Web Analytics Made Easy - Statcounter

در جلسه‌ کارگروه رؤسای کمیته‌های تخصصی کرونا به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور اعلام شد که گسترش واکسیناسیون از عوامل مدیریت مطلوب موج ششم کرونا است.

به گزارش مشرق، جلسه کارگروه رؤسای کمیته‌های تخصصی کرونا عصر امروز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد.

محمد مخبر در این جلسه با اشاره به گزارش‌های ارائه شده مبنی بر کاهش میزان مراجعات و بستری‌های ناشی از کرونا، از اقدامات صورت گرفته برای مدیریت بیماری کرونا در پیک ششم قدردانی کرد و افزود: یکی از دلایل مدیریت شرایط موجود و بالا رفتن میزان مقاومت مردم، گسترش واکسیناسیون است که طی ماه‌های اخیر به خوبی و با سرعت بالا انجام شده است، با این حال ضرورت دارد همچنان روند بیماری مورد رصد قرار گرفته و مصوبات ستاد ملی کرونا با جدیت دنبال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که رئیس دفتر رئیس‌جمهور، وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین رئیس جمعیت هلال احمر حضور داشتند، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا در کشور ارائه کرد.

عین‌الهی افزود: با وجود پیک ششم کرونا و محدودیت‌های اعمال شده، شرایط به خوبی تحت مدیریت است که نشان‌دهنده عملکرد قابل قبول دولت در گسترش واکسیناسیون بوده است.

در ادامه این جلسه، گزارشی از اعمال محدودیت‌های سویه اُمیکرون متناسب با شرایط واکسیناسیون و مدیریت هوشمند بیماری شهرهای قرمز ارائه شد و توضیحاتی نیز در خصوص تردد مسافران از مرزهای کشور با عنایت به در پیش بودن تعطیلات نوروز مطرح شد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت نیز در این جلسه گزارشی از تشکیل کارگروه ویژه کووید ۱۹ در این دفتر و دریافت ۷۲ ایده از سراسر کشور برای تبدیل به طرح پژوهشی جهت مقابله با کرونا ارائه کرد و به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای بهره‌مندی از طب ایرانی برای مقابله با کووید ۱۹ در موج ششم پرداخت که در این دوره از شدت بیماری توانسته در روند بهبود وضعیت بیماران عملکرد بهتری داشته باشد.

در ادامه این جلسه پیشنهاداتی جهت طرح در صد و هشتیمن نشست ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مطرح و مقرر شد این پیشنهادات برای تصمیم نهایی در جلسه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین بورس سفر به قطر قیمت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بهداشت درمان و آموزش پزشکی ستاد ملی مقابله با کرونا ستاد ملی کرونا وزارت بهداشت ویروس کرونا جمعیت هلال احمر خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت گسترش واکسیناسیون بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۳۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم غریب آبادی عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به پایان یافتن معاینات پیش از اعزام تمامی حجاج گفت: واکسیناسیون حجاج از روزهای گذشته آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت به مدت یک‌ماه ادامه دارد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: واکسیناسیون در راستای ایمن سازی زائران اعزامی نسبت به بیماری مننژیت انجام می‌شود، به دلیل اینکه بیماری مننژیت در مناطق پرتراکم احتمال شیوع بیشتری دارد تزریق آن در سفرهای زیارتی توصیه می‌شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: تزریق این واکسن علاوه بر جلوگیری از بیمار شدن حجاج، از انتقال بیماری به اعضای خانواده و اطرافیان حتی پس از بازگشت نیز جلوگیری کرده و تا پنج سال در بدن فرد ایمنی ایجاد می‌کند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه مهلت تزریق این واکسن تا ۱۵ روز قبل از اعزام بوده، اظهار کرد: این واکسن عموماً بدون عوارض بوده و به احتمال بسیار نادر ممکن است زائران درد، قرمزی، سوزش در محل تزریق و خستگی و تب خفیف را تا دو روز پس از تزریق تجربه کنند.

وی افزود: برنامه ریزی استان، واکسیناسیون ۵ هزار و ۱۱۵ زائر است، به منظور دسترسی آسان حجاج، واکسیناسیون در ۱۰ شهرستان استان و در محل کاروان‌های گرگان، علی آباد کتول، گنبدکاووس، بندرگز، آق قلا، بندرترکمن، گمیشان، سیمین شهر، کلاله و مراوه‌تپه صورت می‌پذیرد.

کد خبر 6088714

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است
  • استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • واکسیناسیون متقاضیان حج تمتع از امروز آغاز شد/ متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام ادغام کنند
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • واکسیناسیون بیش از ۲۴۷ هزار رأس دام در زنجان
  • گسترش مشکلات مدیریت پسماند در استان چهار محال و بختیاری
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن