Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی گفت: اینکه یک نفر بتواند غیر از شورای نگهبان مصوبه ای را رد کند خلاف قانون است؛ شورای نگهبان هم ایراد می گیرد و از مجلس درخواست اصلاح می کند بنابراین ادعای ابطال مصوبه از سوی معاونت قوانین مجلس شیطنت بود.

«رضا تقی پور»، رئیس کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به تصویب طرح نظام تنظیم ‌مقررات خدمات فضای مجازی در کمیسیون گفت: متاسفانه در این مسئله حاشیه به متن غلبه کرده است و بسیاری از مسائلی که در رسانه ها در این باره مطرح می شود اصل موضوع نیست و تحریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انتشار نامه لغو مصوبه دیروز کمیسیون گفت: ظهر روز گذشته جلسه ای گذاشتیم که در این جلسه بر خلاف جلسات قبلی، اکثریت اعضای کمیسیون در جلسه حضور پیدا کردند، بعد از رای گیری کلیات، 19 نفر از 20 نماینده با کلیات طرح موافقت کردند.

تقی پور با اشاره به نامه معاونت قوانین مجلس به قالیباف ادامه داد: براساس این نامه گفته شده است که باید نسخه اولیه که در 26 دی از صحن به کمیسیون ارجاع شده بود را به رای نمایندگان می گذاشتید نه نسخه جدید را رای گیری می کردید.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون 18 مهر تشکیل جلسه داد و طرح را بررسی کرد؛ گفت: خودمان به نسخه اولیه که در 26 دی تحویل داده شد انتقاد داشتیم، خودمان داوطلبانه اعلام کردیم که ما می توانیم این طرح را اصلاح کرده و رای گیری کنیم، چرا باید برای چیزی که خودمان قبول نداریم هزینه کنیم.

تقی پور با اشاره به اینکه در جلسه مورخ 25 مهر وزیر ارتباطات در نامه ای اعلام کردند که درباره این طرح نظر و دیدگاه هایی را داریم که می خواهیم قبل از رای گیری نظرات ما اعمال شود، تصریح کرد: ما قصد نداشتیم خلاف دولت عمل کنیم، بنا شد در جلسات مشترک تغییرات و پیشنهادات وزارت ارتباطات در طرح اعمال شود.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه اول آذر جلسه مشترکی با حضور رئیس مجلس، وزیر ارتباطات برگزار شد و من پییشنهاد دادم که معاون قوانین مجلس هم در جلسه حضور داشته باشد تصریح کرد: بعد از بیان دیدگاه آقای پورسید معاون قوانین مجلس اعلام کرد که می توان نسخه جدید ارائه داد، براساس ماده 142 آیین نامه کمیسیون ها می توانند طرح ها را به مرکز پژوهش های مجلس ارجاع دهند تا این مرکز بعد از جمع آوری نظرات بخش های دیگر و اعمال در طرح، طرح جدید را برای رای گیری آماده کند.

تقی پور با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون با ارسال طرح به مرکز پژوهش ها برای اعمال تغییرات به طور مشروط موافقت کرد گفت: در آن زمان مقرر شد که یک کارگروه مشترک تشکیل شود و نظرات وزارت ارتباطات ذیل این کارگروه اعمال شود. 48 جلسه برای اعمال تغییرات جدید برگزار شد بنابراین ادعای جلسات کوتاه چند دقیقه ای و در خفا اساسا باطل است.

وی با اشاره به اینکه اگر قرار بود نسخه قبلی را رای بگیریم چرا در طول این 4 ماه گذشته جلسه برگزار کردیم، گفت: 25 آبان کار بررسی کلیات طرح را تمام کرده بودیم اما رای گیری را به تعویق انداختیم تا درخواست وزیر ارتباطات بررسی شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه معاونت قوانین یک مقام اداری است و نمی تواند مصوبه کمیسیون را قبول یا رد کند گفت: اینکه یک نفر بتواند غیر از شورای نگهبان مصوبه ای را رد کند خلاف قانون است؛ شورای نگهبان هم ایراد می گیرد و از مجلس درخواست اصلاح می کند بنابراین ادعای منتشر شده مبنی بر ابطال مصوبه از سوی معاونت قوانین مجلس شیطنت رسانه ای بود.

نظرات وزارت ارتباطات، مرکز ملی فضای مجازی، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، دادستان کل کشور در این طرح اعمال شده است

تقی پور درباره پلتفرم های خارجی و حمایت از پلتفروم های داخلی است گفت: در مجلس تمام انتقادهای داخلی و خارجی را بررسی کردیم، اگر نقدی کارشناسانه بود آن را بررسی و دیدگاه های مختلف را اعمال کردیم تا شبهه ها برطرف شود.

وی با اشاره به تغییرات نسخه پایانی نسبت به نسخه قبلی ادامه داد: نظرات وزارت ارتباطات، مرکز ملی فضای مجازی، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، دادستان کل کشور در این نسخ اعمال شده است به نحوی که کلیات طرح را همه این بخش ها و نهادها قبول دارند البته درباره ماده ها نظر دارند اما کسی با کلیات آن مخالفت ندارد.

رئیس کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی از کاربران فضای مجازی با اشاره به اینکه مرکز پژوهش ها مدعی است برخی بندها خلاف قانون است ما هم می گوییم نظر شما را قبول نداریم تصریح کرد: مرکز پژوهش ها می گوید تعیین وظیفه برای کمیسیون عالی ساختار فراقوه ای است و شما نمی توانید این کار را انجام دهیدف ما اصل این موضوع را قبول داریم اما این کار را مجلس انجام نداده بلکه با اختیارات اصل 110 رهبری این اقدام را انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه ما نماینده مجلس هستیم و قانون اساسی به ما اجازه قانون گذاری داده است تاکید کرد: برخی مدعی هستند این اختیار را رهبری به شورای عالی فضای مجازی داده نه به مجلس اما پاسخ ما به این دوستان این است که براساس سوابق قبلی در برنامه ششم توسعه مجلس به مرکز ملی وظیفه داده است و شورای نگهبان هم آن را تایید کرده است پس مجلس می تواند به شورای عالی فضای مجازی نیز وظیفه محول کند.

تقی پور با اشاره به اینکه اگر بخواهیم وظایف کمیسیون ویژه را کم یا زیاد کنیم باید از شوزای عالی فضای مجازی اجازه بگیریم ادامه داد: ما حق نداریم شورای عالی فضای مجازی را تضعیف کرده و یا وظایف کمیسیون را کم یا زیاد کنیم ضمن اینکه در یک جلسه ای با آقای قالیباف گفتیم تا زمان تصویب طرح تایید بندهای اضافه شده را از شورای عالی فضای مجازی خواهیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه این طرح فضاسازی های زیادی را در برداشته است، تاکید کرد: دلیل بسیاری از انتقادها این است که برخی ها طرحی که کلیات آن تصویب شده است را حتی یک بار هم نخوانده اند یا از کسی که مطلع است سوال کنند تا ابعاد و زوایای طرح روشن شود.

طرحی که هنوز تصویب نشده است چگونه می تواند سرعت اینترنت را کاهش دهد؟

رئیس کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی با اشاره به اینکه در طرح قبلی به صراحت صحبت از مسدود سازی برخی پلتفرم ها شده بود گفت: هیچ عنوان و محوری مبنی بر مسدودسازی و فیلتر در طرح وجود ندارد، متاسفانه ما در حال حاضر درخصوص فضای مجازی قانون نداریم، بنابراین نه مجازاتی وجود دارد نه پیگیری، ما در این قانون اعلام می کنیم که قانون در این زمینه روشن است و باید براساس آن عمل شود.

تقی پور با اشاره به اینکه متاسفانه آقای آذری جهرمی در زمان مدیریت خود بسیاری از مصوبات شورای عالی فضای مجازی را اجرا نکرد ادامه داد: اگر این طرح به قانون تبدیل شودضمانت اجرا خواهد داشت.

تقی پور با اشاره به اینکه برخی تصور می کنند علت کندی اینترنت طرح مجلس است عنوان کرد: طرحی که هنوز بررسی و تصویب نشده است چگونه می تواند سرعت اینترنت را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه وزارت ارتباطات اعلام کرده که دلیل کندی اینترنت فنی است به دلیل اینکه در این سالها زیرساخت ها توسعه پیدا نکرده است تاکید کرد: وقتی قطعی برق اتفاق افتاد همه گفتند چون طی 15 سال گذشته نیروگاه ایجاد نشده است، وضعیت این چنین شده است؛ دلیل کاهش سرعت اینترنت هم کمبود زیرساخت هایی است که در دولت های گذشته توسعه پیدا نکرده است.

رئیس کمیسیون مشترک طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی با اشاره به اینکه در نسخه جدید زمان برای عملیاتی شدن پلتفروم های داخلی و تعیین تکلیف پلتفورم های خارجی تعیین نشده است تاکید کرد: این مسئله را واگذار کردیم به عهده مجری قانون که براساس زمانبدی مدنظر خود، تکلیف پلتفورم های داخلی و خارجی را مشخص و آن ها را ساماندهی کنند.

تقی پور با اشاره به اینکه دولت قبل 8 سال در این کشور قوه مجریه را در اختیار داشت اما از عملیاتی کردن شبکه ملی اطلاعات سرباز زد، خاطرنشان کرد: کاهش سرعت را گردن طرح صیانت می اندازند، این طرح را عمدا اجرا نکردند تا بگویند ما به اینترنت بین المللی محتاج هستیم؛ آقای روحانی در یک جلسه صراحتا گفت تلگرام رسانه من است و صداوسیما دست حاکمیت است! اگر شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود محدودیت سرعت نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای عالی فضای مجازی وزارت ارتباطات معاونت قوانین مرکز پژوهش ها شورای نگهبان قوانین مجلس رای گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۹۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ جهت عضویت در کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در پیام رسان بله کافیست عدد ۱۷۱ را به شماره ۱۰۰۰۵۸۸۲ پیامک کنید.

نشانی کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان در سایر پیام رسان‌های داخلی به شرح زیر است:

splus.ir/Tv_Golestan
eitaa.com/Tv_Golestan
https://rubika.ir/Tv_Golestan
https://ble.ir/Tv_Golestan
http://Golestan.irib.ir
@Tv_Golestan

دیگر خبرها

  • حمله سگ ولگرد به پسر بچه ۱۲ ساله در کرج
  • دو راهکار کاهش ارزبری واردات بی رویه موبایل
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • فقط ۱۰ ثانیه فرصت دارید تا کاکتوس پنهان را پیدا کنید+ پاسخ
  • سوژه جدید فضای مجازی؛ اشک‌های سردار رادان در قم بعد از یک شعار! | فیلم
  • نشست نقد و بررسی نظام تنظیم‌گری شبکه نمایش خانگی
  • صیانت از شوراهای اسلامی شهر از وظایف اصلی است
  • معرفی متخلفان فضای مجازی در قم به مراجع قضایی
  • (تصاویر) پریناز ایزدیار همزداش را پیدا کرد؛ شباهت عجیب دو بازیگر زن ایرانی و ترکی!