Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@10:32:12 GMT

فوتی‌های اومیکرون در اردبیل نگران‌کننده است

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۳۷۶۴۲

فوتی‌های اومیکرون در اردبیل نگران‌کننده است

روزبه مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده فوتی‌های ناشی از انتشار ویروس اومیکرون در استان اردبیل افزایش یابد و این دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما را چندین برابر کرده است.

وی تصریح کرد: هر چند استان اردبیل با ۹۶ درصد تزریق دز اول واکسن در جایگاه دوم کشور قرار گرفته و در تزریق دز دوم با ۸۷ درصد پوشش جمعیتی در جایگاه سوم است اما همچنان تعداد مراجعین تزریق دز سوم در این استان پایین است و باید مردم را ترغیب و تشویق به تزریق دز سوم بکنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از افزایش مراجعات و بار بستری‌های اومیکرون در هفته‌های اخیر خبر داد و گفت: هر چند درگیری ریوی در این سویه کمتر است اما انتشار ویروس به حدی بالاست که در خانواده‌ها ابتلای دسته جمعی گزارش می‌شود.

مقدم افزود: افرادی که دز اول، دوم و سوم واکسن را به صورت ناقص و یا نامنظم دریافت کردند، بیشتر در معرض خطر و بستری بوده و حتی آمار مرگ و میر آنها نیز بالاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ما در روزهای آتی با توجه به وضعیت نگران‌کننده اومیکرون فوتی‌های بیشتری را در استان شاهد خواهیم بود اما انتظار می‌رود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همشهریان در پیشگیری از فراگیری این موج کمک کار دانشگاه علوم پزشکی باشند.

مقدم خستگی کادر درمان و پرستاران را در ارائه خدمات به بیماران کرونایی در ۲ سال اخیر یادآور شد و اضافه کرد: با تزریق دز سوم و رعایت موازین بهداشتی تا ۴۰۰ برابر می‌توان از احتمال مرگ و میر و بستری در این پیک جلوگیری کرد.

وی بیان کرد: مطالعات نشان می‌دهد که تزریق دز سوم ایمنی بدن را افزایش داده و به سرعت زمینه جلوگیری از گسترش ویروس را در ریه و سایر قسمت‌های بدن فراهم می‌آورد.

مقدم در ادامه سخنان خود اظهار کرد: تزریق واکسن برای گروه سنی کودکان هیچ عوارض خاصی ندارد و قطعاً ایمنی آنها را با تزریق ۲ دز واکسن می‌توانیم در این شرایط سخت بیماری افزایش داده و مانع از ابتلای کودکان شویم.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر ۲۶۳ بیمار کرونایی در استان بستری هستند و شهرهای اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر در وضعیت قرمز، خلخال، سرعین، نیر و اصلاندوز در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان‌های استان نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

کد خبر 5431151

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل سویه اومیکرون کرونا مرگ و میر فوتی های کرونا پیک ششم کرونا تزریق واکسن پروتکل های بهداشتی مشگین شهر ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه خطبه های نماز جمعه آمار کرونا شیوع کرونا تبریز بارش برف واکسن کرونا سنندج گرگان بارش باران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز عکس استانها تزریق دز سوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۳۷۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاص و نوستالژی؛ طرح لو رفته از کیت سوم بایرن مونیخ برای فصل 25-2024 / عکس

فوتی هدلاینز طرح زیبایی را منتشر کرده که ظاهرا پیراهن سوم باواریایی‌ها در فصل ۲۵-۲۰۲۴ است.

طرفداری | طرح کیت سوم بایرن مونیخ برای فصل 25-2024 لو رفت.

فوتی هدلاینز مانند هر سال انتشار طرح های لو رفته از پیراهن فصل آینده تیم ها را شروع کرده است. این بار نوبت به بایرن مونیخ رسید تا فوتی هدلاینز طرح پیراهن سوم آن را منتشر کند. کیت سوم بایرن مونیخ برای فصل 25-2024 به رنگ زرد-بژ با لوگوهای قرمز روشن و نوارهای تزئینی قرمز تیره خواهد بود و همچنین در سرتاسر پیراهن لوگوی باشگاه در فصل 67-1966 دیده می‌شود. علاوه بر این، همان‌طور که پیش‌تر اعلام شده بود، آدیداس در طراحی کیت‌های 5 تیم رئال مادرید، بایرن مونیخ، یوونتوس، آرسنال و منچستریونایتد از لوگوی قدیمی و نوستالژی خود استفاده می‌کند.

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • خاص و نوستالژی؛ طرح لو رفته از کیت سوم بایرن مونیخ برای فصل 25-2024 / عکس
  • یک فوتی در حادثه واژگونی خودروی تیبا
  • معلمان ورزش در خط مقدم پرورش قهرمانان ورزشی هستند
  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • افزایش ۲۰ درصدی اعضای کتابخانه‌های فعال در استان اردبیل
  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • بی‌بی‌سی خط مقدم حمایت از رژیم صهیونیستی
  • نگران بودجه کمیته ملی پارالمپیک در سال پارالمپیک هستیم