Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس گروه شهری:در روزهای اخیر تعدادی از آتش‌نشان‌های تهرانی برای پیگیری و مطالبه حقوق خود در مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند. ماجرا از این قرار است که سال ۹۲ قانون زیان آور بودن شغل آتش نشانی در مجلس تصویب شد اما این قانون تنها به کام آتش نشانان زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی شیرین شد و اغلب آتش نشانان تهرانی که زیر پوشش صندوق بازنشستگی شهرداری تهران هستند از این قانون بی بهره‌اند و در کنار این موضوع مساله مسکن و وضعیت معیشتی آنها نیز مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین مساله باعث شده آنها با حضور در تجمع و راه اندازی کمپین های مختلف خواستار رسیدگی به این مشکل شده‌اند.

هر حرفه‌ای سختی‌ها و شیرینی‌های خاص خودش را دارد. اماسختی و دردسر بعضی شغل‌ها نسبت به بقیه بیشتر است، آتش‌نشانی یکی از این شغل‌هاست. در واقع آتش‌نشانان به دلیل ویژگی‌های شغل خود همواره در معرض آسیب‌های جسمی و حتی روحی قرار دارند. این مشاغل چون اغلب با مرگ و زندگی افراد سر و کار دارند مسلماً افراد فعال در آن استرس زیادی را متحمل می‌شوند.  

 آتش نشانان در هر مأموریت به طور معمول در معرض چندین عوارض از جمله عوارض ناشی از استرس ترافیک، عوارض ناشی از اثرات دود و گازهای سمی در محل های عملیات، عوارض ناشی از صدای آژیر، بلندگو و نور چراغ گردان، عوارض ناشی از ترشح هورمون های دفاعی و آمادگی بدن در برابر حوادث، اثرات ناشی ازحرارت در محل حریق، عوارض ناشی از تماس یا جذب مواد شیمیایی از طریق پوست، عوارض ناشی از صدمات فیزیکی در حین انجام وظیفه، عوارض ناشی از دریافت پرتوهای یون ساز وتشعشعات رادیواکتیویته قرار می‌گیرند. آتش نشانان خواستار رفع مشکلاتشان هستند.البته مدیران شهری می گویند به جد پیگیری رفع مشکل آنها هستند.

 نمایندگان آتش‌نشانان ماه پیش دیداری صمیمی در دفتر شهردار تهران داشتند و دغدغه‌هایشان را مطرح کردند. از مسکن و سختی‌ کار گرفته تا بهبود وضعیت معیشتی و ... و قرار شد معاون خدمات شهری برنامه ای برای حل مهمترین مسائل آتش‌نشانان آماده کند.

مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران در واکنش به اعتراضات کارکنان آتش نشانی درباره سختی کار و مسائل مسکن گفت:  تعدادی از دوستان آتش نشان به خیابان آمده اند، خواهش کردم که صحبتی با آنان شود که گفتند دیروز و پریروز با آنها صحبت شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اضافه حقوق آتش نشانان تامین شده است، بیان کرد: شاید آتش نشانان از این موضوع اطلاع نداشته و یا ندارند اما معاون خدمات شهری شهرداری تهران دیروز و پریروز در ایستگاه‌های آتش‌نشانی حضور پیدا کرده و با آتش نشانان صحبت کرده اند. ان شاء الله که موضوع حل شود.

درباره پیگیری مطالبات آتش‌نشانان در پایتخت به سراغ علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران رفتیم وی در این باره به خبرنگار فارس گفت:‌ماه پیش برخی از آتش‌نشانان به دلیل رسیدگی نشدن به برخی از مطالبات‌شان و سختی‌های کاری که دارند در مقابل شورای شهر تهران اعتراضاتی داشتند که البته ما قبل از تجمع و اعتراض آنها به واسطه حضور در ایستگاه‌های آتش‌نشانی به مناسبت‌های مختلف مانند روز آتش‌نشانان از مطالبات آنها با خبر بودیم. بحث‌هایی هم انجام گرفته بود و پیگیری‌ها مطرح و حتی در صحن شورا هم تذکراتی در این زمینه توسط اعضای شورا ارائه شد.

وی افزود:‌کمیسیون خدمات شهری شورای شهر هم با جدیت در زمینه مطالبات آتش‌‌نشانان فعال بوده و ماه گذشته برخی از آتش‌نشانان مقابل سازمان شورای شهر تجمع کردند که ما برخی از آنها را به عنوان نماینده به ساختمان شورا دعوت کردیم و هم بنده و هم خانم سوده نجفی در میان آنها حضور یافتیم و از بهرامی معاون خدمات شهری شهرداری تهران هم دعوت کردیم که در این جمع حضور یابند.

لیستی که شهرداری از مشکلات آتش نشانان دارد کامل از لیست تجمع کنندگان است

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: در نتیجه همه ما در میان دوستان حضور یافتیم و صحبت‌های آنها را شنیدیم مشکلات‌شان زیاد بود از سختی کار گرفته تا موضوع تأمین مسکن و ... که در همان جلسه معاون شهردار تهران لیستی از مشکلات مربوط به آتش‌نشانان و مطالبات آنها داشت که حتی از لیست افرادی که در تجمع حضور داشتند کامل‌تر بود.

وی ادامه داد: شهردار تهران و هیأت مدیره آتش‌‌نشانی هم  جلساتی با نمایندگان آتش‌نشانان داشتند و باید به این نکته توجه داشت که به هر حال تحقق رفع برخی از مشکلات زمان می‌برد ولی دوستان در شهرداری به جد پیگیر رفع مشکلات هستند.

نادعلی گفت: بسیاری از افرادی که روزهای گذشته در تجمع آتش‌نشانان حضور داشتند کسانی نبودند که ماه قبل در تجمع حضور یافته بودند چرا که آنها می‌دانستند ما در حال پیگیری مطالبات آنها هستیم. به هر حال ما نماینده مردم و نه نماینده شهرداری هستیم. پیگیری مطالبات را قطعا انجام می‌دهیم و معاون شهردار تهران هم روز گذشته گزارش مفصلی در این راستا ادامه داد.

منابع شهرداری محدود است اما آتش‌نشانان در اولویت هستند

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: منابع شهرداری محدود است و میزان منابع به هر حال مثل سال‌های گذشته نیست ولی از آنجایی که آتش‌نشانان در اولویت هستند و اقدامات‌شان در سطح شهر بسیار حائز اهمیت است ما پیگیری مطالبات آنها را در اولویت قرار دادیم ولی به هر حال مقداری صبوری لازم است باید یک فرصتی داد تا اقدامات انجام گیرد و این مسأله و تجمع‌ها موجب بی‌نظمی درون مجموعه نشود.

 پرداختی‌ آتش نشانان بهبود یافته است

وی اعلام کرد: شهرداری تهران در بحث تأمین مسکن آتش‌نشانان واقعاً پیگیر هستند برای حقوق آنها نیز ماه گذشته آیتمی اضافه شده و پرداختی‌شان بهبود یافته. معاون شهردار هم گزارش مفصلی ارائه دادند که نشان می‌دهد پیگیری‌ها در حال انجام است.

آتش‌نشانان بیشترین و سخت‌ترین خدمات را در شهر ارائه می‌دهند 

سخنگوی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: ما به این مسأله واقف هستیم که آتش‌نشانان بیشترین و سخت‌ترین خدمات را در شهر ارائه می‌دهند بنابراین پیگیری مطالبات آنها مورد توجه قرار دارد و این اطمینان خاطر را به آنها می‌دهیم که نگران نباشند.

جلال بهرامی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری نیز در واکنش به تجمع جمعی از آتش نشانان مقابل شورای شهر تهران گفت: در این تجمع سه خواسته از سوی آتش نشانان مطرح شد که شرایط معیشتی، مسکن و سختی کار بود.

وی با بیان داشت: شهرداری تهران برای بهبود شرایط معیشتی به دسته بندی موضوعات و مطالبات بازنشستگان در سه دسته، پرداخته و قبل از اینکه بودجه سال آینده را به شورا بیاوریم اعمال کنیم، در 2 ماه گذشته اعمال کردیم که مربوط به افزایش حق ایاب و ذهاب، غذا، تعطیلی و اضافه کاری بود.

وی ادامه داد: بعضی از آتش نشانان که درگروه شغلی خودشان در دهک پایین هستند، مبلغ  بیش از یک میلیون و 200 هزارتومان به دریافتی شان اضافه شده و مابقی تا 600  هزار تومان فعلا اضافه شده است.

در بودجه 1401 تقریبا 250 میلیارد تومان به بودجه آتش نشانی اضافه شد

بهرامی تاکید کرد: در بودجه 1401 تقریبا 250 میلیارد تومان به بودجه آتش نشانی اضافه شده و  50 میلیارد آن  برای صندوق معیشت به منظور تامین مسکن در نظر گرفته‌ایم و با دستور شهردار آمار بی مسکن ها و بدمسکن ها را محاسبه کرده ام و چرخه آن را راه می اندازیم.

بهرامی با انتقاد از اعمال سیاست کم وام 30 تومانی برای تامین مسکن این قشر گفت: این وام تا 300 میلیون تومتن افزایش می یابد و آتش نشانان بسته به توان بازپرداختشان بین 150 تا 300 میلیون تومان وام مسکن دریافت می کنند.

بحث مسکن آتش نشان با جدیت پیگیری می شود

وی با اشاره به اینکه بحث مسکن آتش نشان با جدیت پیگیری می شود، معاون شهردار تهران درباره ساعت کاری و تعطیلی کاری آتش نشانان که از دیگر مطالبات آنهاست گفت: الان قسمتی از آن اعمال شده تا آنجایی که بودجه امسال جواب می داد و مابقی در سال بعد اعمال می شود.

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران هم در این باره گفت: بودجه 1400 شهرداری تهران اولویت‌هایی را به آتش‌نشانان شهر تهران اختصاص دادیم و در بودجه سال آینده هم رقم‌های خوبی برای آتش‌نشانی در نظر گرفته شده  است. امیدواریم با اعتبارات تصویب شده و اولویت تخصیص برای واگذاری در سال آینده بخش عمده‌ای از مشکلات حقوق و مزایای آتش‌نشانان مرتفع شود.

وی افزود: همچنین برای بخش مسکن هم اقداماتی انجام شده و در حوزه خدمات شهری شهرداری تهران زمین‌هایی را در حال شناسایی هستند تا امکان واگذاری به تعاونی مسکن آتش‌نشانان را داشته باشد. همچنین مذاکراتی هم با وزارت مسکن انجام شده تا بتوانند سهمیه قابل قبولی برای آتش‌نشانان در نظر بگیرند. 

تعداد زیادی از آتش نشانان تهران با ثبت سوژه خود جهت پیگیری مطالباتتشان با عنوان  مطالبه سختی کار، مسکن و ترمیم حقوق آتش‌نشانان تهران درخواست رسیدگی به این موضوع  را دارند. خبرنگاران شهری خبرگزاری فارس هم پیرو ثبت این سوژه اقدامات لازم را انجام داده و چرایی این موضوع و اقدامات و برنامه‌های صورت گرفته و در دستور کار مدیریت شهری جدید را پیگیری کرده‌اند و بزودی مصاحبه‌ها و پیگیری‌ها در این زمینه در خبرگزاری فارس منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

 


 

منبع: فارس

کلیدواژه: مطالبات آتش نشانان علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران معاون خدمات شهری پیگیری مطالبات شهرداری تهران عوارض ناشی آتش نشانان مسکن آتش نشان شهردار تهران مطالبات آنها معاون شهردار آتش نشان آتش نشانی اضافه شده اضافه شد سختی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها

به گزارش خبرآنلاین،فروردین امسال توقع مدنظر دلالان از بازار مسکن شهر تهران برآورده نشد. آن‌طور که واسطه‌های ملکی می‌گویند گروهی از متقاضیان سرمایه‌گذاری در بازار ملک که به شکل سنتی از نیمه دوم فروردین فعالیت خود را به منظور ارزیابی وضعیت این بازار آغاز می‌کنند با این برآورد که بازار مسکن در سال جاری ظرفیت رشد چندانی در مقایسه با بازارهای رقیب ندارد از خرید ملک منصرف شدند.

ایسنا در خبری نوشت:در حال حاضر تقاضای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن کاهش محسوسی در مقایسه با سال‌های گذشته دارد. با این حال به گفته مشاوران املاک، عده‌ای از بخر و بفروش‌ها فایل‌های زیر قیمت را در مناطق شمالی تهران خریداری و با سود بیش از نرخ تورم، آپارتمان مدنظر را فایل می‌کنند.

مقاضای مصرفی خرید مسکن نیز پس از رشدهایی که از اواخر سال ۱۳۹۶ آغاز شد و ادامه یافت به نوعی از بازار حذف شده است. با این اوصاف به نظر می‌رسد بازار ملک در اردیبهشت کم‌رونق‌تر از مدت مشابه سال گذشته باشد.

دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!

فروردین سال گذشته تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در پایتخت ۱۷۵۷ فقره بود. اردیبهشت نیز ۴۳۵۹ فقره خرید و فروش آپارتمان در تهران انجام شد. اسفند ۱۴۰۲ این تعداد ۶۱۷۹ فقره بود.

درخصوص قیمت نیز طبق اعلام بانک مرکزی، میانگین قیمت هر متر مربع مسکن شهر تهران در فروردین و اردیبهشت پارسال به ترتیب ۶۶.۴ میلیون و ۷۵.۳ میلیون تومان بود. این رقم تا پایان سال به ۸۱.۴ میلیون تومان رسید که در مقایسه با اسفند سال قبل از آن ۲۴.۸ درصد رشد یافت.

با توجه به تورم عمومی حدود ۴۰ درصد و رشد حدود ۲۴ درصدی قیمت مسکن در پایتخت ارزیابی کارشناسان و فعالان بازار مسکن این است که این بازار از ظرفیت لازم برای رشد برخوردار نیست.

بیشتر بخوانید: پیش‌بینی ترسناک یک کارشناس بازار مسکن/ احتمال افزایش ۴۰ درصدی اجاره

یکی از مشاوران املاک فعال در منطقه ۱ تهران درخصوص وضعیت بازار ملک در اردیبهشت به ایسنا گفت: بازار مسکن بی‌مشتری است. با وجود آن‌که در مناطق شمالی تهران بعضا میزان افزایش قیمت آپارتمان با نرخ دلار سنجیده می‌شود امسال میزان رشد آن به اندازه بازار ارز نبوده است. قیمت‌های پیشنهادی تقریبا ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به اسفند بالا رفته، اما خریدار وجود ندارد.

وی افزود: در منطقه ۱ میزان خرید و فروش، قیمت را تعیین نمی‌کند بلکه دلالان به منطقه قیمت می‌دهند. یک سری سرمایه‌گذار، واحدها را خریداری می‌کنند و اجاره هم نمی‌دهند. برای آن‌که مالیات خانه خالی مشمولشان نشود مثل ماشین، آپارتمان را با سند وکالتی واگذار می‌کنند. بخر و بفروش‌ها بین خودشان معامله می‌کنند، ولی سند نمی‌زنند.

یکی از واسطه‌های ملکی در جنوب شرق تهران نیز گفت: با آمدن سال جدید، قیمت ملک مقداری تغییر کرد، ولی تعداد مشتری تغییر چندانی نکرد. البته رکود به شدت پارسال نیست. در دفتر ما تقریبا هفته‌ای یک مبایعه‌نامه (خرید و فروش) امضا می‌شود، اما این‌طور نیست که بگوییم بازار رونق گرفته است. نرخ‌های اعلامی مالکان هم ۱۰ تا ۱۵ درصد تغییر کرده، ولی هنوز تثبیت نشده است.

منبع : ایسنا

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900639

دیگر خبرها

  • وضعیت تهران به لحاظ نظافت بهتر از پاریس است
  • ارزیابی ایمنی حدود ۱۵۰۰ بوستان در پایتخت و شناسایی بیش از ۱۵ هزار مورد ناایمن
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • با بودجه ۳میلیارد تومانی در کجای پایتخت می‌توان خرید؟/ جدول قیمت‌ها
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • هوای تهران در وضعیت «قابل قبول»