Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@18:17:16 GMT

شبهات پیرامون پرداخت زکات باید پاسخ داده شود

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۲۴۱۶

شبهات پیرامون پرداخت زکات باید پاسخ داده شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری ظهر چهار شنبه در شورای زکات خراسان شمالی بر ضرورت تبیین زکات به‌عنوان واجب الهی در جامعه تأکید کرد و اظهار داشت: مردم باید نسبت به اهمیت توجه به پرداخت زکات آگاه شوند تا بسیاری از شبهات مطرح‌شده در این زمینه برطرف شود.

رئیس شورای زکات خراسان شمالی اضافه کرد: اکنون به دلیل خشک‌سالی برخی شبهات در بین مردم در خصوص بی‌توجهی به پرداخت زکات به وجود آمده که رفع این‌گونه مسائل نیازمند آگاه‌سازی مردم نسبت به واجب بودن زکات و برکات آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید الهی راد، دبیر شورای زکات خراسان شمالی نیز در این نشست از رشد ۳۶ درصدی پرداخت زکات در استان خبر داد و بیان کرد: کشاورزان و مردم نیکوکار استان طی امسال ۲۷ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۶ درصد رشد داشته است.

وی یادآور شد: ۷۷ درصد این رقم به میزان ۲۱ میلیارد تومان برای رفع نیاز محرومان در بخش تأمین جهیزیه، درمان بیماران، کمک به تحصیل دانش آموزان، احداث و تعمیر مسکن مددجویان و تأمین معیشت و کمک موردی به مددجویان هزینه شده است.

الهی راد خاطرنشان کرد: ۲۳ درصد این مبلغ نیز معادل ۶ میلیارد تومان برای ساخت پروژه‌های عمرانی استان شامل احداث و مرمت مساجد، خانه عالم، حوزه علمیه، حسینیه و سایر پروژه‌های عمرانی هزینه شده است.

دبیر شورای زکات خراسان شمالی در ادامه به اقدامات شاخص این نهاد در حوزه زکات اشاره کرد و ادامه داد: به‌منظور فرهنگ‌سازی در حوزه زکات، طی امسال ۱۷ مرکز نیکوکاری تخصصی زکات راه‌اندازی شده است.

وی گفت: همچنین امسال به همت شورای زکات استان بیش از ۷ هزار بسته معیشتی از محل زکات برای نیازمندان خریداری و اهدا شده است.

کد خبر 5432117

منبع: مهر

کلیدواژه: زکات شورای عالی زکات رضا نوری نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا تبریز بارش برف واکسن کرونا گرگان شیراز عکس استانها بارش باران سنندج اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز شورای زکات خراسان شمالی پرداخت زکات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۲۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی

حسن روحانی در دیدار دوره‌ای با معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که دیروز برگزار شد، با تبریک روز کارگر و معلم به این دو قشر مهم جامعه، از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.   به گزارش سایت حسن روحانی او در بخشی از اظهارات خود  از انتشار پاسخ خود به نامه شورای نگهبان برای ردصلاحیت در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در آینده‌ای نزدیک خبر داد و تصریح کرد: من به ایرادات شورای نگهبان پاسخ خواهم داد تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند.   موارد ردصلاحیت یکی ادعای اهانت به قوه قضائیه و شورای نگهبان است و دیگری عدم ایستادگی در برابر غرب و اشکال در اجرای برجام و… این پاسخ هم به این دلیل است که باور دارم جایگاه شورای نگهبان مقدس است و این شورا شکل گرفته تا مردم اطمینان حاصل کنند قوانین تدوین‌شده خلاف موازین اسلامی و قانون اساسی نیست.   اگر داوری شورای نگهبان مورد تردید قرار بگیرد، به جمهوریت و اسلامیت ما ضربه وارد خواهد شد. مجلس اقلیت، دولت اقلیت و خبرگان اقلیت به نفع کشور و نظام نیست. به همین جهت باید احساس مسئولیت کنیم، ساکت ننشینیم و مردم را به مشارکت در همه امور و پشتیبانی از نظام و کشور تشویق کنیم کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • غلامحسین امیرخانی به پرسش‌هایتان درباره نستعلیق پاسخ می‌دهد
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • افشای دلایل رد صلاحیت حسن روحانی
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی از سوی شورای نگهبان
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر اعلام شد
  • پاسخ آیت‌الله فیاضی به سؤالی پیرامون رفع اضطراب
  • خمس و زکات در عین وجوب یک امر داوطلبانه است
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • زکات مستحبی گره های اقتصادی جامعه را می گشاید