Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز -آقای غفارزاده در نشستی با فرماندار ویژه شهرستان میانه گفت: در خصوص تامین آب شرب، طرح کوتاه مدت برای تامین آب در تابستان ۱۴۰۱ و درازمدت یعنی تکمیل و بهره برداری کامل از سد گرمی چای مطرح است.

 تقویت خطوط لوله و حفر و اضافه کردن چاه‌هایی به مدار تامین آب برای رفع کمبود آب شرب در سال آتی از راهکار‌های کوتاه مدت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تامین آب با کیفیت از سد گرمی چای از دامنه‌های بزقوش در درازمدت خود دارای سه طرح از جمله خط انتقال از سد به شهر میانه در حدود ۴۵ کیلومتر است که ۴۱ کیلومتر آن به اتمام رسیده و ۴ کیلومتر مابقی نیز ظرف ۴ ماه آتی به اتمام خواهد رسید.

 همچنین طرح تصفیه خانه با پیشرفت مطلوب ۹۰ تا ۹۵ درصدی از دیگر طرح‌های پروژه انتقال آب از سد گرمی چای است که امیدواریم با تامین ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار لازم برای تکمیل و تجهیز آن این طرح نیز در سال آتی نهایی شود.

 سد گرمی چای میانه به همراه سد شهریار و شبکه سد آیدوغموش طی امسال جزو طرح‌های اولویت دار وزارت نیرو قرار گرفته و منابع مالی مورد نیاز آن‌ها از اعتبارات عمومی و تهاتر نفت تامین و در ۲ سال آینده تکمیل می‌شود.

ماده ۵۶ از دیگر راه‌های تامین منابع مالی سد گرمی است و مراحل استانی و کشوری آن تمام شده است.

به محض تایید این امر توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه، به دنبال سرمایه گذار برای نهایی شدن آب شرب میانه خواهیم بود و دولت تامین منابع مالی هزینه شده از سوی سرمایه گذار و سود آن را بعد از اتمام کار عهده دار می‌شود.

آقای سعادتی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میانه نیز در این نشست، اصلاح شبکه آب میانه به منظور مدیریت بهتر آب در فصل گرما و پرمصرف تابستان را خواستار شد.

 بر تسریع در اجرای طرح‌های تامین آب باکیفیت و پایدار به منظور رفع مشکل چندین ساله آب شرب شهر میانه تاکید شد.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آب شرب سد گرمی چای سد گرمی چای تامین آب آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۷۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر

زمین اسکیت به نام شهید ولی الله پارسا و زمین تنیس به نام شهید سید رضی موسوی نامگذاری شده اند .

شهردار مهدیشهر گفت زمین اسکیت پارک آبشار با مساحت ۷۰۰ مترمربع و اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به همت شهرداری مهدیشهر تا پایان فصل تابستان افتتاح می‌شود

علیرضا شربتدار گفت : زمین تنیس پارک مهرگان هم با مشارکت هیات تنیس استان و بخش خصوصی و اعتبار ۱۲ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می‌رسد

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت دو زمین ورزشی در مهدیشهر
  • تکمیل سد «دیورش» رودبار نیازمند اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی است
  • جذب یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بیماران خاص و صعب العلاج
  • رفع مشکل بیکاری در لرستان نیازمند اعتبار و سرمایه‌گذاری است
  • خرید ماشین‌آلات برای شهرداری‌، نیازمند تخصیص اعتبار است
  • آبرسانی به دهدشت غربی نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • جذب ۱۱۰۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در کرمانشاه
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل