Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-29@15:28:12 GMT

جاماندگان بالاخره سهام عدالت می گیرند

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۲۰۴۸

به گزارش اقتصادآنلاین؛ روز گذشته، محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، از موافقت با اختصاص سهام عدالت به جاماندگان خبر داد و گفت: بنده با رییس‌جمهور صحبت کردم و وی موافقت کلی خود را با تعیین تکلیف جاماندگان سهام عدالت اعلام کرد.

به گفته وی، حدود دو میلیون و سیصد هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بیش از یک میلیون و سیصد هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی، فاقد سهام عدالت هستند و این افراد باید تعیین تکلیف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین افراد تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی که فاقد سهام عدالت هستند، باید حتماً از این سهام برخوردار شوند. حدود ۲۰ میلیون نفر از افراد جامعه که واجد شرایط هستند، به هر دلیلی جامانده‌اند و سهام عدالت به آنها واگذار نشده و حتماً باید تعیین تکلیف شوند.

پورابراهیمی، ۱۴ شهریورماه سال جاری نیز، از موافقت رییس‌جمهوری برای تعیین تکلیف سهام عدالت برای جاماندگان تا پایان سال و ارجاع موضوع به سازمان برنامه و بودجه خبر داده بود. در حالی که پورابراهیمی از موافقت دولت با طرح اختصاص سهام عدالت به جاماندگان و تصویب آن ظرف دو هفته خبر ‌داد، غلامرضا مرحبا، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، احتمال بایگانی‌شدن طرح جاماندگان سهام عدالت را مطرح کرد. درواقع به دنبال این اظهارات ضد‌ و نقیض اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس بود که بسیاری از جاماندگان سهام عدالت، با سردرگمی مواجه شدند. 

با وجود اینکه پورابراهیمی، بار دیگر وعده اختصاص سهام عدالت به جاماندگان را مطرح و آنها را امیدوار کرده، اما این موضوع همچنان با ابهاماتی همراه است که مسئولان، به ویژه رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد این ابهامات، شفاف‌سازی نمی‌کنند و همین موضوع، احتمال به تعویق افتادن طرح جاماندگان سهام عدالت را افزایش می‌دهد. 

یکی از اصلی‌ترین ابهامات، به محل تامین منابع برای اختصاص سهام به جاماندگان باز می‌گردد. با وجود اینکه پورابراهیمی از پذیرفتن بار مالی این طرح توسط دولت خبر داده است، اما مسئولان دولت قبل بارها اعلام کرده بودند که منابعی برای تامین سهام عدالت جاماندگان وجود ندارد و دولت فعلی نیز، هنوز منابع این طرح را اعلام نکرده است. 

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد سهام عدالت جاماندگان اخبار مرتبط خبر خوش؛ تکلیف جاماندگان سهام عدالت روشن شد مجلس با دادن سهام عدالت به جاماندگان موافقت کرد زمان قطعی واریز سود سهام عدالت اعلام شد + جزییات زیان ۲۰ میلیون تومانی سهامداران عدالت/ سهام عدالت جاماندگان ارتباطی با بودجه ۱۴۰۱ ندارد جاماندگان سهام عدالت، امسال هم بلاتکلیف ماندند سهام عدالت جاماندگان ماند برای سال بعد ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها قیمت خودروهای جِی ام سی + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) جاماندگان بالاخره سهام عدالت می گیرند امروز هیات رییسه جلسه ای درباره طرح صیانت ندارد علت ایجاد و راه های درمان جوش های دوران بلوغ قیمت تیبا صفر چند؟ + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) درای نیدلینگ در فیزیوتراپی چیست و چه فوایدی دارد؟ ضرورت استفاده از ظرفیت‌های معدنی کشورهای منطقه / توانمندی و قدرت سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های بزرگ با خرید و فروش گونه‌ های جانوری در شب عید برخورد می شود عوارض صادرات دام سبک و سنگین تعیین شد عوارض خوابیدن با موی باز جلسه هیات رییسه مجلس پیرامون صیانت امشب برگزار می شود جبران کمبود ویتامین D در کودکان با این روش پیامک برای سال آینده گران می شود فواید بیدار شدن هر روز در یک ساعت مشخص افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت شبکه زیرساخت کشور تا ۹ ماه آینده دلیل احساس گرفتگی گلو چیست؟ قیمت زعفران کادویی (جدول) تعیین تکلیف حق الامتیاز دولت از اپراتورهای موبایل در بودجه ۱۴۰۱ قیمت خودروهای دی اس + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) لپ تاپ میت بوک ۱۴ هوآوی، مخصوص حرفه ای ها وزیر کشور: پیگیر حق آبه هیرمند هستیم باز شدن گره ۳ ساله واحدهای تولیدی مستقر در مناطق آزاد مسافران علاقه ای به واردات گوشی تلفن همراه ندارند آغاز فروش فوری سایپا از فردا (۵ اسفند) + جزییات و لینک ثبت نام چه کسانی ۵ روز قرنطینه می شوند؟ ایران به دنبال توسعه همکاری با کشورهای دوست به ویژه عمان است پیش بینی سیر نزولی آمار‌های کرونایی در آینده پرواز قیمت برنج و شکر نیسان آبی ۴۳۵ میلیون تومان شد + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) در هر صورت ایران از نقطه گریز می گذرد اعلام ترکیب پرسپولیس برابر گل گهر پاتک روسیه به تحریم های آمریکا چیست؟ پیشنهاد طب ایرانی برای از بین بردن شوره سر سهام دلاری بخریم؟ وزیر صمت به افزایش مالیات سیگار اعتراض کرد چه کسانی نباید دمنوش گل گاوزبان بخورند؟ قیمت خودروهای زوتی + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) اعتبار چک قدیم بدون محدودیت است/ هنوز ممنوعیتی برای پرداخت چک قدیمی وجود ندارد استفاده از ژلاتین و نمک برای ساخت مواد خود ترمیم شونده یخچال‌ فریزر ۲۰۰ میلیونی به بازار آمد! (جدول قیمت ها) تمدید مهلت ثبت نام در کنکور سراسری تا ۶ اسفند سفرهای نوروزی امسال برقرار است؟ چند مسکن مهر هنوز تحویل داده نشده است؟ ۲ واکسن داخلی ضد اومیکرون کد اخلاق می گیرند گزارش نشست پرالتهاب و جنجالی امروز مجلس / تکلیف سهام عدالت مشخص شد مذاکره وزیر نفت ایران با همتایان عراقی و ونزوئلایی خود ارزان ترین خودروی ساینا چند؟ + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) تحرکات روزانه صندوق های قابل معامله / ارزش معاملات صندوق های طلایی با افت ۶۸ درصدی همراه شد سود وام نوسازی مسکن اعلام شد هیات ایرانی بر خلاف طرف غربی مقتدر، مختار و مصمم است بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سهام عدالت جاماندگان سهام عدالت به جاماندگان جاماندگان سهام عدالت کمیسیون اقتصادی مجلس سهام عدالت جاماندگان جدول قیمت کامل ۴ اسفند ۱۴۰۰ تعیین تکلیف اختصاص سهام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۲۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم سلمانی با اشاره به لزوم اعلام مواضع وزارت آموزش و پرورش در خصوص صندوق ذخیره و ضمن تبریک حماسه‌سازی ایران مقتدر در مقابله با صهیونیسم اظهار داشت: فلسفه وجودی صندوق ذخیره فرهنگیان حمایت و کمک به تأمین مالی فرهنگیان به‌عنوان اصلی‌ترین رکن آموزشی کشور بوده و معطوف به بازنشستگی است.

وی ادامه داد: این مجموعه‌سازمانی اقتصادی با برخورداری از اعتماد روزافزون فرهنگیان کشور و مورد حمایت دولت است که با فعالیت اقتصادی نظیر اداره شرکت‌ها، بر سرمایه‌گذاری و سهام‌داری شرکت‌ها و صنایع بزرگ از جمله نفت، پتروشیمی و معادن و ارائه خدمات به فرهنگیان در جهت ارتقا سطح فرهنگیان است.

سلمانی با اشاره به اینکه تقویت معیشت فرهنگیان از طریق صندوق ذخیره قابل‌تحقق است، تصریح کرد: خلق ثروت برای اعضا و سهام‌داران به‌ویژه برای فرهنگیان به‌عنوان سرمایه‌گذاران اصلی صورت می‌پذیرد و اعتماد آفرینی باید در دستور کار باشد.

مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان استان اصفهان بیان داشت: اهتمام به افزایش بهره‌وری وظیفه صندوق ذخیره است و این صندوق در تلاش است تا به نحوی عمل کند که امور آموزش و پرورش نظیر بیمه، لیزینگ و خدمات مختلف و… له صندوق ذخیره محول شود.

وی اذعان داشت: هنرستان‌ها می‌توانند واحدهای تولیدی خوبی برای صندوق ذخیره باشند که این امر رویکردی بسیار مهم در صندوق ذخیره و می‌تواند نقش مهمی در راستای شعار جهش تولید ایفا کند.

سلمانی خاطرنشان کرد: ایجاد قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت برای فرهنگیان در صندوق ذخیره از برنامه‌های صندوق ذخیره است و این ظرفیت مهم و قابل‌دسترسی است.

کد خبر 6091198

دیگر خبرها

  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • واکنش کنایه آمیز مقام دولتی به انتقادات مجلس از قیمت دلار و وضعیت بازار ارز
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • خبرخوش برای سهامداران عدالت/تا این تاریخ سود را پرداخت می‌کنیم
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده‌اند بخوانند
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • دارندگان سهام عدالت برای دریافت سود عجله کنند / فرصت یک هفته‌ای برای دریافت معوقات سود سهام عدالت
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • افرادی که سهام عدالت دریافت نکرده اند این مطلب را بخوانند