Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترقی گفت: در دورانی که قطر در تحریم اقتصادی شورای همکاری خلیج فارس بود و ایران بهترین فرصت را داشت تا بتواند نیازهای قطر را فراهم کند، اما متاسفانه دولت روحانی نتوانست از ظرفیت بالای قطر برای صادرات استفاده کند و هیچ مسئولی از ایران به قطر سفر نکرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید رضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در گفت‌وگو با صبح توس اظهار کرد: تغییر رویکرد دولت سیزدهم نسبت به همسایگان در جهت رفع کدورت ها و احیانا کم توجهی ها که دولت قبلی نسبت به همسایگان داشت، بوده و موجب شده است که رابطه جمهوری اسلامی ایران در زمینه های اقتصادی و سیاسی با همسایگان بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این تغییر رویکرد تاکنون آثار و برکات خوبی برای جمهوری اسلامی ایران داشته است که نمونه های آن را می توان در عضویت ایران در پیمان شانگهای، در قرارداد سواپ گازی بین سه کشور شمال ایران و قراردادهای تجاری ایران و قطر مشاهده کرد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: بعد از حدود یازده سال از عدم ارتباط جدی با قطر مخصوصا در دورانی که قطر در تحریم اقتصادی شورای همکاری خلیج فارس بود و ایران بهترین فرصت را داشت تا بتواند نیازهای قطر را فراهم کند، اما متاسفانه دولت روحانی نتوانست از ظرفیت بالای قطر برای صادرات استفاده کند و هیچ مسئولی از ایران به قطر سفر نکرد تا از ظرفیت این کشور برای صادرات و توسعه اقتصادی استفاده شود.

ترقی بیان کرد: دولت آیت الله رئیسی توانسته از این فرصت به نحو مطلوبی استفاده کند و طبیعتا کشور ما ظرفیت های خوبی برای صادرات به قطر داریم که می توانیم نیازهای این کشور را در حوزه های مختلف برطرف کنیم. مبادلات گازی ایران و قطر می تواند بسیار مرقون به صرفه باشد زیرا ایران می تواند از مخزن مشترک بین ایران و قطر بهترین بهره برداری را انجام دهد و از طریق سکوهای گازی و شبکه گازی ایران، گاز قطر به فروش برود.

وی اظهار کرد: به نظر می رسد اقدامات آیت الله رئیسی در بهبود روابط ایران با همسایگان و کشورهای منطقه باب این را باز می کند که این همکاری بین ایران و کشورهای همسایه جنوب خلیج فارس را افزایش دهد و اقدامات عربستان را امارات خنثی کند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تاکید کرد: سفر رئیس جمهور به قطر باعث بازسازی هژمونی ایران در منطقه در قالب روابط با همسایگان شده است و می تواند نقش عمده ای در توسعه اقتصادی کشور داشته باشد که متاسفانه دولت پیشین در این خصوص کوتاهی کرده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برای صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۱۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران، چند روز قبل وزیر ارتباطات خبر از مطرح شدن رفع فیلتر گوگل پلی مطرح کرد، در این خصوص جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها  به خبرنگار جماران گفت: رئیس شورای فضای مجازی، شورای عالی امنیت ملی، شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس‌جمهور است؛ این‌ها بازی را بلد نیستند و فکر می‌کنند مردم نیز نمی‌فهمند و این بازی را راه انداختند که ما نقشی نداریم. رئیس جمهور می‌تواند تنها با یک خط فیلتر را بردارد، اما این کار را نمی‌کند؛ زیرا نمی‌خواهند.

وی افزود: کاری به دیدگاه زارع پور وزیر ارتباطات ندارم؛ ایشان فرد خوبی است، اما من اگر یک روز در یک دولتی وزیر باشم وقتی ببینم حرفم خریدار ندارد استعفا می‌دهم و بیرون می‌آیم؛ چرا کاسه کوزه‌ها را سر دیگران بشکنم؟! ایشان اگر نمی‌تواند به مردم بگوید. این تصمیم کاملا در اختیار هیات دولت است و فرافکنی نکنند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها مجلس، با اشاره به جریان افتادن طرح صیانت، گفت: طرح صیانت علنا از دستور کار خارج شد، ولی زمزمه‌هایی شنیدم که برخی در تلاش هستند در هفته آخر مجلس این طرح را بیاورند و امیدوارم این اتفاق نیفتد. چون معامله کردن با جریان خاص بر سر منافع مردم  قطعا به ضرر مردم است. مدت‌ها امنیت روانی مردم به خطر افتاده است. تکرار مسیرهای غلط پر هزینه‌ها خواهد بود. 

رشیدی در خصوص اینکه آیا باز هم در برابر صیانت خواهد ایستاد؟ افزود: تلاش خود را می کنم رو به روی دولت بایستیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این معاملات می تواند بر سر آینده هیأت رئیسه مجلس باشد؟ گفت: بله احتمالا همین است.

دیگر خبرها

  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • سهم بالای بخش نفت و گاز در رشد اقتصادی کشور
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی/ افزایش حدود ۶ برابری سرمایه‌گذاری در صنعت نفت در دولت سیزدهم
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • مرزهای جغرافیایی صادرات فرش باید توسعه پیدا کند
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • عزم جزم دولت برای به سرانجام رساندن مینی پالایشگاه دهدشت
  • رویدادی در جهت تقویت دیپلماسی تجاری و توسعه صادرات رقم خورد
  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد