Web Analytics Made Easy - Statcounter

«دنیس پوشیلین» رهبر جمهوری خودمختار دونتسک روز چهارشنبه درخصوص حمله قریب‌الوقوع اوکراین به این ناحیه روس‌زبان هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، پوشیلین در جمع خبرنگاران گفت: «دشمن در حالت تهاجمی قرار دارد. اوکراین هر لحظه ممکن است حمله‌ای را ترتیب دهد».

او در ادامه مدعی شد، در خاک این جمهوری که استقلال آن روز دوشنبه از سوی مسکو اعلام شده، در حال حاضر هیچ نیروی نظامی از روسیه حضور ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوشیلین با این حال گفت: «اما در صورتی که شاهد خشونت از سوی اوکراین باشیم چنین چیزی ممکن است. اسنادی که امضا کرده‌ایم به ما اجازه می‌دهد [از ارتش روسیه] درخواست کمک کنیم».

دنیس پوشیلین رهبر جمهوری خودمختار دونتسک

بعد از تصمیم «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک از اوکراین، رسانه‌ها گزارش دادند پوتین به ارتش روسیه دستور داده برای انجام مأموریت «حفاظت از صلح»، وارد مناطق دونتسک و لوهانسک، در شرق اوکراین شود.

برخی رسانه‌های غربی با انتشار ویدئویی مدعی شدند اولین یگان‌های ارتش روسیه در حال ورود به جمهوری‌های خودخوانده دونتسک و لوهانسک هستند

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بامداد سه‌شنبه در این‌باره ادعا کرد: «اعزام نیروهای حافظ صلح پوتین به دونتسک و لوهانسک تجاوز آشکار به اوکراین و نقض تمامیت ارضی و حاکمیت آن است»./فارس

 تخلیه سفارت روسیه در اوکراین آغاز شد

 

سفارت روسیه در اوکراین از آغاز فرایند خروج کارکنان این سفارتخانه از اوکراین خبر داد.

 

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دنیس گولنکو» وابسته مطبوعاتی سفارت روسیه در اوکراین اعلام کرد که سفارت روسیه در «کی‌یف»، تخلیه کارکنان خود را آغاز کرده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «ریانووستی» روسیه، خروج کارکنان سفارت روسیه در اوکراین در حالی صورت گرفته است که وزارت خارجه فرانسه یک روز قبل اعلام کرده بود که در آینده‌ای نزدیک، مسکو کارکنان سفارتخانه خود در اوکراین را خارج خواهد کرد.

همزمان با افزایش تنش روسیه و اوکراین و اوج گیری تنش‌های دیپلماتیک، وزارت خارجه روسیه شبانگاه گذشته (سه شنبه سوم اسفند ماه) به وقت تهران از خارج ساختن دیپلمات‌های خود از «کی‌یف» خبر داد.

پیشتر، «آندری رودنکو» معاون وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» گفته بود: «روسیه امکان خروج دیپلمات‌های خود از اوکراین را برای محافظت از آنها برابر تحریکات احتمالی کی یف و کشورهای ثالث رد نمی‌کند.»

وزارت امور خارجه اوکراین روز سه شنبه کاردار خود در روسیه را به دلیل به رسمیت شناختن استقلال «دونتسک» و «لوهانسک» توسط روسیه خارج کرد و آلمان نیز سفیر روسیه در برلین را به وزارت خارجه فراخواند.

این در حالی است که آلمان نیز سفیر روسیه را در پی حوادث اخیر فراخوانده است. وزارت خارجه آلمان اعلام کرده که به دنبال اقدام روسیه در به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک سفیر روسیه را فراخوانده است. روسیه تاکنون واکنشی به این مسئله نشان نداده است.

رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه با به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک دستور داد نیروهای روسیه در این مناطق مستقر شوند تا از آنها برابر اقدام نظامی احتمالی نیروهای اوکراینی دفاع کنند.

 اولین واکنش رسمی تل‌آویو به تحولات شرق اوکراین

سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در اولین واکنش رسمی به تحولات اوکراین اعلام کرد که این رژیم از امنیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «لیور خیاط» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز به تحولات شرق اوکراین واکنش نشان داد و از به رسمیت شناخته شدن دو منطقه لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین از سوی روسیه ابراز نگرانی کرد.

وی در پیامی که در صفحه توییتری خود منتشر کرد، نوشت: «اسرائیل از امنیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می کند و نگران اقدامات انجام شده در شرق این کشور است».

خیاط در یک رشته توییت در خصوص تحولات اوکراین پیشنهاد ارائه کمک برای رفع مسئله اوکراین را مطرح کرد و نوشت: «اسرائیل خود را در نگرانی‌های جامعه بین‌الملل در خصوص گام‌های برداشته شده در شرق اوکراین و تشدید جدی اوضاع شریک می‌داند و برای یک راه‌حل دیپلماتیک که به آرامش منتهی شود، امیدوار است و در صورت درخواست، آماده کمک است».

این مقام صهیونیست ضمن ابراز نگرانی از اوضاع صهیونیست‌ها و یهودیان ساکن شرق اوکراین ادامه داد: « اسرائیل از تمامیت ارضی و حاکمیت اوکراین حمایت می‌کند. اسرائیل نگران رفاه هزاران شهروند اسرائیلی ساکن در اوکراین و رفاه جامعه بزرگ یهودیان در این کشور است».

خیاط با ابراز آمادگی در خصوص کمک‌های بشردوستانه رژیم صهیونیستی به اوکراین نوشت: «اسرائیل آماده و مایل است تا فوراً کمک‌های بشردوستانه را بر اساس نیاز این کشور به اوکراین منتقل کند و در این خصوص این موضوع با مقامات اوکراینی در تماس است».

وی در پایان تأکید کرد: «اسرائیل به گفت‌وگو با شرکای خود در مورد راههایی برای بازگرداندن تلاش‌های دیپلماتیک به مسیر اصلی ادامه می دهد».

در پی تصمیم روسیه برای به‌رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» و اعزام نیروی نظامی به این مناطق، کشورهای اروپایی و غربی فشارها به روسیه برای منزوی کردن این کشور را تشدید بخشیده‌اند.

 جانسون: تسلیحات «مرگبار دفاعی» بیشتری به اوکراین می‌فرستیم

نخست‌وزیر انگلیس در جلسه پارلمان گفت، کشورش تسلیحات مرگبار دفاعی بیشتری برای اوکراین می‌فرستد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه گفت، کشورش «تسلیحات مرگبار دفاعی» بیشتری برای اوکراین می‌فرستد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، جانسون در جلسه پارلمان انگلیس گفت: «با توجه به رفتارهای روسیه که به‌طور فزاینده‌ای تهدیدآمیز هستند و در راستای حمایت‌های قبلی، انگلیس در آینده نزدیک بسته حمایتی نظامی بیشتری به اوکراین می‌فرستد».

نخست‌وزیر انگلیس افزود: «این‌ها کمک‌های مرگبار در قالب سلاح‌های دفاعی و کمک‌های غیر مرگبار به اوکراین خواهند بود».

او در پاسخ به سوال «کر استارمر» رهبر حزب کارگر درباره احتمال لغو مجوز پخش شبکه روسی «راشا تودی» در انگلیس گفت، وزیر فرهنگ در حال بررسی این مسئله از طریق «آفکام» سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ای انگلیس است.

جانسون روز گذشته (سه‌شنبه) نیز مدعی شده بود: «ولادیمیر پوتین حاکمیت اوکراین و قوانین بین‌المللی را نقض کرده است. ما فورا بسته‌ای از تحریم‌ها را علیه منافع اقتصادی روسیه اعمال خواهیم کرد. این کاملاً حیاتی است که تسخیر یک کشور اروپایی موفق نشود و پوتین شکست بخورد».

اظهارنظر این مقام ارشد غربی در شرایطی مطرح شده که مقام‌های ارشد روسیه اعلام کرده‌اند که مسکو برای حفاظت از جان ساکنان دونتسک و لوهانسک در برابر حملات ارتش اوکراین، استقلال این دو جمهوری را به رسمیت شناخته است.

پس از دستور روسیه برای اعزام نیروی حافظ صلح به شرق اوکراین، جانسون تحریم‌هایی را علیه پنج بانک روسی و سه میلیاردر اعلام کرد. نخست‌وزیر انگلیس مدعی شد که اقدامات روسیه به منزله «تهاجم مجدد» به اوکراین است که بخش‌هایی از آن در سال ۲۰۱۴ به‌طور «غیرقانونی» توسط روسیه ضمیمه شد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: اوکراین سفارت روسیه در اوکراین دونتسک و لوهانسک نخست وزیر انگلیس رسمیت شناختن حاکمیت اوکراین ارضی و حاکمیت وزارت خارجه شرق اوکراین بین الملل سه شنبه مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت

وزارت دفاع روسیه امرو (پنج‌شنبه) اعلام کرد نیروهای مسلح روسیه کنترل کامل روستای «بردیچی» در منطقه دونتسک واقع در شرق را به دست گرفتند.

به گزارش ایسنا، نیروهای مسلح روسیه در حالی کنترل کامل روستای بردیچی در دونتسک را به دست گرفته‌اند که پیشتر ژنرال «الکساندر سیرسکی» فرمانده کل ارتش اوکراین اعلام کرد، نیروهای اوکراینی از روستاهای «بردیچی» و «سمیونوفکا» به شمال غربی «آودیوکا» و از «نوومیخایلوفکا» به جنوب غربی دونتسک عقب‌نشینی کرده‌اند.

براساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، گروه مرکزی نیروهای روسیه ۱۰ ضد حمله را دفع کرد و کی‌یف تا ۳۸۰ سرباز را از دست داد. گروه غرب از نیروهای روسیه هم ۵ ضد حمله را دفع کرد و کی‌یف بیش از ۱۵۰ سرباز خود را از دست داد. براساس این بیانیه، کی‌یف ۲۷۰ سرباز را در نتیجه درگیری با گروه‌های جنوبی نیروهای روسیه از دست داده است.

طبق این بیانیه، نیروهای مسلح اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته در نتیجه عملیات گروه‌های جنوبی، مرکزی و شرقی نیروهای مسلح روسیه ۷۵۰ تلفات نظامی در دونتسک متحمل شدند. گروه مرکزی نیروهای مسلح روسیه طی روز گذشته ۱۰ ضد حمله را در چندین شهرک دونتسک دفع کرده است.

پس از تصرف پایگاه مستحکم اوکراینی‌ها در آودیوکا در ماه فوریه، یگان‌های روسی دستاوردهای ثابتی در میدان نبرد داشته‌اند. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به‌تازگی گفت آنها اکنون کاملا کنترل وضعیت میدان نبرد را در دست دارند و به طور پیوسته نیروهای اوکراینی را عقب می‌رانند. به گفته مسکو، نیروهای کی‌یف تنها در هفته گذشته بیش از ۸۰۰۰ سرباز خود را از دست داده‌اند.

در روزهای اخیر، نیروهای روسی شهر «بوگدانوفکا» واقع در نزدیکی شهر استراتژیک «چاسوف یار» در شمال دونتسک را هم تحت کنترل خود درآوردند. چاسوف یار در زمینی مرتفع قرار دارد و گرفتن آن به واحدهای روسی نقطه برتری قدرتمندی برای حمله به دیگر شهرهای کلیدی تحت کنترل اوکراینی‌ها می‌دهد.

ژنرال ارشد اوکراینی روز یکشنبه اعتراف کرد که نیروهای روسی در امتداد «کل خط مقدم» که بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر را در بر می‌گیرد، حمله می‌کنند. او روز جمعه هم به حامیان غربی کشورش گفت نیروهای کی‌یف با «وضعیت عملیاتی و استراتژیک دشواری روبرو هستند که تمایل به بدتر شدن دارد.»

سیرسکی در آن بیانیه خود به وضعیت نووباخموتیوکا، روستای دیگری در نزدیکی بردیچی که وزارت دفاع روسیه یکشنبه اعلام کرد نیروهایش آن را تصرف کرده‌اند، اشاره‌ای نداشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت
  • آخرین تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| اعتراف کی‌یف به دستاوردهای نظامی روسیه
  • تحولات اوکراین| سکوت کاخ سفید درباره نابودی ۶ موشک دوربرد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • آخرین تحولات اوکراین| تاکید دبیرکل ناتو بر انتقال سریع تسلیحات به کی‌یف
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • کنگره آمريکا دیوان بین‌المللی کیفری را تهدید کرد