Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین- آوا فلاح؛ قیمت خودروهای پرفروش بازار ایران از ابتدای سال تا انتهای سال جهش قابل توجه قیمت را تجربه کرده است. به طوری که پژو پارس اتومات با افزایش ۱۰۷ میلیون تومانی رکورددار بیشترین افزایش قیمت بوده و تیبا با حدود ۴۹ میلیون تومان کمترین رشد قیمت را داشته است.

پراید ۱۱۱ در فروردین ۱۴۰۰ با قیمت ۱۲۸ میلیون تومان عرضه می شد و این خودرو هم اکنون در انتهای سال به نرخ ۱۸۵ میلیون تومان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت پراید ۱۳۱ هم که در فروردین امسال حدود ۱۱۲ میلیون تومان قیمت داشت هم اکنون بهای آن به ۱۷۰ میلیون تومان رسیده است.

پژو ۲۰۶ تیپ دو هم که در فروردین ۱۴۰۰، ۱۹۸ میلیون تومان قیمت داشت هم اکنون در اسفند ماه با قیمت ۲۶۷ میلیون در بازار معامله می شود.

۲۰۶ تیپ پنج هم ابتدای سال حدود ۲۵۰ میلیون تومان قیمت داشت و حالا این خودرو در اسفند با قیمت ۳۲۲ میلیون تومان معامله می شود.

همچنین پژو پارس اتومات که در ابتدای سال ۳۲۸ میلیون تومان بود، در اسفند ۱۴۰۰ با قیمت ۴۳۵ میلیون تومان در بازار معامله می شود.

قیمت خودروی سمند ال.ایکس هم که در فروردین ۱۴۰۰، ۱۹۲ میلیون تومان بود حالا در اسفند ۱۴۰۰ با قیمت ۲۶۶ میلیون تومان در بازار معامله می شود.

تیبا در فروردین امسال، ۱۲۹ میلیون تومان بود و حالا بهای این خودرو در اسفند ماه  ۱۷۸ میلیون تومان است.

به این ترتیب پراید ۱۱۱ نسبت به ابتدای سال با افزایش ۵۷ میلیون تومانی و پراید ۱۳۱ افزایش قیمت ۵۸ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده است و ۲۰۶ تیپ ۲ با افزایش ۶۹ میلیون تومانی و ۲۰۶ تیپ ۵ افزایش قیمت ۶۷ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده است. پژو پارس اتومات هم افزایش ۱۰۷ میلیون تومانی و سمند ال.ایکس تا پایان سال ۱۴۰۰ با افزایش ۷۴ میلیون تومانی روبرو شد و تیبا با افزایش ۴۹ میلیون تومانی همراه بود که در بین سایر خودروها کمترین افزایش را داشته است. به نظر می رسد بیشترین افزایش قیمت متعلق به تولیدات ایران خودرو است.

برای خرید خودرو وقت کشی نکنید

فربد زاوه، کارشناس صنعت خودرو به اقتصاد آنلاین می گوید افرادی که نیاز مصرفی به خودرو دارند معطل امضای برجام نمانند. زیرا اوضاع تولید خودرو و اقتصاد کشور وخیم تر از آن است که امضای یک توافق موقت بتواند باعث سقوط قیمت های خودرو در بازار ایران شود و با احیای برجام قیمت های فعلی به صورت هیجانی و کوتاه مدت عقب نشینی می کنند اما در بلندمدت این روال ادامه نخواهد داشت

بابک صدرایی، دیگر کارشناس صنعت خودرو هم درباره تاثیر برجام بر بازار خودرو به اقتصاد آنلاین توضیح می‌دهد: حدود دو سالی است که همه ما چشم انتظار برجام نشسته‌ایم و مدام قیمت خودرو بالا و بالاتر می‌رود! همین توضیح کافی است که کسانی که می‌خواهند برای خرید خودرو اقدام کنند، تصمیم لازم را بگیرند.

او ادامه می‌دهد: شما محاسبه کنید ببینید از اواخر دولت دوازدهم که قرار بود برجام احیا شود، تاکنون چقدر قیمت خودرو افزایش داشته است؟ ضمن اینکه مشخص نیست زمان احیای برجام چه زمانی باشد و اگر برجام احیا شود با چه شرایطی احیا می‌شود؟

این کارشناس تاکید می‌کند: ضمن اینکه بحث اصلی این است که اگر توافقی هم انجام شود و آن توافق موقت نباشد و امکان سرمایه‌گذاری طولانی مدت خودروسازان خارجی در ایران را فراهم کند، حداقل  یک سال تا یک سال و نیم زمان لازم است تا خودرو سازان خارجی وارد کشور شده و کار خود را شروع کنند، تحریم‌های بانکی رفع شود و نقل و انتقالات پول روان شود و زیر ساخت‌های لازم انجام شود. بنابراین تاثیر احیای برجام بر بازار خودرو آنقدری نیست که برخی تصور می‌کنند.

حسن کریمی سنجری پیشتر در مصاحبه با ایسنا گفته بود: در صورت احیای برجام دو اتفاق مهم و قطعی برای صنعت خودرو  رخ خواهد داد.ابتدا امید آتی به بهبود شاخص‌های اقتصادی افزایش یافته و همین امر فشار تقاضا را از بازار خارج می‌کند. همچنین اوضاع تامین قطعات شرکت‌ها از شرایط بحرانی خارج می‌شود و این موضوع می‌تواند وضعیت تولید و عرضه خودرو به بازار را تا حدودی بهبود دهد.

او در ادامه گفت: این دو اتفاق مهم، نخستین و سریع‌ترین نتایج احیای برجام هستند و طبیعتا می‌توانند در بهبود وضعیت بازار تاثیر مثبت ایجاد کنند. البته رفع تحریم‌ها و برخورداری خودروسازی از مزایای احیای برجام می‌تواند شرایطی به مراتب بهتر را برای این صنعت ایجاد کند. حضور پررنگ‌تر شرکت‌های بزرگ خودروساز به افزایش تولید و عرضه خودرو کمک و امکان تولیدات متنوع‌تری را ایجاد می‌کند.

این مطلب برایم مفید است بلی ۰ نفر این پست را پسندیده اند لینک کوتاه لینک کپی شد پژو خودرو قیمت خودرو پراید بازار خودرو بازار خودرو ایران اخبار مرتبط تیبا ۱۴۹میلیونی شد پراید۱۱۱ در مرز ۱۵۰میلیون تومان پراید ۱۳۸میلیونی شد جزییات تولید سه خودروی ارزان قیمت عقبگرد دسته جمعی قیمت پژو / پراید به مرز ۱۸۰ میلیون تومان رسید خودرو امروز چند؟ ارسال نظر

قیمت مسکن صرافی ارز دیجیتال والکس نقشه مترو تهران تقویم ۱۴۰۰ آخرین خبر ها نخریدن باعث ارزانی خودرو شد؟ / جهش ۱۰۷ میلیون تومانی قیمت پژو پارس افزایش تحرکات مقابل ساختمان استقرار هیات آمریکایی در وین اقدام‌ ویژه بازیکنان‌ استقلال برای سربازها + عکس ادامه بارش های زمستانی از جمعه قیمت تارا صفر به ثبات رسید؟ + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) کم خوابی منجر به بیماری های قلبی می شود پیش بینی قیمت دلار برای ۵ اسفند/ دلار آماده سقوط می شود؟ عکاسخانه همایونی کاخ گلستان + عکس نویدکیا از هدایت سپاهان کناره گیری کرد صندوق توسعه ملی نباید ریسک کند ۶.۲ میلیون تن گندم وارد کشور شده است کدام کارتخوان ها قطع شدند؟ هن تنگ X۵ و X۷ در بازار چند؟ + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) بسته تحریمی آمریکا یکصد و یکمین بسته علیه ماست هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال؛ استقلال صفر- فجرسپاسی صفر «موزه آینده» در دوبی افتتاح شد طرح صیانت به دنبال تضمین آزادی مردم است هیوندای توسان ۵۰ میلیون ارزان شد + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) انتقاد جمعیت وفاداران انقلاب از تصویب عجولانه طرح صیانت آخرین مهلت ثبت تخصیص اعتبار برای بانک‌ ها اعلام شد حمایت اسرائیل از امنیت ارضی و حاکمیت اوکراین موبایل های ۲۰ میلیونی بازار (جدول) چرا مقایسه طرح صیانت با طرح مدیریتی اینترنت در چین صحیح نیست؟ قیمت خودروهای جِی ام سی + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) جاماندگان بالاخره سهام عدالت می گیرند امروز هیات رییسه جلسه ای درباره طرح صیانت ندارد علت ایجاد و راه های درمان جوش های دوران بلوغ قیمت تیبا صفر چند؟ + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) درای نیدلینگ در فیزیوتراپی چیست و چه فوایدی دارد؟ ضرورت استفاده از ظرفیت‌های معدنی کشورهای منطقه / توانمندی و قدرت سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های بزرگ با خرید و فروش گونه‌ های جانوری در شب عید برخورد می شود عوارض صادرات دام سبک و سنگین تعیین شد عوارض خوابیدن با موی باز جلسه هیات رییسه مجلس پیرامون طرح صیانت امشب برگزار می شود جبران کمبود ویتامین D در کودکان با این روش پیامک برای سال آینده گران می شود فواید بیدار شدن هر روز در یک ساعت مشخص افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت شبکه زیرساخت کشور تا ۹ ماه آینده دلیل احساس گرفتگی گلو چیست؟ قیمت زعفران کادویی (جدول) تعیین تکلیف حق الامتیاز دولت از اپراتورهای موبایل در بودجه ۱۴۰۱ قیمت خودروهای دی اس + جدول قیمت کامل (۴ اسفند ۱۴۰۰) لپ تاپ میت بوک ۱۴ هوآوی، مخصوص حرفه ای ها وزیر کشور: پیگیر حق آبه هیرمند هستیم باز شدن گره ۳ ساله واحدهای تولیدی مستقر در مناطق آزاد مسافران علاقه ای به واردات گوشی تلفن همراه ندارند آغاز فروش فوری سایپا از فردا (۵ اسفند) + جزییات و لینک ثبت نام چه کسانی ۵ روز قرنطینه می شوند؟ ایران به دنبال توسعه همکاری با کشورهای دوست به ویژه عمان است پیش بینی سیر نزولی آمار‌های کرونایی در آینده بازارچه آنلاین گوشی موبایل گوشی ال جی گوشی اپل، آیفون گوشی آنر DokwxNAm2RGmAAYq(1)-svg حوزه های پوشش خبری صفحه نخست  اقتصاد کلان  مسکن  طلا و ارز  خودرو  بورس  بیمه  بازرگانی  انرژی  صنعت  شهر  فناوری شبکه های اجتماعی  درباره ما  تماس با ما آرشیو  تبلیغات اخبار بیمه

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به

پایگاه خبری اقتصادآنلاین

میباشد و استفاده از آن با ذکر منبع بلامانع است.

طراحی سایت خبری و خبرگزاری آسام

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: پژو خودرو قیمت خودرو پراید بازار خودرو بازار خودرو ایران میلیون تومانی قیمت ۱۰۷ میلیون تومانی جدول قیمت کامل معامله می شود ۴ اسفند ۱۴۰۰ افزایش قیمت احیای برجام بازار خودرو ابتدای سال قیمت خودرو طرح صیانت پژو پارس ۲۰۶ تیپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۴۴۳۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت

دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس بدون تغییر ۴۴ هزار و ۱۹۸ تومان و در بخش حواله ۴۱ هزار و ۲۶۸ تومان کشف قیمت شد.

به گزارش فارس، همچنین یورو امروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۷ هزار و ۲۳۲ تومان معامله شد، اسکناس درهم امارات ۱۲ هزار و ۳۴ تومان ارزش‌گذاری شد.

بررسی میدانی بازار ارز در میدان فردوسی نشان می‌دهد، دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۶۱ هزار و ۲۶۰ تومان قیمت گذاری شده است؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک ماه گذشته نوسانی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار کاهش یافته است.

* کاهش ۲۳ هزار تومانی قیمت طلا در بازار

امروز در میدان فردوسی سکه طرح قدیم با افت ۹۵۰ هزار تومانی به نرخ ۳۸ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با کاهش یک میلیون و ۴ هزار تومانی به قیمت ۴۱ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان معامله شد و حباب آن کاهش یافته است.

امروز حباب سکه امامی به ۷ میلیون و ۱۰۹ هزار تومان و حباب سکه بهار آزادی به ۴ میلیون و ۱۶ هزار تومان رسید؛ نیم سکه در بازار به نرخ ۲۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه به قیمت ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه یک گرمی به نرخ ۶ میلیون و ۶۰۰ تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۳ میلیون و ۴۹۹ هزار تومان در هر گرم قیمت‌گذاری شد، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار، ۱۵ میلیون و ۱۴۶ هزار تومان نرخ‌گذاری شد؛ نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده است. هر گرم طلا امروز با کاهش ۲۳ هزار تومانی روبرو شد.

در حال حاضر هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم)، با کاهش ۳ صدم درصدی به نرخ ۲۳۳۸ دلار قیمت گذاری شده است.

دیگر خبرها

  • پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اردیبهشت 1403 / سکه امامی میلیونی رشد کرد
  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو
  • ریزش میلیونی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت‌های فردا
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سکه بهار ۳۸ میلیونی شد
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • اخبار بازار خودرو / ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار