Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه گفت: قطعا وظیفه نیرو‌های بسیجی و دلسوزان نظام در دوره‌ای که درگیری‌ها وجهه فناورانه پیدا کرده، سنگین‌تر می‌شود. با این وجود اگر امروز کسی می‌خواهد به کشور خدمت کند، بزرگترین خدمت این است که در دانشگاه‌های برتر کشور درس بخوانیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سردار علی جعفرآبادی، فرمانده نیروی فضایی سپاه در هشتمین یادواره شهید حسن طهرانی مقدم که از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر برگزار شد، گفت: آسمان شهادت پر از ستارگان پرفروغ است و انسان‌های عاقل و هوشمند دوست دارند که اسم شان در لیست این شهدا قرار بگیرد و عضوی از این کاروان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی هوش و نخبگی شهید طهرانی مقدم را یک ویژگی خدادادی دانست و افزود: اخلاص و پاکی از دیگر ویژگی‌های شهید طهرانی مقدم بود و این ویژگی را نیز با تمرین، ممارست و مبارزه با نفس به دست آورده بود. در واقع برکت هشت سال دفاع مقدس این بود که روح انسان‌هایی مانند شهید طهرانی مقدم جلا یافت و آن‌ها ره صد ساله را یک شبه رفتند.

جعفرآبادی از کار و تلاش شبانه روزی و تحمل سختی‌های فراوان به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های شهید طهرانی مقدم نام برد و افزود: این گونه نبوده که تمام امکانات و نیروی کافی در اختیار شهید طهرانی مقدم قرار بگیرد، چون قطعا در آن زمان امکانات خیلی کمتر بوده است. مثلا در سال ۶۸ و ۶۹ که شهید طهرانی مقدم برنامه سالیانه خود را نوشته بود فرمانده وقت به او گفته بود که جنگ تمام شده و ما یگان موشکی نمی‌خواهیم با این وجود دوستان شهید طهرانی مقدم می‌گویند که وقتی او را دیدیم به خاطر این حرف رنگ در رخسار نداشت، ولی با این وجود او دوباره تلاش کرد و در شرایطی که کسی فکر نمی‌کرد دستاورد‌های موشکی کشورمان به یک دژ بازدارنده در مقابل دشمن تبدیل شود این موفقیت را با کمک رهبر معظم انقلاب رقم زد.

فرمانده نیروی فضایی سپاه با اشاره به اینکه امروز صنعت موشکی کشورمان به یک خاکریز مستحکم در مقابل دشمن تبدیل شده و در کنار این دژ مستحکم نیز جبهه مقاومت شکل گرفته است، تصریح کرد: وقتی نظرات فرماندهان نظامی و اندیشکده‌های خارجی را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که آن‌ها دیگر به تنهایی از توان موشکی ایران حرف نمی‌زنند؛ بلکه می‌گویند قدرت پهپادی کشورمان نیز برای آن‌ها یک معضل بزرگ است. مثلا ژنرال مکنزی فرمانده سنتکام در منطقه صراحتا گفته برتری هوایی ما را برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم ایران زیر سوال برده است.

وی تصریح کرد: دشمن می‌خواهد ما را درگیر ماجرای ماژینو کند در جنگ جهانی اول و در جریان جنگ آلمان و فرانسه این بیم می‌رفت که آلمان‌ها بخواهند دوباره به فرانسه حمله کنند با این وجود پیش از جنگ جهانی دوم فرانسوی‌ها تصمیم گرفتند در تمام مرز‌های خود با آلمان استحکامات جدیدی را ایجاد کنند و اسم این استحکامات را خط دفاعی ماژینو گذاشتند.

جعفرآبادی افزود: با بازگشت هیتلر به قدرت و شروع جنگ جهانی دوم وقتی آلمان‌ها دیدند غلبه بر استحکامات ماژینو در مرز فرانسه کار سختی است دست به ترفند خیلی خوبی زدند. به گونه‌ای که یکی از لشکر‌های خود را در مرز با فرانسه درگیر کردند و از طرف دیگر کشور بلژیک را که کشور کوچکی است یک شبه اشغال کرده و از مرز‌های بلژیک وارد فرانسه شدند و این در حالی بود که نیرو‌های فرانسوی داشتند در استحکامات ماژینو می‌جنگیدند؛ غافل از اینکه در سوی دیگر آلمان‌ها داشتند در پاریس و زیر برج ایفل رژه می‌رفتند با این اوصاف به نظر می‌رسد که قرار است در رابطه با ایران هم این اتفاق بیفتد یعنی اگر در جریان درگیری‌های آلمان و فرانسه عرصه جغرافیایی درگیری عوض شد در مورد ایران دشمن عرصه ماهیتی درگیری را عوض کرده به گونه‌ای که ما امروز جنگ اقتصادی و هجمه‌های عملیات روانی در فضای مجازی به صورت هدایت شده و با حساب و کتاب هستیم.

فرمانده نیروی فضایی سپاه افزود: با تغییر عرصه ماهیتی درگیری قطعا کار برای ما سخت می‌شود، چون فقط جبهه شامل جنگ رزمی نیست و ما با جنگ اقتصادی و عملیات‌های روانی مواجه هستیم با این وجود در این جنگ همه باید به میدان بیایند.

وی با اشاره به اینکه امروز درگیری‌ها در حوزه دفاعی، امنیتی و اقتصادی فناورانه شده به گونه‌ای که مثلا اگر ما یک نرم افزار با قدرت اینستاگرام داشتیم خیلی از مشکلات حل می‌شد، تصریح کرد: قطعا وظیفه نیرو‌های بسیجی و کسانی که دلسوز نظام هستند در دوره‌ای که درگیری‌ها وجهه فناورانه پیدا کرده اند سنگین‌تر می‌شود. با این وجود اگر امروز کسی می‌خواهد به کشور خدمت کند بزرگترین خدمت این است که در دانشگاه‌های برتر کشور درس بخوانیم و بهترین معدل‌ها را کسب کنیم.

جعفرآبادی با بیان اینکه شهید طهرانی مقدم عاشق موشک بود و هیچ وقت بدون وضو به موشک دست نمی‌زد، تصریح کرد: امروز به دلیل شرایطی که در کشور به وجود آمده برخی‌ها مهاجرت می‌کنند، اما برخی‌ها به خاطر اسلام و انقلاب، میهن دوستی و به خاطر مردم در کشور مانده اند. با این وجود امروز بالاترین جهاد این است که هر کس از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شود بتواند کارآفرینی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جعفرآبادی شهید طهرانی مقدم دانشگاه امیرکبیر شهید طهرانی مقدم درگیری ها جنگ جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۱۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی درویشی امروز یکشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به نقش‌برجسته و بی‌بدیل خبرنگاران و رسانه‌ها در دنیا، اظهار داشت: امروز سلاح جنگ، رسانه‌ها هستند، رسانه می‌تواند نقش خط مقدم افسر جهاد تبیین باشد.

وی با اشاره به جنگ ترکیبی و ادراکی دشمنان علیه کشور و نقش رسانه‌ها در مبارزه با دشمنان دراین‌رابطه، عنوان کرد: امروز افکار عمومی دست رسانه‌ها است، رسانه می‌تواند در فرهنگ‌سازی، توسعه، ترویج ارزش‌های اسلامی و انقلابی و … مؤثر باشد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان با اشاره به برنامه‌های هفته عقیدتی و سیاسی در استان، گفت: تقدیر از معلمان نمونه و گفتمان‌سازی تجلیل از معلمان یکی از برنامه‌های این هفته در استان به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام درویشی با اشاره به اینکه تحقق هر امر و ارزشی بستگی به همت معلمان، استادان و … دارد، تأکید کرد: مبارزه با دشمن در عرصه فرهنگی و جهاد تبیین بدون معلمان قابل‌انجام نیست.

وی با اشاره به جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس و آمریکا و همچنین تظاهرات دانشجویان آمریکا علیه این جنایت‌ها و با تأکید بر زیر سوال رفتن تفکر و دموکراسی غربی در این راستا، عنوان کرد: این اتفاقات باید توسط رسانه‌ها تجزیه‌وتحلیل شود.

کد خبر 6090402

دیگر خبرها

  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • پخش گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم از شبکه خبر
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۸ اردیبهشت / ترافیک در کدام محورها سنگین است؟
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • کارگران در خط مقدم و خاکریز اول جهاد اقتصادی هستند
  • کارگران رزمندگان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • برگزاری گرامیداشت یاد و خاطره شهید شفیع زاده در تبریز