Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آستانه مشخص شدن رئیس جدید فدراسیون بسکتبال، عده‌ای که منافع شخصی‌شان به خطر افتاده در تلاش برای سنگ‌اندازی در مسیر برگزاری انتخاتابات هستند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، فدراسیون بسکتبال بدون رئیس و دبیر بلاتکلیف است و همه به جز معدودی از این شرایط ناراضی هستند و بسکتبال را شایسته این سردرگمی نمی‌دانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری مجمع انتخاباتی یک فدراسیون ورزشی، کاری بسیار مهم و با ساز و کار مشخص است اما این مورد برای فدراسیون بسکتبال که در 4 سال گذشته با حاشیه‌های زیادی اعم از شکستن قرنطینه کرونا توسط رئیس و سرپرست تیم ملی تا ورود کالای غیرمجاز توسط ملی‌پوشان به کشور، درگیر بوده به یک معضل پیچیده تبدیل شده است.

مجمع انتحاباتی فدراسیون بسکتبال تاکنون 3 بار به تعویق افتاده است. حتی اگر دلیل لغو مجمع در هر 3 تاریخ، بلایای طبیعی هم بود، حاشیه‌هایی در مورد تعمدی بودن این بلایا در جامعه شکل می‌گرفت. در بسکتبال، شاهد بلایای طبیعی نبودیم اما حاشیه‌ها و شایعاتی به وجود آمد.

از همان ابتدا نام 5 کاندیدا برای تایید صلاحیت و شرکت در انتخابات مطرح بود که در نهایت مهیار عسگریان، سرپرست فعلی فدراسیون از 4 نامزد تایید صلاحیت شده، رونمایی کرد. بازار شایعات و گمانه‌ها اما همچنان داغ بود.

از گوشه و کنار شنیده می‌شود که برخی جریان‌ها که منفعت شخصی‌شان در برگزار نشدن انتخابات فدراسیون بسکتبال است پس از به تعویق انداختن 3 باره انتخابات و پس از قطعی شدن تاریخ برگزاری آن به سراغ کارشکنی و تماس‌ با صاحبان رأی رفتند تا شاید به هدف خود برسند. این عده با تماس با رؤسای هیئت‌ها، آنها را تشویق کرده‌اند تا روز 9 اسفند در مجمع حاضر نشوند تا تعداد اعضا به حد نصاب نرسد. دعوت به حضور در نشست همفکری پیش از برگزاری مجمع نیز از جمله محل‌های ایجاد شبهه است.

پرویز ریحانی، رئیس هیئت بسکتبال همدان در این باره به خبرنگار  تسنیم گفت: تعویق مجمع انتخاباتی فدراسیون، آن هم برای 3 بار، جای تأسف دارد. حتی بهتر بود فدراسیون چند ماه با سرپرست اداره می‌شد ولی زمان برگزاری مجمع به تعویق نمی‌افتاد تا جامعه بسکتبال سردرگم نشود. هر گونه تعویق به ضرر بسکتبال است و حاشیه‌هایی هم به همراه دارد. در این بین، نظرات غیرکارشناسی هم مطرح می‌شود که شبهه‌ناک است و مسئولان باید پاسخگو باشند. امیدوارم مجمع روز 9 اسفند برگزار شود.

رئیس هیئت بسکتبال همدان ادامه داد: تماسی از جانب برخی دوستان با من گرفته شد تا فردا (پنجشنبه) در نشست هم اندیشی شرکت کنیم ولی من موافق برگزاری این نشست نیستم. دوران ریاست طباطبایی در فدراسیون تمام شده و مراحل قانونی تایید صلاحیت 4 کاندیدا به پایان رسیده است. تعویق انتخابات به معنای تضییع حق این 4 نفر است.

ریحانی گفت: وزارت ورزش نباید زیر بار تعویق انتخابات برود. دوستانی هم که کاندیدای مورد نظرشان در بین افراد تایید صلاحیت شده نیست، می‌توانند رأی سفید بدهند.

به گزارش تسنیم در این شرایط ضروری است که وزارت ورزش و جوانان با هوشیاری کامل جلوی تحرکات مشکوک را گرفته و اقدام به برگزاری مجمع کند تا بسکتبال از بلاتکلیفی خارج شود.

فدراسیون بسکتبال 9 اسفند از بلاتکلیفی خارج می‌شود؟

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسکتبال ایران بسکتبال بسکتبال ایران بسکتبال فدراسیون بسکتبال برگزاری مجمع تایید صلاحیت حاشیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۰۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی

اگر ثابت شود که سیاستمداران در فوتبال اسپانیا نقش تعیین کننده ای داشته اند، باشگاه های لالیگایی پاسوز این تخلف می شوند. 

طرفداری | در حالی که تحقیقات درباره یک فساد چند میلیون دلاری در جریان است، روز پنجشنبه به دستور دولت اسپانیا، کمیته ویژه‌ای برای نظارت بر فدراسیون سلطنتی فوتبال اسپانیا ایجاد شد. 

اتهامات فساد به دوران ریاست لوییس روبیالس، رئیس سابق فدراسیون فوتبال اسپانیا که از سال 2018 تا 2023  فدراسیون را رهبری می کرد، باز می گردد.  این پرونده حول محور به‌روزرسانی‌های روبیالس در سوپرجام اسپانیا در سال 2020 متمرکز است، زمانی که این مسابقات از یک رقابت دو تیمی به یک تورنمنت چهار تیمی تبدیل شد و در عربستان سعودی برگزار شد. طبق گزارش آسوشیتدپرس، قرارداد انتقال سوپرجام به خاورمیانه در آن زمان 42 میلیون دلار ارزش داشت.

به گزارش آاس، اگر ثابت شود که در این میان مداخله سیاسی وجود داشته، تیم ملی اسپانیا و باشگاه های لالیگایی ممکن است از حضور در رقابت های تحت نظر یوفا (یورو، لیگ قهرمانان اروپا و ...) محروم شوند. یوفا و فیفا هر دو این پرونده را زیر نظر دارند. 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • حضور مقامات بین‌المللی در ریاض برای گفتگو پیرامون غزه
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی