Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، در معاملات امروز چهارم اسفند‌‌ماه ۱۴۰۰ در بورس انرژی ایران، شرکت «توسعه نفت و گاز صبا اروند (سهامی خاص)» با انتشار اوراق سلف موازی نفت خام سنگین صادراتی اقدام به تامین مالی به مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال کرد و به این ترتیب بازار مشتقه بورس انرژی ایران میزبان عرضه ۹۸۳ هزار و ۸۴۱ قرارداد سلف موازی نفت سنگین صادراتی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اوراق توسط شرکت «کارگزاری خبرگان سهام» عرضه شده و متعهد پذیره‌نویسی آن شرکت «تامین سرمایه کاردان» بوده‌است. معاملات ثانویه این قراردادها حداکثر ۱۰روز کاری پس از پایان دوره عرضه اولیه شروع می‌شود و آخرین روز معاملاتی و تاریخ سررسید قراردادها نیز چهارم اسفندماه ۱۴۰۲ است.

بازارگردان این اوراق شرکت «تامین سرمایه کاردان» بوده و حداقل سفارش انباشته بازارگردان یک درصد حجم کل اوراق، دامنه مظنه بازارگردان حداکثر ۲ درصد تعهد خرید بازارگردان و حداقل تعهد روزانه معاملات بازارگردان سه درصد حجم کل اوراق، تعیین شده‌است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: اوراق سلف نفت بورس انرژی تامین مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدهی صنعت برق به بورس انرژی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گفته آقای رجبی مشهدی، با اصلاح مالی صنعت برق، حساب‌های وکالتی شرکت‌های توزیع، ماهانه تا دو هزار میلیارد تومان پُر می‌شود.

مدیر عامل شرکت توانیر افزوده: براساس هدف گذاری انجام شده، تامین برق مورد نیاز کشور از بورس به ۶۰ درصد می‌رسد و قرار است تا پایان برنامه هفتم، ۲۱۰ تراوات ساعت از برق کشور با بورس یا قرارداد‌های دوجانبه تأمین شود.

دیگر خبرها

  • بدهی صنعت برق به بورس انرژی
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • مهم‌ترین چالش‌ها در بازار اوراق رهنی مسکن
  • جزییات برگزاری اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی در سال ۱۴۰۳
  • شروع طوفانی هفته دوم معاملات برق در بورس انرژی
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • ارزش معاملات بورس انرژی از ۱۲۱ میلیارد تومان عبور کرد