Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@02:06:13 GMT

توسعه صادرات با کشورهای همسایه گلستان تقویت شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۹۱۰۳

توسعه صادرات با کشورهای همسایه گلستان تقویت شود

به گزارش ایرنا، علی محمد چوپانی روز چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در سالن اجتماعات این اتاق  افزود: با توجه به وجود تحریم های ظالمانه دشمنان علیه کشورمان، ضرورت دارد در بحث توسعه صادرات غیر نفتی، همه ابعاد آن برای آسان سازی قوانین و گذر از این تحریم ها لحاظ شود.
وی ادامه داد: امروز در این حوزه تاثیر گذار در اقتصاد کشور باید به اجماع رسیده و شاخص تعریف شود و دولت به ویژه وزارت امورخارجه پُر رنگ تر از گذشته برای آسان سازی قوانین این حوزه، پای کار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: فعالیت وابسته اقتصادی در سفارتخانه های کشورمان می تواند راه را برای توسعه صادرات غیرنفتی و مشکلات کنونی فراروی بازرگانان، حل کند.
چوپانی همچنین در خصوص سرمایه گذاری برای توسعه استان افزود: در این زمینه ضرورت پیشنهادات توسط دستگاه های استان ارائه شود و اتاق بازرگانی گرگان برای جذب سرمایه گذاری همکاری لازم را خواهد داشت.
هم مرز بودن گلستان با کشور ترکمنستان به عنوان یکی از دروازه های ورود به کشورهای مشترک المنافع ظرفیت بسیار مهمی برای این استان و کشور دارد.
تجار استان گلستان از طریق خشکی( جاده ای و ریلی) با کشور جمهوری ترکمنستان و چین و از طریق دسترسی به دریای خزر و بنادر استان های گیلان و مازندران با کشورهای آسیای میانه و روسیه ارتباط دارد.
مطابق گزارش اخیر اداره کل گمرکات گلستان، حدود ۲۷۹ هزار و ۴۹۵ تن انواع کالای غیرنفتی به ارزش ۱۳۲ میلیون و ۷۲۴ هزار و ۷۱۲ دلار از مبادی گمرکی استان طی ۹ ماه امسال به خارج صادر شد که از لحاظ وزنی و ارزش به ترتیب ۱۱۱ و ۶۷ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

معاون امور هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان اضافه کرد: الویت سرمایه گذاری در این استان با بخش خصوصی بوده و دستگاه های دولتی می توانند پیشنهادهای خود را ارائه دهند.
سید محمد دهنوی افزود: اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان به همراه اتاق بازرگانی گرگان زمینه برگزاری همایش سرمایه گذاری را برای استان با برنامه و تعیین اولویت های سرمایه گذاری آماده کنند.
وی ادامه داد: معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تمامی مجوزها را برای اجرای طرح ها دریافت و در اختیار سرمایه گذاران واجد شرایط قرار خواهد داد.
براساس گزارش سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان، در این استان هزار و ۲۰۰ طرح نیمه تمام وجود دارد که سرمایه گذاری برای بهره برداری و شتاب به رونق همه جانبه استان ضروری است.
استان مرزی گلستان با دو میلیون نفر جمعیت واقع شده که با کشور ترکمنستان و استان‌های مازندران، سمنان و خراسان شمالی همسایه است.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران توسعه صادرات گلستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران توسعه صادرات گلستان اتاق بازرگانی ایران توسعه صادرات گلستان سرمایه گذاری توسعه صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۹۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است

به گزارش خبرنگار مهر، بختیار خلیقی ظهر پنج شنبه در جلسه توجیهی اهداف و برنامه‌های عملیاتی تحقق شعار سال ۱۴۰۳ صنعت، معدن و تجارت کردستان، اظهار کرد: امسال مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» را به عنوان شعار سال جاری معرفی کردند و باید برای تحقق این شعار همه دست به دست هم دهند.

وی افزود: شعار امسال بیانگر توجه به تولید ملی در سایه مشارکت همگانی است و مقام معظم رهبری با تعیین این شعار امسال این مهم را مورد تاکید قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد: جهش تولید می‌تواند خسارت‌های اقتصادی ناشی از اختلال در بازار ارز و کاهش ارزش پول را جبران کند و ارتباط بین صنعت و دانشگاه و فعالیت‌های دانش بنیان را رونق ببخشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: این اداره‌کل برتامه‌های خود را برای تحقق شعار سال برنامه‌ریی و مشخص کرده و انتظار داریم مردم در این راستا همراهی لازم را داشته باشد.

خلیقی با بیان اینکه دستیابی به توسعه اقتصادی و رشد پایدار نیازمند تقویت بنیه تولید داخلی کشور است، تصریح کرد: کردستان در حال حاضر ظرفیت‌های صنعتی، معدنی و تولیدی مناسبی دارد اما برای بهره‌برداری از آن نیاز به برنامه ریزی مناسب و مشارکت هر چه بیشتر مردم است.

وی همراهی مردم، صنعتگران، معدن کاران، بازاریان و تمامی طیف‌ها و گروه‌های جامعه را در توسعه مؤثر دانست و گفت: زمانی می‌توانیم شاهد توسعه کشور و استان باشیم که همه خود را برای تحقق آن مسؤول بدانیم.

خلیقی اضافه کرد: در حال حاضر جهش تولید امکان جبران خسارت‌های اقتصادی ناشی از اختلال در بازار ارز و کاهش ارزش پول ملی در کشور را فراهم خواهد کرد.

کد خبر 6095089

دیگر خبرها

  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • تاکید وزیر خارجه مصر بر تقویت روابط مردمی و گردشگری با ایران
  • آلمان همکاری‌های تسلیحاتی با استرالیا را تقویت می‌کند
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • سیاست‌گذاری صحیح برای گسترش روابط با همسایگان در حوزه تقویت جایگاه گازی چگونه باید باشد؟
  • یک کارشناس انرژی : موفقیت دولت در تقویت شبکه فروش نفت کشور در شرایط تحریم
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است