Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی شعبانی، رئیس کل دادگستری استان قزوین درباره جزئیات رأی دادگاه تجدید نظر پرونده هفت سنگان گفت: حکم بدوی این پرونده آبان سال گذشته صادر و در هفته گذشته رأی قطعی تجدید نظر هفت سنگان صادر شده است.

وی افزود: دستگاه قضایی اهتمام ویژه‌ای برای رسیدگی به این پرونده سنگین و مهم داشت و برای رسیدگی به این پرونده از سوی رئیس قوه قضائیه، قاضی ویژه تعیین شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شعبانی خاطرنشان کرد: ما فعلاً با توجه رأی دادگاه تجدید از حیث ماهوی هیچ اظهار نظری نداریم، چون صلاحیت اصلاح نظر با مقام قضایی رسیدگی کننده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: به طور کلی آن چیزی که برای همه ما ملاک و شاخص است و به قولی فصل الخطاب و خط قرمز محسوب می‌شود، پایبندی به قانون است و فارغ از اینکه نتیجه رسیدگی به پرونده چه خواهد بود باید به قانون پایبند باشیم.

شعبانی با تأکید بر اینکه دستگاه قضا در مبارزه با فساد و تخلف از مقررات قانونی، پیش قدم است، تأکید کرد: اجرا و تحقق عدالت از وظایف دستگاه قضایی است که به طور ویژه به این موضوع می‌پردازیم و در این زمینه اشخاص و افراد برای ما ملاک نیستند و اجرای قانون برای همگان چه از همکاران دستگاه قضایی چه از مدیران دستگاه‌های دیگر برای ما ملاک است.

وی افزود: از ابتدا موضوع پرونده هفت سنگان در دستگاه قضایی مطرح و در یک فرایند عادلانه بررسی شد.

به گفته رئیس کل دادگستری استان قزوین، در عین حال برای اندیشمندان و حقوقدانان این امکان وجود دارد که به نقد علمی آرای صادر شده پرونده هفت سنگان از مرحله بدوی تا تجدید بپردازند و این آرا را در فضای آرام و علمی مورد نقد قرار دهند.

شعبانی به همه شهروندانی که دغدغه عدالت و مبارزه با فساد را دارند توصیه کرد به نحوی به پرونده هفت سنگان رسیدگی نکنند که موجبات تشویش افکار عمومی فراهم شود.

48

کد خبر 1606033

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قزوین پرونده هفت سنگان دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۰۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید فلاح مدیرکل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری گفت: شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بروجن به پرونده قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن به ارزش ۲۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال رسیدگی کرد.

وی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر ضبط کالا، راننده خودرو حامل این کالاها را به پرداخت ۲۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال جزای نقدی معادل ارزش این محموله و همچنین پرداخت ۲۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال معادل ارزش کالا در ازای خودرو حامل محکوم و در مجموع متهم ردیف اول به پرداخت ۴۷ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گفته فلاح، ماموران نیروی انتظامی در محور لردگان-بروجن از یک کامیون، محموله قاچاق را کشف و پرونده این تخلف را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6093911

دیگر خبرها

  • کمیسیون اصل ۹۰، مرجع رسیدگی به شکایت‌های مردم
  • رسیدگی به پرونده های رفع تداخلات ارضی از اولویت‌های دستگاه قضایی است
  • جلوه های تعارض منافع در قوه قضائیه / ارجاع گزینشی، آسیب جدی در رسیدگی به پرونده های ملی
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • ۷۲ میلیارد جزای نقدی بابت قاچاق ۳۹۱ دستگاه سرخ کن
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده باغ ازگل اعلام شد
  • جزئیات جدید درباره پرونده چای دبش