Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@15:04:05 GMT

ظرفیت پهنای باند بین‌الملل کشور ۲۰ درصد اضافه شد

تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۴۴۲۷۵۵

ظرفیت پهنای باند بین‌الملل کشور ۲۰ درصد اضافه شد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه مراسم افتتاح پروژه های شرکت ارتباطات زیرساخت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا در دو سه ماه گذشته یکباره کیفیت اینترنت بد شده است؟ گفت: در دو سه ماه اخیر کیفیت اینترنت نامطلوب نبوده است.

وی ادامه داد: آمارهای جهانی و داخلی مثل ابرآروان این موضوع را تایید می کند که در دو سه ماه اخیر اتفاق ویژه ای نسبت به گذشته رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: همواره به دنبال افزایش کیفیت شبکه هستیم و از شهریورماه سال جاری که عهده دار مسئولیت شده‌ ام، متناسب با نیاز مردم زیرساخت‌ های ارتباطی کشور را آنچه که در اختیار حاکمیت بوده است را تقویت کردیم و نسبت به ارتقای کیفیت شبکه زیرساخت کشور اقدام کردیم.

وی گفت: همچنان که امروز هم شروع به افزایش ظرفیت زیرساخت کشور کرده‌ ایم و تا جایی که امروز آقای فتاحی (معاون وزیر ارتباطات) هم گفتند که کیفیت شبکه را آنقدر بالا بردیم که ظرفیت جدیدی برای ترانزیت داده از خاک ایران فراهم را کنیم و ۴۰ درصد به ظرفیت ترانزیت داخل کشور افزوده شده است.

ظرفیت پهنای باند بین‌الملل کشور ۲۰ درصد اضافه شد

زارع پور در پاسخ به سوالی درباره افزایش ظرفیت پهنای باند بین الملل، تصریح کرد: نزدیک به ۲۰ درصد به ظرفیت پهنای باند بین‌الملل اضافه شده است و هر چقدر هم که نیاز باشد در تعامل با شورای عالی فضای مجازی و مرکز ملی فضای مجازی که سیاستگذار در این حوزه هستند نیاز کشور را تامین می‌کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات توضیح داد: آنچه که در روزهای اخیر باعث اختلال در شبکه شده بود و توضیحی هم درباره آن دادم دلایل بلندمدت و کوتاه مدتی دارد.

وی ادامه داد: درباره دلایل بلندمدت آن صحبت کرده ام و در فضای مجازی هم درباره آن توضیح دادم که شبکه ثابت که مادر شبکه‌ های کشور است در ۱۰ سال گذشته توسعه مناسبی نداشته است و شبکه متناسب با نیاز ترافیک امروز توسعه پیدا کرده است.

به گفته زارع پور، برای حل این مشکل به وزارت ارتباطات هم اقداماتی را که انجام داده است همچنان که در جلسه اخیر هیئت دولت از سازمان برنامه و بودجه درخواست کردیم که از اعتبار بودجه سال ۱۴۰۰ اعتباری را به مخابرات اختصاص دهند که بتواند زیرساخت‌ های خود را به ویژه در استان هایی که وضعیت بحرانی نوسازی کنند.

زارع پور ادامه داد: آنچه که در روزهای گذشته در روزهای اخیر باعث نگرانی مردم شده بود، بخشی مربوط به مشکلات بلندمدت شبکه و بخشی مربوط به شبکه مخابرات بود. شبکه مخابرات در چند استان کاملا مسدود شده بود و پر ازدحام بود به طوری که در برخی از ساعت بیش از ۹۶ درصد از لینک‌ های مخابرات پر بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سه چهار روز گذشته حدود ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه به ظرفیت مخابرات اضافه کردیم و کمک کردیم که مشکل حل شود و نتایج این اقدام را مردم در یکی دو روز آینده خواهند دید.

 دلیلی ندارد که از یک سو پروژه FTTX افتتاح کنیم و از سوی دیگر به دنبال محدودیت باشیم

وی در پاسخ به این سوال که چرا اینستاگرام از ساعتی به بعد کند می شود و گفته شده که پهنای باند کمتری نسبت به قبل وارد کشور می‌ شود، گفت: مثل روال گذشته پهنای باند لازم را برای نیازهای کشور افزایش می‌ دهیم. نیاز نیست در این باره عدد اعلام کنیم و هیچ وقت در دولت گذشته هم آمار شفاف به این شکل وجود نداشته است.

وی تاکید کرد: به عنوان وزیر ارتباطات مکلف هستم که ارتباطات با سرعت برای مردم فراهم کنم؛ همچنان که امروز هم رئیس محترم جمهور دستور دادند که ارتباطات با سرعت برای مردم فراهم شود و این کار وظیفه دولت است.

وزیر ارتباطات گفت: نگاه دولت سیزدهم به این حوزه فرصت محور است، دلیلی ندارد که از یک طرف پروژه FTTX افتتاح کنیم و از سوی دیگر به دنبال محدودیت باشیم البته که سیاست گذار در این حوزه شورای عالی فضای مجازی اما دولت که متولی حوزه است کاملاً به دنبال توسعه است و نگاه ایجابی دارد. 

زارع پور افزود: مشکل مخابرات در کل شبکه تأثیرگذار است؛ زیرا تمامی شبکه داخل شهرها و بین استان‌ها با مخابرات است و حتی هر سه اپراتور تلفن همراه شبکه خود را از مخابرات تهیه می کنند. بنابراین مشکل مخابرات فقط در لایه دسترسی اثر نمی‌ گذارد بلکه در لایه انتقال داخل شهرها و استان‌ها هم تاثیرگذار بوده است.

به گفته وی، وقتی اینترنت ثابت در خانه مشکل داشته باشد مردم به سراغ تلفن همراه می‌ روند و بارها گفته ام که تلفن همراه فرکانس است و ابتدا و انتهای آن مشخص است و بیش از یک ظرفیت را نمی‌توان از آن انتظار داشت که جوابگو باشد.

وی تاکید کرد: راهبرد اساسی من و نسخه شفا بخش توسعه ارتباطات ثابت در کشور است.

آنچه درباره افزایش پهنای باند در جلسه شورای عالی فضای مجازی گذشت

خبرنگار فارس پرسید: در جلسه شورای عالی فضای مجازی که گفته شده بود وزیر ارتباطات در خواست افزایش پهنای باند بین الملل را داده‌ اند و این موضوع با مخالفت شورا مواجه شده و پس از آن این موضوع تکذیب شد، چه گذشت؟

زارع پور در پاسخ به سوال فارس، گفت: من دبیر و سخنگوی شورا نیستم و شورا دبیر و سخنگو دارد؛ آنچه به عنوان وزیر ارتباطات در جلسه مطرح کردم برنامه یکساله وزارت ارتباطات برای افزایش پهنای باند کشور بود که به دلیل کمبود وقت رئیس جمهور دستور دادند که بررسی کارشناسی بیشتری روی موضوع صورت گیرد و در جلسه بعدی درباره آن تصمیم‌ گیری می شود.

وی تاکید کرد: هیچ کس در دولت به دنبال محدودیت نیست؛ همچنان که رئیس‌جمهور هم امروز همانطور که شعار ایشان در ایام انتخابات بود بر ارائه اینترنت با کیفیت تاکید کردند.

طرح حمایت اصلاح نشود با بخش‌ هایی که احساس می‌ کنیم مشکل دارد، مخالفت می کنیم

زارع پور درباره طرح حمایت، گفت: مجلس تصمیم‌گیر و قانون‌گذار است و ما مشارکت می‌ کنیم تا اشکالات طرح برطرف شود. در ۱۲ سال گذشته و از سال ۱۳۸۸ و قانون جرائم رایانه‌ای تا امروز، در این حوزه قانون‌گذاری نداشتیم و اکنون فرصت مناسبی است که بتوانیم مبتنی بر تجربیات جهانی، قاعده‌گذاری انجام دهیم؛ به طوری که در عین حال که فضا سامان می‌ یابد، نگرانی مردم و کسب‌وکارها را هم برطرف کنیم. مردم حق دارند نگران باشند و نمایندگان ما در اغلب جلساتی که تشکیل شده، حضور فعال داشتند که این قانون‌گذاری به نفع مردم باشد.

زارع پور گفت: قرار نیست هر سازمان برای خودش نسخه‌ ای داشته باشد. مرجع رسیدگی به این طرح، کمیسیون ویژه‌ است.

تلاش می‌ کنیم که طرح کارشناسی، مبتنی بر واقعیت و مانند قاعده گذاری هایی که در دنیا اتفاق می‌افتد باشد تا درباره موضوعات جدیدی که به وجود می‌ آید را هم بتوانند کارآمد باشد.

وزیر ارتباطات گفت: بخشی از مشکلات طرح حل شده است؛ همچنان که می بینیم نسخه بیست و ششم تیرماه با نسخه اولیه که رای گیری شد بسیار متفاوت شده است. تلاش ما این بوده که طرح را به مسیری برگردانیم که چارچوبی برای تنظیم‌ گری فضای مجازی ترسیم شود، بخشی توفیق داشتیم و بخشی هم امیدوارم در آینده‌ و در بررسی جزئیات این اتفاق بیفتد. در غیر این صورت اگر این تغییرات اتفاق نیفتد، موضع وزارت ارتباطات هم متفاوت خواهد شد و با آن بخش‌ هایی که احساس می‌ کنیم مشکل دارد، مخالفت می کنیم، در حال حاضر هم مکاتباتی را انجام دادیم و نسبت به برخی از بندها ابراز نگرانی کردیم که باید حتما مورد نظر نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و اصلاح شود. 

وی ادامه داد: در ادامه کار باید ببینیم در ادامه مجلس چه اتفاقی می‌ افتد، اول مجلس باید تکلیف خودش را روشن کند، در همین ۲۴ ساعت چند بار خبر تصویب و رد این طرح از سوی مجلس شنیده شد و باید ببینیم چه مسیری در آنجا در پیش گرفته می‌شود. اما مرجع مجلس شورای اسلامی است و قانونا حق آنها است، ما هم مجری هستیم و تلاش می‌ کنیم در فرآیند قانون‌گذاری مشارکت فعال داشته باشیم تا آنچه که مصوب می‌شود، به مصلحت کشور، مردم و کسب‌وکارها باشد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اینترنت ظرفیت پهنای باند بین الملل شورای عالی فضای مجازی وزیر ارتباطات زارع پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۲۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران

استاندار تهران، گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران زندگی می‌کنند، لذا در تلاش هستیم تا با دستگیری افراد غیرمجاز و خروج آن‌ها از کشور سطح غیرمجازی را با سرعت بسیار زیادی کاهش دهیم، زیرا بخش بزرگی از ظرفیت‌ها در اختیار اتباع است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از استان تهران، علیرضا فخاری عصر امروز در آیین "سپاس معلم" که با حضور اعضای شورای اداری استان تهران برگزار شد، با اشاره به وظایف شورای اداری، اظهار داشت: استان تهران دارای ویژگی‌های خاص است که البته در میان سایر استان‌ها مظلوم و مغموم نیز بوده و در این فرصت به‌صراحت عرض می‌کنم نمایندگانی که از استان تهران در مجلس شورای اسلامی حضور دارند باید در این دوره برای احقاق حقوق استان تهران همت کنند.

وی با بیان اینکه شأن استان تهران این نیست که در جایگاه سی و یکم بودجه‌ای کشور قرار بگیرد، افزود: توسعه در استان تهران نیازمند جنب‌وجوش و حرکت و برنامه‌ریزی دقیق از سوی مسئولان و مدیران در قالب چارچوب‌ها و اصول است تا شاهد تغییر وضعیت در استان تهران باشیم.

استاندار تهران در ادامه با بیان اینکه پویایی استان تهران به پویایی مدیران و مسئولان گفت: به‌رغم اینکه استان تهران یک‌چهارم ظرفیت تولید کشور را دارد و 52 درصد سهم مالیات کشور در استان تهران دریافت می‌شود، هنوز با ظرفیت اقتصادی فاصله داریم.

فخاری با تأکید بر اینکه به‌کارگیری ظرفیت‌های اقتصادی با شعار سال به‌منزله یک انقلاب است، ابراز داشت: متأسفانه جریان برنامه‌ریزی در استان تهران به‌شدت ضعیف است و این در حالی است که به همه مدیران و مسئولان ابلاغ شده است که باید برنامه‌ریزی دقیق و منسجم داشته باشند و نظام بودجه‌ای و اولویت‌های آن‌ها مشخص باشد و جهت‌گیری‌ها برای برنامه 5 ساله در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم پروژه‌های نیمه‌کاره را هر چه زودتر تمام کنیم، زیرا که هزینه‌های آن در حال افزایش است که در این صورت هم نیاز مردم تأمین خواهد شد و هم تکالیف مدیران مشخص می‌شود.

وزیر کشور: دیگر قادر به پذیرش بیشتر اتباع نیستیم

فخاری با اشاره به موضوع اتباع گفت: نزدیک به 50 درصد از اتباع کشور در استان تهران زندگی می‌کنند که البته در تلاش هستیم تا با دستگیری افراد غیرمجاز و خروج آن‌ها از کشور سطح غیرمجازی را با سرعت بسیار زیادی کاهش دهیم.

استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: سطح مجازی اتباع نیز در حوزه‌های اقتصادی، اجرایی، فرهنگی و غیره سازمان‌دهی می‌شود، زیرا که در حال حاضر بخش بزرگی از ظرفیت‌های استان تهران در اختیار اتباع است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت
  • سکونت ۵۰ درصد از اتباع کشور در استان تهران
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می رود
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود