Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:25:27 GMT

پرواز مستقیم و ترانزیت دبی

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۸۳۵۶

پرواز مستقیم و ترانزیت دبی

وقتی که به قیمت بلیط تهران دبی نگاهی بیاندازید، متوجه تفاوت قیمتی انواع مختلف ایرلاین خواهید شد. شاید در نگاه اول با خودتان بگویید که این تفاوت قیمت نیز همانند تفاوت قیمت هتل دبی به امکانات و برند ارائه‌دهنده خدمات بستگی دارد. البته این موضوع نیز بر قیمت بلیط تأثیر دارد؛ اما باید یک موضوع دیگر را نیز بررسی کنید که آن هم پرواز مستقیم یا پرواز ترانزیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند نوع پرواز وجود دارد؟

وقتی که قصد خرید بلیط هواپیما دارید، باید حتماً به بخش توضیحات بیشتر مراجعه کنید. در این بخش می‌توانید مشاهده کنید که پرواز مستقیم یا ترانزیت است. پروازهای مستقیم و ترانزیت از نظر زمان پرواز، زمان فرود، قیمت، ویزا و شرایط پرواز با هم متفاوت هستند. ازاین‌رو در ادامه شما را به‌صورت کامل با هر کدام از انواع پرواز بیشتر آشنا خواهیم کرد.

پرواز مستقیم چیست؟

منظور از پرواز مستقیم، پروازی است که از تهران به‌صورت مستقیم به فرودگاه دبی برود. به این ترتیب یعنی خبری از توقف در مسیر نیست. پرواز مستقیم را می‌توان بهترین نوع پرواز دانست. به این ترتیب زمان پرواز به حداقل مقدار خود می‌رسد. همچنین هزینه بلیط نیز به‌مراتب کاهش پیدا می‌کند. این نوع پرواز نیازی به ویزای اضافی ندارد. شما مستقیم از فرودگاه تهران به فرودگاه دبی خواهید رسید. بسیاری از مسافران طرفدار این نوع پرواز هستند.

پرواز ترانزیت چیست؟

پرواز ترانزیت نوع دیگری از پرواز است. پرواز ترانزیت را می‌توان پرواز اتصالی نیز دانست. منظور این است که دو یا چند پرواز به یکدیگر متصل می‌شوند تا نهایتاً به مقصد برسید. برای مثال اگر بخواهید از تهران به کنیا بروید، هواپیما یک یا دو بار در فرودگاه‌های متعدد توقف می‌کند تا سوخت‌گیری کند یا پرواز به‌صورت کامل تعویض می‌شود.

پرواز ترانزیت انواع مختلفی دارد. برخی پروازها به‌دلیل محدودیت‌های مختلفی که از نظر سیاسی یا گردشگری وجود دارند، باید به‌صورت اتصالی یا همان ترانزیت انجام شوند. برای مثال وقتی که دو کشور از نظر سیاسی دارای مشکلاتی با هم هستند، اجازه استفاده از مرز هوایی را به هم نمی‌دهند. به این ترتیب پروازها مسافت بیشتری را طی می‌کند و مجبور می‌شوند تا در یک فرودگاه دیگر توقف داشته باشند.

به‌صورت کلی می‌توان گفت که دو نوع پرواز ترانزیت وجود دارد. برخی انواع پروازهای ترانزیت بدون خروج از هواپیما انجام می‌شود. برای مثال پرواز تهران به آنتالیا به‌صورت مستقیم انجام نمی‌شود و ابتدا به یک فرودگاه نظامی در نزدیکی آنتالیا خواهید رفت و از آنجا همان هواپیما دوباره به آنتالیا پرواز می‌کند.

این موضوع به‌خاطر مشکلات سیاسی و فرهنگی اتفاق می‌افتد و در حقیقت فقط نباید پرواز مستقیم از تهران یا هر شهر دیگری به آن مقصد وجود داشته باشد. به همین خاطر پرواز ابتدا به یک فرودگاه دیگر می‌رود و از آنجا، همان پرواز دوباره به مقصد نهایی خواهد رفت. حین این پرواز اجازه خروج به مسافران داده نمی‌شود، به همین خاطر نیازی به ویزای ترانزیت نخواهد بود.  

تغییر هواپیما در سفر

نوع دوم پرواز ترانزیت، شامل تعویض هواپیما و پرواز به‌صورت کلی می‌شود. برای مثال بلیط تهران دبی به‌صورت ترانزیت از طریق ایرلاین قطر انجام می‌شود. در این پرواز، ابتدا با هواپیما از تهران به دوحه قطر خواهید رفت. از آنجا باید هواپیما را ترک کنید و در همان فرودگاه، به سراغ پرواز دوحه – دبی بروید. در این حالت پرواز کاملاً تغییر می‌کند. در این شرایط معمولاً مسافران نیاز به ویزای ترانزیت خواهند داشت.

اگر فاقد ویزای ترانزیت باشید، امکان خروج از فرودگاه را نخواهید داشت و باید در همان فرودگاه منتظر بمانید تا پرواز بعدی انجام شود. همچنین با توجه به اینکه پروازهای ترانزیت شامل دو یا چند پرواز مختلف می‌شوند، قیمت بیشتری هم دارند. در حالی که پروازهای مستقیم ارزان‌تر هستند. پس اصلاً نباید قیمت بلیط هواپیما را با همان معیار قیمت هتل دبی مقایسه کنید. بلکه باید نوع پرواز را هم در نظر بگیرید.

بلیط تهران دبی به‌صورت ترانزیت چند نوع است؟

 در حال حاضر پرواز قطر ایرلاین، معروف‌ترین پرواز تهران به دبی محسوب می‌شود. در این نوع پرواز یا فقط توقف در دوحه خواهد بود و از دوحه مستقیم به دبی خواهید رفت یا اینکه از دوحه به مسقط و از مسقط به دبی حرکت می‌کنید.

قیمت پرواز با دو توقف به‌مراتب از پرواز با یک توقف بیشتر است و همچنین باید زمان بیشتری را منتظر بمانید. پرواز ترکیش ایرلاین نیز معمولاً در استانبول توقف دارند. پس حتماً حین خرید بلیط، به ترانزیت یا مستقیم بودن آن دقت کنید.

پرواز مستقیم بهتر است یا ترانزیت؟

قطعاً پرواز مستقیم بهتر از ترانزیت است. جالب اینجاست که پرواز مستقیم هم قیمت کمتری دارد و هم زمان کمتری را در راه خواهد بود. در حال حاضر پرواز مستقیم حدود ۳ ساعت از تهران تا دبی خواهد بود، در حالی که پروازهایی ترانزیت تا ۱۲ ساعت نیز طول می‌کشند. پس بهتر است حتماً پرواز مستقیم داشته باشید.

*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.

برچسب‌ها قطر ترانزیت آنتالیا رپرتاژ آگهی دبی دوحه استانبول بلیط هواپیما تهران قیمت بلیط هواپیما

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قطر ترانزیت آنتالیا قطر ترانزیت آنتالیا رپرتاژ آگهی دبی دوحه استانبول بلیط هواپیما تهران قیمت بلیط هواپیما پرواز ترانزیت پرواز مستقیم بلیط هواپیما نوع پرواز برای مثال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۸۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ برای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان(۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان
  • تغییر مسیر پرواز مسیر تهران زاهدان مشهد بعلت شرایط نامساعد جوی
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • هزار و ۵۰۰ نفر عازم سرزمین وحی شدند