Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: اعتماد به افراد غریبه در فضای مجازی اولین نقطه سودجویی و اخاذی از کاربران است، اما جرایم سایبری با رعایت تمام نکات پلیس، به صفر خواهد رسید.
به گزارش خبرگزاری آریا، سرهنگ رامین پاشایی در گفتگو با با برنامه «صبح و گفتگو» افزود: 50 تا 60 درصد پیشگیری از وقوع جرایم سایبری متاثر از پیشگیری اجتماعی در حوزه اطلاع رسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: کاربران فعال در فضای مجازی می‌توانند بخشی از بار آموزشی را بر عهده گیرند و در پلیس فتا به دنبال آن هستیم که میزانی از تامین امنیت را بر دوش کاربران بگذاریم.
معاون اجتماعی پلیس فتا تشریح کرد: هموطنان می‌توانند با مراجعه با سایت رسمی پلیس فتا در قسمت مرکز امداد و فوریت‌های سایبری، مورد مجرمانه را گزارش دهند و کارشناسان به صورت برخط موارد را بررسی و در کمتر از 24 ساعت پیگیری می‌کنند.
همچنین شهروندان می‌توانند با شماره 096380 تماس بگیرند و مورد را گزارش کنند یا از طریق تماس با پلیس 110 به این مرکز متصل شوند.
سرهنگ پاشایی در رادیو گفتگو ضمن اشاره به تفاوت در وقوع جرائم سایبری و فیزیکی اظهار کرد: جرائم سایبری با رعایت تمام نکات پلیس، به صفر خواهد رسید و اعتماد به افراد غریبه در فضای مجازی اولین نقطه سودجویی و اخاذی از کاربران است؛ لذا هموطنان باید آگاه باشند که احتمال کلاهبرداری در فضای مجازی وجود دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کلاهبرداری فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۸۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جمالی آرند بعدازظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران افزود: طرح پنج شنبه های طلایی سبب توانمندی سازی دانش اموزان و معلمان برای مقابله با آسیب های اجتماعی می شود.

وی بیان داشت: تلاش می شود که با توجه به آسیب های فضای مجازی، برنامه های محتوایی مناسب در آموزش و پرورش تولید و برای دانش آموزان اجرا شود.

جمالی آرند افزود: اجرای طرح پنجشنبه های طلایی با توجه به آسیب های اجتماعی موجود در فضای مجازی، نقش مهمی در ایجاد فضای شاد برای دانش اموزان خواهد داشت.

کد خبر 6093482

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مشاركت اجتماعی مردم در فضای مجازی از تابستان
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • کلاهبرداری دریافت وام در کانال تلگرامی
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • کلاهبرداری با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • کلاهبرداری اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس 
  • شناسایی ۱۲هزار صفحه فروش سلاح در فضای مجازی
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر