Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها_ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز حضور مردم در تجمعات و مراکز خرید شلوغ و پُرتردد در آستانه سال نو را به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تهدیدکننده سلامت مردم برشمرد و خواهان توجه و رعایت جدی‌تر شیوه‌نامه‌های بهداشتی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، بنا بر آخرین تغییرات اعلام شده از سوی وزارت بهداشت 26 شهرستان‌‌ استان فارس در وضعیت پرخطر یا قرمز قرار گرفتند، 7 شهرستان نیز در وضعیت نارنجی هستند و 3 شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس شهرستان‌های مرودشت، بیضا، کوار، قیروکارزین، اوز، گراش و لامرد در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های بوانات، نخبگان و مهر در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند و مابقی در وضعیت قرمز یا پر خطر هستند. 

این وضعیت به معنای شیوع گسترده امیکرون و کرونا در استان فارس است به گونه‌ای که سید وحید حسینی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز نسبت به همه‌گیری این سویه و تهدید سلامت خانواده‌ها هشدار دهد.

وی همچنین امروز نیز در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا از افزایش بستری افراد دارای علائم و مبتلا به کرونا در چند روز گذشته خبر داد.

حسینی حضور مردم در تجمع‌ها و مراکز خرید شلوغ و پُرتردد در آستانه سال نو را به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تهدیدکننده سلامت مردم برشمرد و خواهان توجه و رعایت جدی‌تر شیوه‌نامه‌های بهداشتی شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست تا هرچه سریعتر به مراکز اعلام شده برای دریافت واکسن مراجعه کنند چراکه تکمیل چرخه واکسیناسیون به کنترل بیماری در جامعه کمک می‌کند.

وی بیشترین علت افزایش انتقال و شیوع کرونا را حضور افراد در تجمعات به ویژه دورهمی‌های خانوادگی و مراکز شلوغ و پرتردد دانست و توصیه کرد تا با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز، مردم از حضور و تجمع در مراکز خرید و مناطق پرتردد و شلوغ بپرهیزند.

به گفته حسینی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در این شرایط بحرانی موجب پیشگیری از افزایش و انتشار این بیماری در جامعه می‌شود.

ساده‌انگاری مردم و کاهش رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی عامل اصلی است که عباس رضائیان‌زاده، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت‌وگو با تسنیم برای به وجود آمدن وضعیت کنونی مطرح کرده که این مسئله در کنار روند کند مراجعه برای واکسیناسیون شدت گرفتن موج امیکرون را بسیار زیاد می‌کند.

ادامه موج ششم کرونا تا شب عید /تنها 33درصد اصفهانی ها دوز سوم واکسن را دریافت کرده‌انددستگاه‌های اجرایی در کنترل و مهار کرونا مشارکت کنند؛ دستورالعمل‌های قرارگاه شهید سلیمانی عملیاتی شودآمار کرونا در ایران| فوت 227 نفر در شبانه‌روز گذشته

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز راهکار مقابله با این سویه را تکمیل چرخه واکسن به ویژه تزریق دز سوم دانست و گفت: هر چه شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیشتر رعایت شود خطرات امیکرون کمتر می‌شود.

به گفته رضائیان در حال حاضر پوشش ماسک در استان فارس کمتر از 40 درصد است در حالی که این میزان باید به 90 درصد برسد تا از شدت گرفتن بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام/424 /ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیراز شیوه نامه های بهداشتی مراکز خرید استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۱۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درجلسه بررسی مشکلات بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با اشاره به کمبود پزشک متخصص در بخش بهداشت ودرمان استان گفت: سال گذشته ۹۷ پزشک متخصص در ۴۱ بیمارستان استان اصفهان به کار گرفته شدند که بیشتر آنها جذب بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان شدند.
شاهین شیرانی به تامین پزشک عمومی در بیمارستان امام حسین (ع) گلپایگان هم اشاره کرد و افزود با به کارگیری پزشکان بخش خصوصی کمبود نیروی پزشک عمومی در شیفت شب این بیمارستان مرتفع خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در مورد بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد هم گفت: در سفر سال گذشته وزیر بهداشت و درمان به شهرستان گلپایگان مقررشد، این بیمارستان در اختیار وزارت بهداشت و درمان قرار گیرد تا امکانات وتجهیزات آن تامین شود، اما تاکنون این واگذاری اجرا نشده است.
وی با بیان اینکه این بیمارستان در حال حاضر به عنوان درمانگاه خیریه به بیماران ارائه خدمت می‌کند، افزود: وزارت بهداشت سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی بیمارستان خیریه آیت الله گلپایگانی (ره) گوگد اختصاص داد، که بخش‌های اورژانس و درمانگاه این بیمارستان بازسازی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تعمیر دستگاه‌های سی تی اسکن و دیگر دستگا‌های پزشکی را وظیفه دانشگاه علوم پزشکی برشمرد و گفت: در اسرع وقت دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین (ع) تعمیر و به بیماران خدمات ارائه خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس در دست بررسی است
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی