد را به شیرینی تبدیل کند‌
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • بهادری جهرمی: جهش تولید با مشارکت مردم از طریق چاره‌اندیشی محقق می‌شود
  • اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه برنامه درهفته بسیج سازندگی در گیلان
  • ساخت ۴۶ واحد مسکن محرومان در ۲ بخش سنگر و کوچصفهان
  • به زودی دغدغه خانواده شهدا هرمز با احداث گلزار شهدا رفع خواهد شد