Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ارتش سوریه در بیانیه‌ای از حمله موشکی دشمن صهیونیستی به نقاطی در اطراف شهر قنیطره خبر داد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، در ساعت 12:30 بامداد (ساعت 2 بامداد به وقت تهران) دشمن صهیونیستی با شلیک چند موشک زمین به زمین از سمت جولان اشغالی نقاطی را در شهر قنیطره مورد حمله قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این بیانیه آمده است؛ این حمله دشمن صهیونیستی تنها تلفات مادی برجا گذاشت.
منابع محلی نیز اعلام کردند، صهیونیست‌ها یک منطقه نظامی را در روستای رویحینه واقع در مجاورت خط حایل جولان اشغالی مورد حمله قرار دادند.
خط حایل جولان اشغالی پس از توافق آتش بس سال 1974 و استقرار نیرو‌های صلح بان سازمان ملل موسوم به اندوف در جولان اشغالی ایجاد شد. این خط مناطق آزاد شده جولان را که در جنگ اکتبر سال 1973 آزاد شد؛ از مناطق اشغالی جولان، جدا می‌کند.
صهیونیست‌ها جولان را با مساحت 1800 کیلومتر مربع در جنگ ژوئن 1967 اشغال کردند. سوری‌ها شش سال بعد 600 کیلومتر مربع مناطق اشغالی جولان را آزاد کردند؛ اما همچنان ارتفاعات راهبردی و منابع آب آن منطقه در اشغال صهیونیست‌ها قرار دارد.
تل آویو در طول بحران سوریه تلاش کرد، از طریق منطقه جولان اشغالی از گروه‌های تروریستی در استان قنیطره واقع در جنوب غرب سوریه حمایت کند.
اشغالگران از شکل گیری مقاومت در منطقه جولان نگرانند و لذا به بهانه‌های مختلف می‌کوشند تا منطقه حایل با استان قنیطره سوریه را گسترش دهند؛ اما این تلاش‌های آن‌ها به نتیجه نرسید.

آمریکا یکی از سران قبایل شرق سوریه ترور کرد
نظامیان آمریکایی، در شهرک «الدحله» در شمال دیرالزور هلی‌برن کردند و پس از آن، یکی از شیوخ سرشناس عشیره «البورحمه» را ترور کردند.
نظامیان تروریست آمریکایی به همراه شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» در حال ادامه تجاوزات خود علیه غیر نظامیان سوری در شرق این کشور هستند.
منابع محلی حاضر در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که نظامیان آمریکایی، امروز در شهرک «الدحله» در شمال دیرالزور هلی‌برن کردند و پس از آن، یکی از شیوخ سرشناس عشیره «البورحمه» را ترور کردند.
به گفته این منابع، «ابراهیم خلیل العمار» یکی از شیوخ عشیره البورحمه در عملیات نظامیان آمریکایی ترور شد. البورحمه یکی از مهمترین عشایر قبیله «البکاره» در استان دیرالزور است.
این منابع تأکید کردند، 12 خودروی زرهی متعلق به شبه نظامیان کُرد نیز در عملیات حمله به منزل العمار شرکت داشتند. نظامیان آمریکایی همچنین برادر العمار را بازداشت کردند. این فرد، یکی از تجار جو و گندم در دیرالزور است.
به گفته این منابع، در پی این اقدام نظامیان آمریکایی، ساکنان الدحله و روستاهای اطراف آن، به شدت خمشگین هستند و در حالت آماده‌باش قرار دارند. العمار، دومین فرد سرشناس از قبایل البکاره است که ترور شده است. سال پیش نیز «علی الویس» از سران این قبیله توسط افراد ناشناس ترور شده بود.
این در حالی است که عناصر وابسته به آمریکا در ادامه اقدامات خود علیه قبایل شرق سوریه، همه گذرگاههای رودخانه‌ها را بسته‌اند. این معابر، مناطق تحت اشغال آمریکایی را به مناطق تحت کنترل دولت سوریه وصل می‌کنند.
در پی افزایش اقدامات نیروهای مقاومت و شتاب روند عملیات آنان علیه نظامیان تروریست آمریکایی در شرق سوریه، واشنگتن نسبت به این نیروها احساس خطر کرده است. آمریکا مناطقی از شرق و شمال شرق سوریه را در اشغال خود دارد که چاههای نفت و گاز در آن واقع شده و در تلاش است که با همکاری شبه‌نظامیان کُرد وابسته به خود، منابع سوریه را غارت کند.
آمریکا اخیرا فرستاده‌هایی نزد قبایل و عشایر سوریه فرستاد تا سران عشایر و قبایل سوریه را جذب کند تا بتواند از آنان برای اهداف و برنامه‌های خود استفاده کند. این فرستاده‌ها، همراه با کارشناسانی از سرویس جاسوسی این کشور (CIA) و چند مترجم عرب، به چند روستا و شهرک در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه سفر کردند.
فرستادگان آمریکا در جریان این سفرها، با برخی از شیوخ عشایر «بنی سبعه» -یکی از مهمترین عشایر قبیله «طی»- دیدار کردند و به آنان پیشنهادات اغواکننده‌ای دادند. فرستادگان آمریکا خطاب به عشایر سوریه گفتند که اگر طرح این کشور [برای تجزیه سوریه] را بپذیرند، حقوق ماهیانه بالایی به آنان پرداخت خواهد کرد.
سران و شیوخ عشایر، این پیشنهادات را رد و «فرستادگان آمریکا را اخراج و بر وابستگی خود به کشور سوریه تأکید کردند». عشایر سوریه همچنین گفتند که برای مبارزه با اشغالگری آمریکا و مزدورانش در کنار دولت سوریه قرار خواهند داشت.

ممانعت ارتش سوریه از ورود کاروان نظامی آمریکا به الحسکه
ارتش سوریه از ورود کاروان نظامیان آمریکایی به روستایی در حومه الحسکه جلوگیری کرد.
شبکه تلویزیونی «الاخباریه» سوریه گزارش داد، ارتش سوریه با جلوگیری از ورود کاروان نظامیان امریکایی به روستای «خویلد» در حومه الحسکه در شمال شرق سوریه‏، آن‌ها را به بیرون از منطقه راندند.
به گفته منابع محلی، کاروانی شامل چهار خودروی نظامی وابسته به ارتش آمریکا تلاش کردند وارد روستای خویلد شوند، اما نظامیان مستقر در ایست بازرسی ارتش سوریه به آنان اجازه ندادند وارد شوند.
یش از این نیز بار‌ها مردم شمال شرق سوریه از تردد نظامیان آمریکایی در این منطقه جلوگیری کرده بودند. دولت سوریه خواستار خروج نیرو‌های نظامی از این کشور است نیرو‌هایی که به صورت غیرقانونی و بدون درخواست رسمی وارد سوریه شده‌اند.
آمریکا حضور خود را برای سرقت نفت مردم سوریه، در مناطق نفت خیز این کشور افزایش داده است.




منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تحولات سوریه نظامیان آمریکایی شمال شرق سوریه جولان اشغالی صهیونیست ها ارتش سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۹۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی

حزب‌الله لبنان از حمله موشکی به سربازان رژیم صهیونیستی در شمال اراضی اشغالی خبر داد.

به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان اعلام کرد: محل استقرار سربازان دشمن در غرب شهرک «شومیرا» در منطقه الجلیل غربی را با موشک هدف قرار دادیم.

به نقل از الجزیره، حزب‌الله لبنان تأکید کرد این حمله در راستای حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و پشتیبانی از مقاومت جسور آن است.

حزب‌الله لبنان در همبستگی با نوار غزه که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در معرض حملات ویرانگر رژیم صهیونیستی تحت حمایت آمریکا قرار گرفته است، پایگاه‌های صهیونیستی را هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حملات نظامیان صهیونیست و استقامت مردم جنوب لبنان
  • حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان صهیونیست در شمال اراضی اشغالی
  • صهیونیست‌ها به کرانه باختری حمله‌ور شدند
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله
  • حمله موشکی مقاومت به پایگاه نظامیان صهیونیست در جنوب لبنان
  • هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ تن رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه