Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، احسان شریفی امروز در نشست خبری که بعد از بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی منطقه برگزار شد، اضافه کرد:آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها به عهده وزارت نیروست و هر کدام از پلاک‌ها که وزارت نیرو اعلام کند دستور قضایی برای تخریب آن صادر خواهد شد.

او همچنین به اعتراضات مردم کن به فریز شدن محدوده و صادر نشدن مجوز ساخت‌وساز اشاره کرد و توضیح داد: تا وقتی که طرح تفصیلی کن توسط شهرسازانی طراحی شود که برای آن پیوست اجتماعی نداشته باشند، چنین اتفاقات و اعتراضاتی را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین خاطر از شورای عالی شهرسازی و معماری درخواست می‌کنم که در محله کن با ساکنین منطقه صحبت کنند و با قدم زدن در این محدوده شرایط رها شدگی باغات کن را رصد کند. در حال حاضر در بهترین حالت برای املاک کن تا سه طبقه اجازه ساخت‌وساز داده می‌شد در حالی که با شرایط موجود اقتصادی نیست که این ساخت‌وساز انجام شود. این مواردی است که باید به صورت جدی به آنها توجه شود.

مهمترین موضوعاتی که شهردار منطقه ۵ تهران در نشست خبری امروز مطرح کرد به شرح زیر است:

 یکی از ایراداتی که در موضوع طرح تفصیلی کن وجود دارد این است که کمیته‌ای به نام صیانت از باغات کن در شورای عالی شهرسازی و معماری متولی صدور مجوز در «کن» است که متولی برگزاری آن و تشکیل این کمیته مشخص نیست و ابهام دارد. در جلسه هفته پیش با شورای عالی شهرسازی و معماری مواردی که مانع صدور پروانه می‌شدند را اعلام کردیم که قول دادند پس از بررسی و ارائه پیشنهادهای ما نسبت به اصلاح شرایط موجود و خروج از بن‌بست در این محدوده در حوزه ساخت‌وسازها اقدام لازم صورت بگیرد. برای نیمه شعبان پروژه مجموعه ورزشی کن برای محله اکباتان میدانگاه محوطه شمالی متروی صادقیه و چند بوستان محله‌ای با اعتبار حدود ۵۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می رسد و پروژه‌های دیگری با حدود ۴۰ میلیارد تومان در عید سعید فطر افتتاح می شود. برخی ساخت‌وسازهای غیرمجاز شامل کافه و رستوران‌های احداث شده در بستر رودخانه با همکاری وزارت نیرو شامل ۱۸ پلاک در بستر رودخانه تخریب شد. فضاهای امن معتادین متجاهر در محدوده دره فرحزاد کاملا پاک شده اما حدود ۱۱۰ تا ۱۲۰ معتاد متجاهر در محدوده تردد دارند که در قرارگاه اجتماعی مقرر شد با اختصاص ظرفیتی نسبت به جمع‌آوری این معتادین و پاکسازی کامل محدوده اقدام شود. در این محدوده ۱۸ پلاک قرمز و چند پاتوق وجود داشت؛ ۱۶ پلاک در این محدوده تخریب و دو پلاک نیز به دلیل سکونت در آن پلمب و تردد در آنها متوقف شده است. کد خبر 659404 برچسب‌ها منطقه ۵ شهرداری تهران رودخانه اعتیاد - معتاد مدیریت شهری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۵ شهرداری تهران رودخانه اعتیاد معتاد مدیریت شهری بستر رودخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرپرست شهرداری منطقه ۱۹ تهران گفت: بخش‌هایی از اراضی بایر و فضا‌های بی دفاع شهری در ناحیه سه این منطقه به محل تجمع معتادان متجاهر، کارتن خواب‌ها و انواع آسیب‌های اجتماعی تبدیل شده بود که برای جلوگیری از گسترش این مکان‌ها ضمن شناسایی نقاط آلوده، این مکان‌ها تسطیح و پاکسازی شد.

حسین اخگر پور افزود: با اجرای این عملیات، ۱۴ هکتار از اراضی منطقه ۱۹ در محدوده کوره‌های آجرپزی پاکسازی شد.

به گفته این مسئول ، در محل‌های پاکسازی و تسطیح شده، گشت زنی مستمر انجام می‌شود تا از تبدیل دوباره این محل‌ها به محل تجمع معتادان متجاهر، کارتن خواب‌ها و انواع آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • اینجا غزه نیست؛ بمباران هم نشده است! | اینجا اوکلاهما است که خانه ها بر اثر گردباد تخریب شده اند ... + فیلم
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم